×
کاربر مهمان
ورود | عضویت
سایر مقالات آموزشی

مهاجرت با مدرک فنی حرفه ای [ با مهارت های پولساز ]

مهاجرت با مدرک فنی حرفه ای [ با مهارت های پولساز ]

چگونه با یادگیری یک مهارت مهاجرت کنیم ؟

روش های بسیار زیادی برای مهاجرت وجود دارد که هر کدام از آن ها دارای شرایط خاصی می باشند، امروزه یکی از پرطرفدارترین و جذاب ترین روش های مهاجرت ، مهاجرت با مدرک فنی حرفه ای است ، این روش به این صورت است که شما با یادگیری کامل یک مهارت فنی برای اشتغال خود اقدام به مهاجرت می کنید و در کشور های دیگر مشغول به کار می شوید .

توجه داشته باشید تمامی افرادی که از هنرستان های فنی حرفه ای فارغ ‌التحصیل شده اند یا مدارک فنی و حرفه ای دارند ، اگر از سابقه کاری ۳ سال بعد از اخذ مدرک برخوردار باشند و حداقل مدرکشان فوق دیپلم باشد می توانند برای مهاجرت با مدرک فنی اقدام نمایند.، به این دسته از افراد ویزای تخصص و مهارت تعلق می گیرد و می توانند به راحتی مهاجرت کنند، در این مقاله قصد داریم با بررسی دقیق شیوه های مهاجرت با مدرک های فنی حرفه ای و تجزیه و تحلیل آن ها به شما روش مهاجرت با یادگیری یک مهارت را بیاموزیم، ناگفته نماند اگر می خواهید از راه آموزش یک مهارت فنی ، برای مهاجرت اقدام نمایید پیشنهاد می کنیم تا آخر این مقاله با ما همراه شوید.

بهترین مدرک فنی حرفه ای برای مهاجرت

سوالات بسیار زیاد و متفاوتی در زمینه مهاجرت با مدرک فنی ممکن است ذهن افراد را مشغول کند به همین خاطر در این قسمت جواب برخی از مهم ترین این سوالات را برای شما عزیزان داده ایم .

شرایط مهاجرت با یادگیری یک مهارت و با داشتن مدرک فنی به چه صورت است ؟

بدون تردید ، همانگونه که اطلاع دارید ، یکی از بهترین شیوه ها و روش های مهاجرت به کشورهای خارجی ، یادگیری یک مهارت فنی است، مهاجرت از طریق فن و حرفه مزیت های بسیار زیادی دارد که در ادامه چند نمونه از بهترین این مزایا را برای شما عزیزان بازگو می‌ کنیم.

به دلیل اینکه بسیاری از کشور ها نیرو های متخصص فنی آن چنان زیادی ندارند ، مجبور می شوند متخصصین کشور های دیگر را پذیرش کنند و به همین دلیل استقبال مردم از مهاجرت با مدرک فنی به شدت افزایش یافته است، شرایط خاصی برای این نوع مهاجرت ها وجود دارد برای مثال برای مهاجرت با مدرک فنی و یادگیری یک مهارت ، نیاز به داشتن مدرک دانشگاهی مرتبط با حرفه ی او می باشد تا در رابطه با اخذ ویزا به مشکل بر نخورند.

توجه داشته باشید این موضوع در رابطه با برخی از کشور ها صدق می کند و برخی دیگر اگر مدرک فنی حرفه ای هم داشته باشید باید سابقه کاری مرتبط نیز داشته باشید تا ویزای کاری برای شما صادر کنند، نکته مهم این است که داشتن مدرک فنی حرفه ای بین المللی می تواند کار شما را به شدت آسان تر نماید و پروسه و فرایند اخذ ویزا را به شدت کاهش دهد، خوشبختانه خبر خوش این است اکثر مدارک فنی حرفه ای که توسط کشور ایران صادر می شود اعتبار بین المللی دارند و می تواند کمک شایانی به مهاجران عزیز کشورمان نماید.

مهاجرت کاری با مدرک فنی حرفه ای

یک نمونه از شرایط مهاجرت با یادگیری مهارت و دانش فنی این است که مدرک اخذ شده باید دارای اعتبار باشد و حداقل ۴ سال رزومه کاری برای شخص به ثبت رسیده باشد، برای اکثر کشور ها شرط سنی زیر ۴۴ سال نیز برقرار است و شخص متقاضی باید سنش زیر ۴۴ سال باشد، آگاهی و دانش زبان رسمی انگلیسی یا کشوری که قصد مهاجرت به آن را دارید برای اکثر این کشور ها الزامی است، توانایی مالی برای زندگی در کشور مقصد نیز از اهمیت خاصی برخوردار است و باید ثابت شود که شخص توانایی مالی زندگی در کشوری که قصد مهاجرت به آن را دارد را نیز دارا می‌ باشد.

اسناد و مدارک نام برده شده در بالا همگی از شروط الزامی صدور ویزای کاری می باشد.

بهترین کشور ها برای مهاجرت با مدرک فنی حرفه ای 

مشخص است کشور هایی که در حوزه صنعت موفق تر می باشند ، برای جذب متخصص فنی اقدام می کنند، کشور های زیادی هستند که علاقه مند به پذیرش متخصص ایرانی می باشند و معتقدند ایرانی ها از دانش فنی قابل قبولی برخوردارند.

چند نمونه از بهترین این کشور ها عبارتند از : کانادا ، آلمان ، استرالیا ، ویتنام ، هلند ، نروژ ، تایوان ، لوکزامبورگ و چک کشور های نام برده شده همگی جزو بهترین کشور های جهان برای مهاجرت کاری می باشند که طبق بررسی های انجام شده بیشترین میزان رضایت شاغلین در این کشور ها می باشد.

در اینجا میتوانیم به شما 3 دوره آموزشی مجتمع پل را معرفی کنیم که با گذاراندن این دوره ها میتوانید مدرک معتبر فنی و حرفه ای دریافت کنید ( با کلیک بر روی تصویر زیر میتوانید وارد صفحه ثبت نام دوره ها شوید )

ثبت نام دوره های آموزشی لیمو

توجه داشته باشید کشور کانادا امروزه بیشتر از کشور های دیگر برای جذب متخصص و نیروی کار جوان اقدام می کند . دلیل این استقبال هم کمبود نیروی جوان و هرم جمعیتی پیر این کشور می باشد، پیشنهاد می کنیم اگر می خواهید با یادگیری یک مهارت فنی برای مهاجرت اقدام نمایید ، کشور کانادا را حتما در گزینه های اصلی خود قرار دهید، این کشور امکانات رفاهی بسیار مطلوبی را برای شاغلین و نیروی متخصص فنی خود در نظر گرفته است، حتما توجه داشته باشید ، معیار های متفاوتی برای انتخاب مقصد مهاجرت کاری وجود دارد که در ادامه به بررسی هر یک از آن ها می پردازیم.

چند نمونه از مهم ترین این معیار ها عبارتند از : میزان حقوق کارگران ، نرخ بیکاری و کمبود شغل ، سیستم مالیات ، ویزای کاری و مدارک مورد نیاز آن ، آب و هوا ، امکانات رفاهی ، میزان هزینه ها و تناسب آن با مقدار در آمد ها ، پروسه استخدام متخصصین و ...، ناگفته نماند برخی از کشور ها برای جذب متخصص از سیستم امتیاز بندی استفاده می کنند.

سیستم امتیاز بندی ، سیستمی است که توسط برخی کشور ها مانند کانادا و استرالیا در رابطه با بررسی میزان تحصیلات ، رزومه کاری ، دانش و آگاهی زبانی و ... مورد استفاده قرار می گیرد، یکی از بزرگترین چالش متخصصین فنی حرفه ای که به عنوان پرتکرار ترین سوال در این حوزه نیز شناخته شده است ، این است که آیا تسلط بر زبان انگلیسی و زبان رسمی کشور ها برای مهاجرت الزامی می باشد ؟

شرایط مهاجرت با مدرک فنی و حرفه ای

در پاسخ به این سوال باید بگوییم بله الزامی می باشد زیرا پروسه و فرایند اجرای کار در کشور بیگانه نیاز به تسلط نسبی به زبان آن ها دارد و اغلب کشور ها متخصصینی را جذب می نمایند که دانش زبانی مناسبی داشته باشند.

بهترین رشته های فنی و مهارت ها برای مهاجرت کدام اند ؟

توجه داشته باشید برخی از مهارت ها و رشته های فنی وجود دارند که بسیاری از کشور ها فقط برای جذب متخصصین این حوزه ها اقدام می کنند، باید در نظر داشته باشید رشته هایی جزو رشته های پرتقاضا قرار دارند که بازار شغلی آن ها در کشور های مختلف مطلوب و خوب باشد .

از بهترین این رشته ها می توان به رشته حسابداری ، مالی ، مدیریت ، پزشکی ، موسیقی و نقاشی ، کشاورزی و دامپروری ، برق ، لوله کشی ، جوشکاری ، حسابرسی و ... اشاره کرد، ناگفته نماند رشته های مختلف و بیشتری وجود دارند که کشور ها برای جذب متخصصین آن ها اقدام می کنند اما رشته های نام برده شده در بالا جزو بهترین و پرتقاضا ترین آن ها می باشند.

انواع روش های مهاجرت با مدرک فنی حرفه ای 

مهاجرت با مدرک فنی و یادگیری یک مهارت انواع مختلفی دارد که در ادامه هر کدام از آن ها را برای شما عزیزان بررسی می کنیم.

مهاجرت با مدرک فنی از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در کشور ها نیز به عنوان یکی از بهترین روش های مهاجرت با مدرک فنی می باشد، شخص متقاضی می تواند با سرمایه گذاری در کشور ها و شروع کسب و کار و بیزینس خود در آن ها ویزای کاری دریافت نماید و به مهاجرت بپردازد، توجه کنید خود روش سرمایه گزاری نیز انواع مختلفی دارد برای مثال از انواع آن می توان به روش سرمایه گذاری از طریق خرید ملک ، ثبت شرکت و بیزینس‌‌ و ...اشاره کرد .

مهاجرت با مدارک فنی حرفه ای

مهاجرت با مدرک فنی از طریق تحصیل

یکی دیگر از روش های مهاجرت که بسیار پرتقاضا می باشد و استقبال کنندگان بسیار زیادی دارد مهاجرت با مدرک فنی از طریق تحصیل می باشد، از الزامات این روش می توان به داشتن مدرک دیپلم ۱۲ ساله اشاره کردف توجه کنید مهاجرت از طریق تحصیل زمانی امکانپذیر می شود که شخص متقاضی مدرک پیش دانشگاهی را اخذ نموده باشد و برای ادامه تحصیل در کشور مقصد اقدام نمایید.

مهاجرت با مدرک فنی از طریق کار و فعالیت

مهاجرت از این طریق تحت شرایط خاصی انجام می گیرد، برای مثال شخص با داشتن فقط مدرک تحصیلی نمی ‌تواند برای کاریابی اقدام نماید و باید تحت هر شرایطی مدرک فوق دیپلم و سابقه کاری حداقل ۳ ساله داشته باشد تا بتواند برای مهاجرت از طریق کار و فعالیت اقدام نماید.

سخن پایانی

توجه داشته باشید اگر قصد مهاجرت به هر کشوری را از طریق یادگیری یک مهارت دارید فاکتور های مهمی همچون بررسی و تحقیق کامل در رابطه با آن کشور را در نظر داشته باشید و مطابق با آن ها عمل کنید .

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی