×
کاربر مهمان
ورود | عضویت
مقالات تعمیرات موبایل و تبلت

آموزش تنظیمات دوربین ایفون 11، 11 پرو و 11 پرومکس

 آموزش تنظیمات دوربین ایفون 11، 11 پرو و 11 پرومکس

 گوشی‌های ایفون به خاطر داشتن دوربین‌های قدرتمند طرفداران بسیار زیادی در بین مردم دارند. سری 11 ایفون نیز با وجود گذشت چندین سال از ساخت آن، به دلیل دوربین با کیفیت باز هم در دست بسیاری از کاربران قرار دارد. ما در این مقاله قصد داریم تنظیمات دوربین ایفون 11 و تفاوت های آن را با مدل پرو و پرو مکس بررسی و برای شما تشریح کنیم پس تا انتهای این مقاله با ما باشید.

تفاوت دوربین‌های سه مدل 11، 11 پرو و 11 پرومکس 

گوشی ایفون 11 دارای دو دوربین واید و اولترا واید می‌باشد. کاربرد دوربین اولترا واید برای عکس برداری از مناظر و طبیعتی است که دارای نمای وسیعی هستند.
اما گوشی های ایفون 11 پرو و پرومکس دارای یک لنز اضافی تحت عنوان تله فتو نیز می‌باشند. لنز تله فتو بخاطر داشتن فاصله کانونی بیشتر می‌تواند تصاویر را از آنچه در واقعیت است به شما نزدیک‌تر نمایش دهد. بیشتر کاربرد این لنز برای این است که تحت شرایطی هستید که نمی‌توانید به سوژه نزدیک شوید و می‌خواهید عکس باکیفیتی  از سوژه مورد نظر خود تهیه کنید.
تنظیمات دوربین ایفون 11 دارای بخش های مختلفی است که در ادامه وارد آن بخش ها می شویم.

تنظیمات دوربین ایفون 11 بخش format

اولین قسمت در تنظیمات دوربین ایفون 11 بخش format می‌باشد که به نوع فرمت تصویر گرفته اشاره شده دارد. گزینه اول high  efficiency است که در این فرمت تصاویر با کیفیت بالا و حجم کم ذخیره می‌شوند؛ اما چالش اصلی در این فرمت عدم پشتیبانی بعضی از تجهیزات مثل کامپیوتر و یا بعضی از موبایل ها است، که برای حل این مشکل شما می‌توانید از گزینه دوم most compatible استفاده کنید تا تصاویر را با فرمت jpeg ذخیره ‌کند. با انتخاب این قسمت حجم تصاویر ذخیره شده به حالت عادی برگشته و فضای زیادی را اشغال می‌کند.

تنظیمات دوربین ایفون 11 بخش record videos

در این بخش از تنظیمات دوربین ایفون 11 می‌توان رزولوشن ویدئوهای ضبط شده را تعیین کرد. برای ویدئوهایی که در فضای مجازی قرار می‌دهید گزینه 1080 گزینه‌ی مناسبی می‌باشد و برای ویدئوهای روزمره  4kبالاترین کیفیت ممکن است. یکی از گزینه‌هایی که کنار رزولوشن قرار گرفته  fps می‌باشد (تعداد فریم‌هایی که در هر ثانیه می‌تواند ضبط کند). که بالا رفتن این عدد در نمایش تصاویر نرم‌تر و روان‌تر تأثیرگذار است. البته توجه داشته باشید بالارفتن این عدد باعث بالا رفتن حجم تصاویر ذخیره شده می‌شود.


در قسمت پایین گزینه‌ای تحت عنوان show pal format قرار گرفته است که برای فرمت های مناسب تلویزیونی در اروپا مورد استفاده قرار می‌گیرد.
در بخش بعدی گزینه auto fps قرار دارد که تنظیمات fps را به‌صورت اتوماتیک و بر اساس نور محیط می‌تواند تنظیم کند.
 

تنظیمات record slo-mo

برای تنظیمات مربوط به تصویربرداری صحنه آهسته می‌توانید از این بخش وارد عمل شوید. دو گزینه 120 و 240 در این بخش قرار دارد. قطعا با افزایش تعداد فریم ها در هر ثانیه خروجی فیلم برداری شما روان تر و نرم تر خواهد بود. البته در مکان های تاریک ممکن است با افزایش فریم ، کیفیت تصویر افت پیدا کند.

سایر تنظیمات بخش دوربین ایفون

یکی دیگر از گزینه‌های تنظیمات دوربین ایفون 11، record stereo sound می‌باشد که تمام میکروفن‌های دستگاه فعال شده و در هنگام فیلم برداری صدای محیط ، استریو ضبط می‌شود
در بخش تنظیمات preserve setting تنظیمات بخش‌های مختلف دوربین در آخرین وضعیتی که قرار گرفته همچنان حفظ می‌شود. به طور مثال در بخش camera mode آخرین حالتی که دوربین دستگاه را در آن بخش قرار گرفته بود در حالت پیش فرض قرارمیگیرد (بخش فیلم برداری یا عکاسی) اگر این گزینه غیر فعال شود هر بار که وارد بخش دوربین شوید بخش عکاسی آن فعال می‌شود.
در تنظیمات دوربین ایفون 11 بخشی تحت عنوان use volume up for burst وجود دارد که بوسیله کلید ولوم بالا دستگاه شما می‌توانید عکس‌های متوالی و به تعداد زیاد در کسری از ثانیه بگیرید.


بخش بعدی grid می‌باشد که توسط این بخش تصویر شما در هنگام فیلم برداری به نه قسمت مساوی تقسیم می‌شود عکاسان حرفه‌ای از این بخش برای کادر بندی مناسب استفاده می‌کنند. یکی دیگر از کاربردهای این بخش جلوگیری از کج شدن تصویر چه در بخش افقی و یا عمودی تصویر است.
یکی دیگر از گزینه‌های این بخش mirror front camera است. این گزینه زمانی کاربردی است که در هنگام گرفتن عکس سلفی نمی‌خواهید عکس‌های شما حالت آیینه ای بگیرید که با فعال کردن این بخش این مشکل حل خواهد شد.

سخن پایانی

تنظیمات دوربین ایفون 11 به صورت کلی شامل مواردی می‌شود که در این مقاله به آن اشاره شد. اگر علاقه مند به یادگیری رفع مشکلات  نرم افزاری تلفن همراه هستید به شما شرکت در دوره‌های آموزش تعمیرات تلفن همراه آموزشگاه پل که شامل تعمیرات سخت افزاری و نرم افزاری تلفن همراه است را پیشنهاد می‌کنیم.

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی