×
کاربر مهمان
ورود | عضویت
مقالات تعمیرات موبایل و تبلت

آموزش تنظیمات دوربین آیفون ۱۲، ۱۲ پرو و ۱۲ پرومکس

آموزش تنظیمات دوربین آیفون ۱۲، ۱۲ پرو و ۱۲ پرومکس

یکی از اصلی ترین دلایل پرطرفدار بودن گوشی های آیفون  دوربین های بسیار باکیفیت آن‌ها می باشد. این دوربین ها که دارای سنسورهای پیشرفته ای در جهت بالاتر رفتن کیفیت تصویربرداری هستند دارای تنظیمات بسیار زیادی می باشند. ما در این مقاله قصد داریم تنظیمات دوربین ایفون ۱۲ را برای شما تشریح کنیم تا در هنگام فیلم‌برداری بتوانید از حداکثر راندمان دستگاه خود استفاده کرده تا فیلم برداری باکیفیتی داشته باشید.

اگر علاقه مند به مباحث تعمیرات تخصصی موبایل هستید، می‌توانید با تهیه دوره آموزش تعمیرات موبایل مجتمع آموزشی پل، بسته های آموزشی را تهیه کنید و به عنوان فردی حرفه ای در این حوزه قدم بگذارید.

دوربین های بکار رفته در آیفون 12 

قبل از اینکه سراغ تنظیمات دوربین ایفون ۱۲ برویم بهتر است تفاوت دوربین بکار رفته در سه مدل ایفون 12،pro  12  و 12 promax  را بررسی کنیم. ایفون 12 پرو و پرومکس دارای سه لنز هستند  دوربین واید که برای تصویربرداری اصلی دستگاه استفاده میشود. علاوه بر این لنز، یک دوربین اولترا واید نیز وجود دارد که می‌تواند تصاویر عریض‌تری از سوژه‌ای که می‌خواهید از آن تصویربرداری کنید را در اختیار شما قرار دهد.
علاوه بر این یک لنز تله‌فتو نیز برای این گوشی تعبیه شده است کاربرد اصلی این لنز  در مواقعی است که شما از سوژة اصلی فاصله دارید  و قابلیت نزدیک شدن به آن را ندارید؛ مانند تصویربرداری از بازیکنان داخل چمن، در این شرایط این لنز به شما کمک می‌کند که به سوژه بدون اینکه به آن نزدیک شوید تصویربرداری مناسبی داشته باشید. در مدل ایفون 12 از لنز تله‌فتو استفاده نشده است.

بیشتر بخوانید: تنظیمات دوربین ایفون

تنظیمات دوربین آیفون ۱۲ پرومکس

زمانی که دوربین دستگاه را باز می‌کنید چند گزینه اصلی را مشاهده خواهید کرد که در ادامه به بررسی این گزینه‌ها و تنظیمات دوربین ایفون ۱۲ می‌پردازیم.


حالت Time-Lapse

این گزینه باعث خواهد شد سرعت پخش فیلم بالا برود کاربرد اصلی این قسمت در مواقعی است که از جایی که در حال فیلم برداری هستید تغییرات به آهستگی صورت می‌گیرد همانند فیلم برداری در شب و حرکت ستارگان، این گزینه جذابیت بصری کار را به شدت افزایش می‌دهد.

حالت Portrait

این گزینه به کاربر کمک می‌کند تا پس زمینه تصویر حالت مات پیدا میکند و نسبت به سوژه اصلی کاملاً تفکیک شود در این حالت سوژه اصلی کیفیت بالاتری پیدا کرده و بهتر و جذاب‌تر نمایش داده می‌شود.

بیشتر بخوانید: تنظیمات دوربین ایفون ۱۳

حالت slo-mo

حالت اسلوموشن که برای تصاویر ورزشی زیاد استفاده می شود با آهسته کردن تصاویر جذابیت چشمگیری را به کار شما می‌دهد. برای تنظیمات بخش اسلوموشن شما باید وارد تنظیمات دوربین شوید که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

حالت pano 

اگر نیاز به ضبط تصاویر پانوراما دارید  از این گزینه کمک بگیرید با حرکت دادن گوشی در یک خط عکس های متوالی گرفته شده و سپس با توجه به پردازش سیستم یک تصویر یکدست و با عرض زیاد در اختیار شما قرار میگرید.
بخش از تنظیمات دوربین در  تنظیمات دستگاه قرار گرفته است در ادامه به سراغ این گزینه ها می رویم.

بخش format

اولین گزینه ای که در تنظیمات دوربین ایفون ۱۲ قرار گرفته format است   که تصاویر را با فرمت های مختلف ذخیره می‌کند. این بخش شامل دو گزینه است بخش اول high  efficiency می باشد که تصاویر  با کیفیت بسیار بالا و در عین حال با حجم کم ذخیره می‌شود. شاید مشکل این فرمت عدم شناسایی توسط بعضی از سیستم ها باشد که گزینه دوم این بخش که most compatible است که این مشکل را حل کرده و تصاویر را  با فرمت  jpeg ذخیره میکند تا قابلیت پخش در همه تجهیزات را داشته باشد این فرمت حجم تصاویر را افزایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: تنظیمات دوربین ایفون ۱۴

بخش record videos

این بخش برای تنظیمات دوربین ایفون ۱۲ مربوط به رزولوشن تصاویر ضبط شده است  اگر می‌خواهید تصاویرتان کیفیت بالایی داشته باشد انتخاب گزینه 1080 4k  به شما پیشنهاد می‌شود. گزینه ای تحت عنوان fps کنار هر خط  قرار گرفته است که اشاره به فریم های ضبط شده در هر ثانیه دارد بالا رفتن این عدد باعث روان تر اجرا شدن آن فیلم در هنگام پخش میشود.


 بیشتر بخوانید: تنظیمات دوربین ایفون ۱۱

تنظیمات record slo-mo

یکی دیگر از تنظیمات دوربین ایفون ۱۲ مربوط به بخش اسلوموشن است  که شامل دو گزینه 120 و 240 می‌باشد گزینه 240 این قابلیت را دارد که اسلوموشن با کیفیت تر و با جزئیات بیشتری را پخش کند.

تنظیمات  preserve setting

در ادامه تنظیمات دوربین ایفون ۱۲ به این بخش می‌رسیم. این گزینه به شما کمک می‌کند که تنظیمات بخش دوربین در آخرین حالتی که شما قرار داده‌اید همچنان حفظ شود. به عنوان نمونه در حالت  camera mode آخرین حالتی که دوربین دستگاه  در آن قرار گرفته بود به صورت پیش فرض خواهد شد (بخش فیلم برداری یا عکاسی) با غیر فعال کردن در این حالت زمانی که  وارد بخش دوربین شوید بخش عکاسی آن فعال می‌شود.


 بیشتر بخوانید: تنظیمات دوربین آیفون xs max

کلام آخر

تنظیمات دوربین ایفون ۱۲ پرو و پرومکس دارای گزینه های بسیار زیادی می‌باشد که در این مقاله سعی بر این شد که با تنظیمات اصلی و کاربردی آن آشنا شوید؛ اما اگر علاقه‌مند به حوزه سخت افزاری تلفن همراه هستید ما به شما دوره های آموزش تعمیرات گوشی و آموزش آنلاین تعمیرات موبایل آموزشگاه پل را پیشنهاد می‌کنیم. در این دوره تعمیراتی، مشکلات مختلف نرم افزاری دستگاه  از جمله شکاندن قفل صفحه یا مشکلات مربوط به ساخت اپل ای دی و بسیاری از قسمتهای دیگر مورد بررسی قرار گرفته و راهکارهای مختلف تعمیراتی به شما ارائه می‌دهد.

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی