×
کاربر مهمان
ورود | عضویت
مقالات تعمیرات موبایل و تبلت

آموزش تنظیمات دوربین آیفون 14، 14 پرو و 14 پرومکس

آموزش تنظیمات دوربین آیفون 14، 14 پرو و 14 پرومکس

 گوشی‌های آیفون به‌خاطر وجود دوربین‌های با کیفیت دارای طرفداران زیادی هستند؛ اما بهتر است قبل از شروع به فیلم‌برداری، تنظیمات دوربین ایفون 14 را در بهترین حالت ممکن قرار دهید تا تصاویر و یا فیلم‌هایی که ضبط می‌کنید لذت بخش تر باشد. ما در این مقاله قصد داریم تنظیمات دوربین ایفون ۱۴ را به صورت دقیق بررسی کنیم.

بهترین تنظیمات دوربین ایفون 14 پرومکس  

اما قبل از بررسی تنظیمات دوربین آیفون 14 پرومکس بهتر است تفاوت‌های اصلی بخش دوربین سه مدل سری ایفون ۱۴ را بررسی کنیم. تفاوت اصلی دوربین‌های آیفون ۱۴ با آیفون ۱۴ پرو و پرومکس، در تعداد دوربین و هم در مگاپیکسل‌ها آنهاست. پشتیبانی از لنز تله فوتو در گوشی‌های آیفون ۱۴ پرو و پرومکس وجود دارد در حالی که این لنز در گوشی آیفون ۱۴ معمولی وجود ندارد از جمله دیگر تفاوت‌های این مدل‌ها در مگاپیکسل آنهاست دوربین آیفون ۱۴، دوازده مگاپیکسل می‌باشد در حالی که دوربین آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس ۴۸ مگاپیکسل است.

تنظیمات صفحه record video

در بخش تنظیمات دوربین ایفون 14 پرومکس گزینه‌ای تحت عنوان record video وجود دارد. این قسمت برای تنظیم رزولوشن ویدیو است. تصاویر 4k دارای گزینه مناسب‌تری برای فیلمبرداری می‌باشد؛ اما کنار هر کدام از رزولوشن‌ها fps آنها نیز قید شده است. این قابلیت مربوط به تعداد فریم‌های گرفته شده در هر ثانیه می باشد که بالا بودن این عدد باعث می‌شود تصاویر نرم‌تر و روان‌تر اجرا شود؛ ولی متناسب با آن حجم فیلم‌ها نیز به شدت افزایش پیدا می‌کند.

تنظیمات صفحه record slo-mo

این قسمت مربوط به تنظیمات دوربین ایفون 14 بخش اسلوموشن می‌باشد که دو گزینه ۱۲۰ فریم و ۲۴۰ فریم را در اختیار کاربر قرار داده شده که قطعاً با افزایش فریم ها اسلوموشن با کیفیت تر و جذاب‌تری را در اختیار خواهیم داشت.

تنظیمات صفحه record cinematic

یکی دیگر از تنظیمات دوربین ایفون 14 مربوط به بخش سینماتیک می‌باشد. در حالت سینماتیک فوکوس روی سوژه متحرک انجام می‌شود و فرایند انتقال فوکوس نیز به صورت اتوماتیک بین اشیا مختلف متحرک خواهد شد. گزینه 4k 30fps می‌تواند گزینه مناسبی برای این بخش باشد.


 

تنظیمات بخش format در ایفون ۱۴ پرومکس

در ادامه تنظیمات دوربین ایفون 14 به بخش format می‌رسیم این بخش شامل تنظیمات برای بالا بردن کیفیت عکاسی دستگاه می باشد. در قسمت camera capture دو گزینه high efficiency و most compatible داریم این دو گزینه تعیین کننده نوع فرمت عکس‌ها می‌باشد که گزینه اول عکس‌ها با فرمت HEIF و HEVC ذخیره می‌شود. ویژگی اصلی این فرمت در کاهش حجم تصاویر است که عکس‌های ضبط شده را به دو الی سه مگابایت تقلیل می‌دهد؛ اما چالش اصلی در ساپورت نکردن بعضی از دستگاه از این فرمت می‌باشد. گزینه دوم، تصاویر شما را با فرمت jpg ذخیره می‌کند که اکثریت دستگاه‌ها از این فرمت پشتیبانی می‌کنند؛ ولی حجم عکس‌های گرفته به شدت بالا می‌رود.

در قسمت photo capture گزینه pro raw & resolution را انتخاب کرده و قسمت پایینی آن را در حالت proraw max قرار دهید در این شرایط دوربین ۴۸ مگاپیکسلی دستگاه فعال شده و تصاویر گرفته شده را با کیفیت بالا و جزئیات بسیار زیاد به شما ارائه می‌دهد.

تنظیمات صفحه preserve setting

بعد از هر بار تنظیم یک فیلتر خاص برای فیلم برداری یا عکس برداری با هر بار خارج شدن از بخش دوربین مجبورید که دوباره این فیلتر را تنظیم کنید. اینجاست از گزینه preserve setting در تنظیمات دوربین ایفون 14 خود می‌توانید استفاده کنید.
به طور مثال در بخش camera mode با غیر فعال‌کردن این بخش هر بارکه وارد بخش دوربین شوید قسمت عکاسی دوربین باز می‌شود اگر این بخش را فعال کنید آخرین حالت تصویربرداری (عکس یا ویدیو) به صورت اتوماتیک تنظیم می‌شود.
یا برای بخش creative controls آخرین تنظیمات نور، عمق تصویر و فیلتر را به صورت پیش فرض در تنظیمات دوربین ایفون 14  قرار دهید.

فعالسازی grid  برای عکاسی حرفه ای

یکی دیگر از تنظیمات دوربین ایفون 14 ، grid می‌باشد که صفحه فیلم برداری را به ۹ قسمت مساوی تقسیم می‌کند کاربرد اصلی این بخش برای عکاسان حرفه‌ای می‌باشد که استفاده از یک‌سوم تصویر برای آنها مهم می‌باشد؛ اما یکی دیگر از کاربردهای این بخش برای کاربران عادی است که این کادربندی از کج شدن تصویر چه در بخش افقی و یا عمودی جلوگیری می‌کند و در نتیجه باعث می‌شود یک فیلم برداری و یا عکس برداری منظم داشته باشید.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم که تنظیمات دوربین ایفون 14 را برای شما تشریح کنیم. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که اگر علاقه مند به حوزهٔ تعمیرات نرم افزاری گوشی‌های مختلف ایفون و یا اندروید هستید با تهیه دوره‌های آموزش آنلاین لیمو که شامل بخش‌های نرم افزاری و سخت افزاری می‌شود قادر خواهید بود به تنهایی بسیاری از مشکلات بوجود امده نرم افزاری برای تلفن همراه را رفع نمایید.
 

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی