×
کاربر مهمان
ورود | عضویت
سایر مقالات آموزشی

چگونه مدرک فنی حرفه ای بگیریم ؟

چگونه مدرک فنی حرفه ای بگیریم ؟

آنچه میخوانید...

ویدیو نحوه دریافت مدرک فنی حرفه ای

نحوه دریافت مدرک فنی حرفه ای !

اگر تا به اکنون برای شما سوال به وجود امده است که چگونه مدرک فنی حرفه ای را از طریق سایت بگیریم ؟ بهتر است که بدانید متقاضیان مهارت آموزی جهت گرفتن مدرک فنی و حرفه‌ای می‌توانند بعد از کسب نمره قبولی در آزمون کتبی و عملی سازمان آموزش فنی و حرفه‎ای اقدامات لازم جهت دریافت مدرک را انجام دهند.

مدرک فنی حرفه ای چیست؟

رشته های فنی حرفه‎ ای، از رشته‎ های محبوب و پرطرفدار به خصوص در سال‎های اخیر است و در کشور مدارک معتبر بین المللی به دانش آموختگان رشته فنی حرفه ‏ای ارائه می‎شود. هم چنین علاوه بر آن دانشگاها و موسسات مختلف نیز با مجوز صادره از سازمان فنی و حرفه ‏ای دوره‌هایی را در زمینه رشته‎ های فنی حرفه ای برگزار می‎کنند.

حال این روزها خیلی از علاقه مندان تمایل دارند تا به دریافت مدرک فنی حرفه ای بپردازند و از این رو میخواهند بدانند که نحوه گرفتن مدرک فنی حرفه ای به چه صورت است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

سوالاتی پرتکرار کاربران عزیز در خصوص گرفتن مدرک فنی حرفه ای از سایت رسمی

سایت دریافت مدرک فنی و حرفه ای چیست ؟

برای دریافت گواهینامه فنی و حرفه ای باید وارد سایت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به آدرس portaltvto.com 

نحوه دانلود مدرک مهارت فنی و حرفه ای چگونه است ؟

این کارت به صورت اینترنتی داخل پورتال سازمان فنی حرفه ای منتشر میشود

برای دریافت کارت مهارت فنی و حرفه ای به چه اطلاعاتی نیازه ؟

از جمله اطلاعت لازم برای دریافت این کارت کد ملی و مشخصات شناسنامه ای داوطلب میباشد

هزینه ترجمه رسمی گواهی های سازمان فنی و حرفه ای چقدر است؟

هزینه ترجمه یک رو مدرک به انگلیسی ۴۵ هزار تومان و بابت هر نسخه اضافه مبلغ ۱۱۲۵۰ تومان به هزینه اضافه می گردد. هزینه های دفتر به ازای هر سند ۱۵۰۰۰ تومان است.

هزینه تاییدات دادگستری و امور خارجه گواهی های سازمان فنی و حرفه ای چقدر است؟

هزینه تاییدات دادگستری مبلغ ۶۵۰۰۰ تومان است و هزینه تاییات امور خارجه برای هر برگ ترجمه مبلغ ۱۰۰۰۰ تومان می باشد.

دریافت مدرک فنی حرفه ای درمجتمع پل

جدول بررسی اعتبار مدرک فنی حرفه ای

نوع مدرکدیپلم رسمی آموزش و پرورشاستخدام سازمان های دولتیخارج از کشور جهت مهاجرتشرکتهای خصوصیارزش ترجمه
مدرک جهاد دانشگاهی

×

×

×

×

×

مدرک کارکنان دولت

×

×

×

×

×

مدرک فنی حرفه ای

×

×

×

×

×

مدارک فنی حرفه ای

مدارک فنی حرفه‏ ای در حالت کلی در سه نوع تقسیم بندی و در رشته ‏های مختلفی از جمله فناوری اطلاعات، بازرگانی و امور مالی، آشپزی و … به متقاضیان ارائه می‎شوند.

مدارک رسمی سازمان فنی حرفه

همانطور که از نام مدرک رسمی سازمان فنی و حرفه‎ای پیداست در داخل کشور و در کشورهای دیگر نیز بسیار معتبر است. دانشجویان برای دریافت مدرک باید طبق مقررات تعیین شده از طرف سازمان فنی و حرفه‎ای در آزمونی که تاریخ آن از قبل تعیین می‏شود شرکت و نمره قبولی را برای دریافت مدرک کسب کنند. این مدرک فنی حرفه‎ای برای مهاجرت نیز مشکلی به وجود نمی آورد.

مدارک مورد تایید سازمان فنی و حرفه ای

این نوع از مدارک توسط موسسات آموزش آزادی صادر می‌شوند و طبق تفاهم نامه‌ای که با سازمان فنی و حرفه‌ای امضا کردند، مدارک مورد تایید سازمان فنی حرفه‌ای قرار می‌گیرند، از این رو این نام بر روی این مدارک گذاشته شده است. بر روی مدارک مورد تایید سازمان فنی حرفه‎ای درج شدن نشانه موسسه، نام و امضای مدیر موسسه در کنار سازمان فنی حرفه‎ای بر روی مدارک امکان پذیر می‌باشد.

مدارک گذر مهارتی

این نوع مدارک هیچ کدام از ویژگی‎های دو نوع مدرک قبلی که توضیح دادیم را ندارند و به طور معمول برای همایش، سمینار و . . . که برای زمان های کوتاه برای مثال ۲ الی ۳ ساعت تشکیل می‎شوند، به مراجعه کنندگان اهدا می‎شوند. بهتر است که بدانید این مدارک به طور رایگان توزیع می‎شوند و موسسات و آموزشگاه‎ها حق دریافت هیچ گونه هزینه ای بابت مدارک گذر مهارتی ندارند.

نحوه گرفتن مدرک فنی حرفه ای

یکی از سازمان‎های وابسته به وزارت کار و امور اجتماعی کشور سازمان آموزش فنی حرفه‌ای است که از سال 1359 با ادغام سه نهاد آموزشی و با هدف ارائه آموزش‌های عملی به کارجویان، تاسیس گردیده‌است.

بهتر است که بدانید در این سازمان، دوره‌های متنوعی برگزار می‌شوند و تعداد زیادی از آموزشگاه‎ها و مجتمع ‎های آموزشی سرتاسر کشور زیر نظر این سازمان فعالیت می‎کنند. علاقه ‎مندان بعد از شرکت در دوره‎های مهارت آموزی و با توجه به تجربه کاری و حرفه و تخصص خود، باید در آزمون‌های فنی حرفه‌ای هم شرکت کنند تا با کسب حد نصاب قبولی، گواهینامه پایان دوره به آن‌ها داده شود. بهتر است که بدانید با استفاده از مدرک فنی حرفه‎ای ، امکان اشتغال در خیلی از مشاغل برای افراد فراهم می‎شود.

گرفتن مدرک فنی حرفه ای از سایت

نحوه گرفتن مدرک فنی حرفه ای بدون کلاس

متقاضیان گرفتن مدرک فنی حرفه‎ای بدون کلاس می‎توانند بدون شرکت در دوره‏ها و حتی کلاس های فنی و حرفه ای و با شرکت در دوره‏های ادواری اقدام به خرید مدرک فنی حرفه‎ای نمایند. افراد از این مدارک می‎توانند برای مواردی از جمله برای مهاجرت به کشورهای مختلف استفاده کنند و حتی به عنوان مربی در موسسات داخلی نیز استخدام شوند.

مدت زمان صدور مدرک فنی حرفه ای

در رابطه با نحوه گرفتن مدرک فنی حرفه ای صحبت کردیم، حال بهتر است که بدانید بعد از پایان آزمون‎های کتبی و عملی مرتبط با رشته و کسب نمره قبولی متقاضیان بعد از پرداخت هزینه صدور گواهینامه، تقریبا تا دو ماه بعد مدرک فنی و حرفه ای خود را دریافت خواهند کرد.

آزمون‌های فنی حرفه‌ای در سه دسته قرار دارند

آزمون ادواری: این آزمون برای متقاضیانی برگزار می‎شود که دارای حرفه و مهارت خاصی هستند و قصد دارند تا بدون شرکت در کلاس‎های آموزشی و تنها از راه شرکت در آزمون، گواهینامه مربوط به حرفه و تخصص خود را دریافت کنند. رشته‌های آزمون ادواری فنی و حرفه‌ای در چهار خوشه خدمات، صنعت، فرهنگ و هنر و کشاورزی دسته بندی می‎شود و از تنوع زیادی هم برخوردار هستند.

آزمون تفاهم نامه صنایع دستی و صنعت ساختمان: این آزمون جهت ارائه مدرک به افرادی برگزار می‌شود که از اداره میراث فرهنگی معرفی شده‎اند. هم چنین باید افزود که شرکت کنندگان آزاد در حرفه‎های ساختمانی درجه دو و سه نیز می‎توانند مدرک این آزمون را دریافت کنند.

آزمون هماهنگ: آزمون هماهنگ مربوط به کارآموزان مراکز دولتی و آزاد خصوصی و همچنین کارآموزان واحد های روستایی و معرفی شدگان اتاق اصناف است.

مراحل و نحوه گرفتن مدرک فنی حرفه ای از سایت

بهتر است که بدانید ثبت نام تمام دوره‎ های آموزشی سازمان فنی حرفه‎ای کشور در سایت www.portaltvto.com انجام می‌شود. افراد باید با ورود به این سایت، از دوره‎های آموزشی که قرار است برگزار شود و هم چنین مراکز معتبر و مورد تایید سازمان مطلع شوند و بعد از آن با واریز هزینه مورد نظر، ثبت نام خود را انجام دهند. لیست مراکز آموزشی مورد تایید سازمان در سایت مذکور موجود هستند و علاقه مندان می‎توانند با توجه به استان محل سکونت خود، حرفه مد نظرشان را در سایت جستجو کنند تا اسامی مراکزی که برای این حرفه دوره آموزشی برگزار می‌کنند، نمایش داده شوند.

از طریق سایت (www.portaltvto.com) تاریخ شروع و پایان دوره، نام آموزشگاه، نام استاد مربی، تعداد ساعات آموزشی، روزها و ساعت‌های برگزاری کلاس‌ها، هزینه‌های مربوطه (ثبت نام در دوره آموزشی، ثبت نام در آزمون اول، خدمات مشاوره، ثبت نام در آزمون مجدد، صدور، تعویض و تمدید گواهینامه مهارت، صدور تاییدیه گواهینامه مهارت و شهریه ) و .... همگی قابل مشاهده هستند.

نحوه گرفتن مدرک معتبر فنی حرفه ای

7 مرحله کلی برای گرفتن مدرک فنی حرفه‎ ای 

در قسمت قبل در رابطه با نحوه دریافت مدرک فنی حرفه ای از سایت اطلاعات مفیدی را قرار دادیم. حال بهتر است که بدانید برای گرفتن مدرک فنی حرفه‌ای هفت مرحله وجود دارد که از این هفت مرحله می‌توان به: پیدا کردن یک موسسه معتبر دارای مجوز از سوی سازمان فنی و حرفه ای، ثبت نام در حرفه و مرکز آموزشی انتخابی از طریق تماس با آموزشگاه، حضور در کلاس‌های تئوری طبق زمانبندی تعیین شده توسط آموزشگاه، حضور در کلاس‌های عملی طبق زمانبندی تعیین شده توسط آموزشگاه، شرکت در آزمون کتبی و کسب نمره قبولی، شرکت در آزمون عملی و کسب نمره قبولی و دریافت مدرک رسمی فنی و حرفه ای اشاره کرد.

لیست مدارک فنی حرفه‌ ای

رشته‎های آموزشی سازمان فنی حرفه‎ای از تنوع بسیار زیادی برخوردار هستند و متقاضیان می‎توانند با توجه به حرفه و همچنین علاقه خود، در دوره‎های آموزشی مربوطه شرکت و گواهنیامه معتبر دریافت نمایند. حال از تعدادی از رشته‎های پرطرفدار می‎توان به: ICDL، الكترونيک، بازرسی جوش،  Excel، برق صنعتی، مكانيك سنگين، منشی گری، اتوكد، تعمير لوازم خانگی، حسابداری صنعتی، اينترنت، برق ساختمان، حسابداری عمومي، اصول مديريت، ويندوز، نرم افزار، فتوشاپ، نت جوشكاری، زبان فنی انگليسی، تراشكاری، تصوير برداری، اپراتور كامپيوتر، گياهان دارويی، تعليمات سرپرستی، چاپ و آزمايشگاه، خاتم کار، مشبک کار، سوهان پز، سازنده نقل و نبات و شکرپنیر، طلا ساز و … اشاره کرد.

دریافت مدرک فنی حرفه ای از سایت

مدارک فنی حرفه ای که میتوانید درمجتمع آموزشی پل دریافت کنید

البته نکته مهم در مورد گرفتن مدارک فنی حرفه ای قابلیت ترجمه آن میباشد که میتوانید در خارج ازکشور هم از طریق همین مدارک اقدام به شروع کسب و کار کنید.

دوره های فنی حرفه ای مجتمع آموزشی پل

سخن آخر

در این مقاله اطلاعاتی را در مورد نحوه دریافت مدرک فنی حرفه ای قرار دادیم و در این باره بیان کردیم که متقاضیان مهارت آموزی جهت دریافت مدرک فنی و حرفه‌ای می‌توانند با کسب نمره قبولی در آزمون کتبی و عملی سازمان آموزش فنی و حرفه‎ای اقدامات لازم را جهت دریافت مدرک انجام دهند. همچنین در رابطه با مراحل گرفتن مدرک نیز اطلاعاتی را قرار دادیم.

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی