×
کاربر مهمان
ورود | عضویت

آموزش تنظیمات دوربین ایفون ۱۳، ۱۳ پرو و ۱۳ پرومکس + ویدئوی آموزشی

 یکی از دلایل انتخاب کاربران برای خرید گوشی ایفون دوربین پیشرفته و باکیفیت بالای آن است. در بخش تنظیمات دوربین آیفون گزینه‌های بسیار زیادی برای یک فیلمبرداری حرفه‌ای و باکیفیت بالا وجود دارد. ما در مقاله امروز قصد داریم تنظیمات دوربین آیفون ۱۳، ۱۳ پرو و ۱۳ پرومکس را بررسی کرده و ویژگی‌ها و مزایای هر کدام از این بخش‌ها را نیز به شما معرفی کنیم.
 

آموزش تنظیمات دوربین ایفون ۱۳

قبل از اینکه وارد تنظیمات دوربین ایفون 13 شویم لازم است که به این نکته اشاره کنیم که تفاوت این مدل‌ها در سه قابلیت مهم است. به طور مثال در مدل‌های ۱۳ پرو و پرومکس لنزی تحت عنوان تله وجود دارد. که کاربرد اصلی این لنز در این است که سوژه‌ای که در حال عکس‌برداری از آن هستید نزدیک‌تر از آن چیزی که در واقعیت هست به شما نمایش داده می شود. کاربرد اصلی این لنز در مواقعی است که شما قادر به نزدیک‌شدن به سوژه نیستید ولی می‌خواهید عکس با کیفیتی داشته باشید در این شرایط از این لنز کمک می‌گیرید.
قابلیت بعدی که در مدل‌های ۱۳ پرو و پرومکس وجود دارد و در آیفون ۱۳ نیست قابلیت لیدار اسکنر است. این سنسور می‌تواند یک مدل سه‌بعدی از سوژه خود تهیه و در اختیار شما قرار دهد.
و گزینه آخر قابلیت ماکرو می‌باشد که در تنظیمات دوربین آیفون 13 پرومکس و مدل مکس موجود است  به‌وسیله این قابلیت می‌توان عکس بسیار با کیفیتی از اشیای بسیار ریز و کوچک گرفت و همانند یک ذره‌بین قدرتمند عمل می‌کند.

تنظیمات دوربین ایفون 13

وارد تنظیمات دوربین ایفون 13 می‌شویم گزینه‌های مختلفی در اینجا وجود دارد بخش اول گزینه فرمت می‌باشد این بخش دارای دو گزینه high efficiency و most compatible است. اگر مایل هستید تصاویر کیفیت بالایی داشته باشد گزینه اول مناسب است. علاوه بر کیفیت بالا، فشرده‌سازی خوبی نیز انجام می‌دهد اما شاید مشکل اصلی این است که فرمت این گزینه hevc ، heif است که برای بعضی از دستگاه‌ها قابلیت پشتیبانی ندارد.اگر می‌خواهید تصاویر شما با فرمت jpg باشد از گزینه دوم استفاده کنید. اکثریت دستگاه‌ها از این فرمت پشتیبانی می‌کنند.

 صفحه record videos

در ادامه تنظیمات دوربین ایفون 13 وارد بخش record videos می‌شویم که دارای رزولوشن‌های مختلفی می‌باشد گزینه‌های اخر شامل گزینه 4k است که برای تصویربرداری گزینه بسیار مناسبی خواهد بود اما شاید برای تولید محتوا و پست‌های اینستاگرامی، ۱۰۸۰ قابلیت بهتری باشد. اما در انتهای هر گزینه میزان فریم بر هر ثانیه (fps)  قید شده است هر چقدر fps بالاتر می‌رود تصاویر روان‌تر و نرم‌تر اجرا می‌شود؛ اما حجم تصاویر ضبط شده بالاتر خواهد رفت.
در انتهای این صفحه گزینه HDR videos وجود دارد. که فعال‌کردن این بخش باعث بالارفتن داینامیک رنج صفحه می‌شود. به‌صورت ساده‌تر با فعال‌سازی این بخش رنگ‌ها بهتر و جذاب‌تر نمایش داده خواهند شد.
گزینه auto fps را نیز در این بخش می‌بینیم که تنظیمات fps را به‌صورت اتوماتیک انجام خواهد داد. بد نیست به این نکته اشاره کنیم که هر چقدر تصاویر تاریک‌تر باشد بهتر است، fps پایین بیاید تا نویز تصاویر کمتر شود.


 با خارج‌شدن از این صفحه به بررسی ادامه گزینه‌ها می‌پردازیم خط سوم گزینه record slo-mo است که برای اسلوموشن کردن تصاویر مورداستفاده قرار می‌گیرد. این قسمت دارای دو گزینه 240fps و 120fps است که عدد بالاتر یعنی اینکه اسلوموشن باکیفیت‌تری خواهیم داشت.
گزینه بعدی برای تنظیمات دوربین ایفون 13، record stereo sound می‌باشد که با فعال‌کردن همه میکروفن‌های موجود گوشی می‌تواند صدای استریو و فراگیری از محیط ضبط کند.

تنظیمات preserve setting

تنظیمات دوربین ایفون 13 شامل بخش preserve setting  نیز است این بخش برای سفارشی‌سازی بخش تنظیمات دوربین می‌باشد به طور مثال در بخش اول گزینه camera mode است. با غیرفعال‌کردن این بخش هر بار که وارد بخش دوربین شوید به‌صورت پیش‌فرض عکس‌برداری فعال می‌شود؛ اما اگر این گزینه فعال شود به‌صورت پیش‌فرض آخرین باری که وارد دوربین شده‌اید آن بخش (عکس‌برداری یا فیلمبرداری) فعال می‌شود.
یا برای بخش creative control تنظیمات نور، فیلترها و عمق تصویر نیز به‌صورت پیش‌فرض قرار می‌گیرد.
با خارج‌شدن از این بخش گزینه use volume up for burst را داریم که با فعال سازی آن با زدن دکمه ولوم بالا می‌توانید در عرض چند ثانیه عکس‌های متوالی بسیار زیادی بگیرید.
گزینه بعدی show detected text است که در تنظیمات دوربین ایفون 13 قرار گرفته است به‌وسیله این گزینه متنی که در تصویر وجود دارد قابلیت شناسایی بهتر پیدا می‌کند.

 تنظیمات grid برای عکاسان حرفه‌ای

این بخش تصویررا به ۹ قسمت مساوی تقسیم می‌کند که برای عکاسان حرفه‌ای که قانون یک‌سوم تصویر را رعایت می‌کنند گزینه  مناسبی است و برای کاربر عادی می‌تواند از کج‌شدن تصویر هم برای بخش افقی و هم برای بخش عمودی جلوگیری کند و می‌تواند نظم خاصی به فرایند تصویربرداری شما بخشد .
در ادامه تنظیمات دوربین ایفون 13 به گزینه mirror front camera می‌رسیم که برای افرادی که سلفی می‌گیرند کاربرد دارد. زمانی که شما شروع به سلفی گرفتن می‌کنید تصویر شما حالت آینه ای می‌گیرد که برای رفع این مشکل می‌توانید این گزینه را فعال کنید تا حالت آینه ای تصویر خنثی شود.
آخرین گزینه در این بخش view outside the frame است که می‌تواند یک قاب بازتری از تصویری که در حال عکس‌برداری از آن هستید به شما ارائه دهد.

کلام آخر

در این مقاله ما سعی کردیم تنظیمات دوربین ایفون 13 را به شما ارائه دهیم . اگر شما مایل به یادگیری تعمیرات نرم‌افزاری تلفن همراه هستید ما به شما دوره‌های آموزش تعمیرات تخصصی  نرم‌افزار تلفن همراه آموزشگاه پل را پیشنهاد می‌کنیم. در این دوره‌ها علاوه بر آموزش  حل مشکلات نرم‌افزاری  اندروید، گوشی های آیفونی را نیز فرا خواهید گرفت.

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی