×
کاربر مهمان
ورود | عضویت
مقالات دوربین های مداربسته

آموزش تنظیمات دوربین مدار بسته هایک ویژن

آموزش تنظیمات دوربین مدار بسته هایک ویژن

در این مقاله با تنظیمات دوربین مدار بسته هایک ویژن آشنا خواهیم شد. تنظیمات دستگاههای ضبط در برندهای مختلف، مشابه یکدیگر است؛ تنها تفاوت در شکل ظاهری منوها در دستگاههای متفاوت است. تنظیمات دستگاه ضبط هایک ویژن نیز در ورژن 3 و 4 اندکی متفاوت است. اما در هردو نسخه لازم است که زبان مد نظر را انتخاب کرده و پسوردی برای دستگاه ضبط خود انتخاب نمایید. با پاسخ دادن به سوالات امنیتی و وارد کردن یک آدرس ایمیل می توانید در زمان فراموشی پسورد، رمز دستگاه را ریست کنید. تنظیمات مربوط به هارد، کیفیت ضبط هر کانال، مرور کردن تصاویر ذخیره شده و تهیه نسخه پشتیبان از فیلم ها جزء موارد پرکاربردی است که در همه دستگاهها از جمله دستگاههای هایک ویژن کاربرد بیشتری در همه پروژه ها دارد. در ادامه با تنظیمات دوربین مدار بسته هایک ویژن آشنا می شویم.

تنظیمات هارد در دستگاه هایک ویژن

یکی از موارد اولیه در تنظیمات دوربین مدار بسته هایک ویژن، تنظیمات هارد است. در قسمت HDD می توانید تنظیمات مربوط به هارد را انجام دهید. توجه دارید که قبل از روشن کردن دستگاه، باید هارد یا هاردهایی که پیش بینی شده را داخل دستگاه نصب نمایید و پس از روشن شدن دستگاه، معمولا هارد شناسایی می شود. در قسمت HDD بخش General می توانید هارد مورد نظر را اتخاب نمایید. اگر لازم باشد که هارد را فرمت نمایید با انتخاب هارد مورد نظر و کلیک روی گزینه Init می توانید هارد را فرمت کنید. تنظیمات دوربین مدار بسته هایک ویژن در قسمت هارد با منوهای رایج بازار اندکی متفاوت است.  در بخش Advanced در این قسمت می توان حداکثر ظرفیتی را برای هر یک از دوربین ها اختصاص داد. در این قسمت می توانید متوجه شوید که هر یک از دوربین ها چه ظرفیتی از هارد را اشغال نموده اند.

تنظیمات ضبط در دستگاه هایک ویژن

برای تنظیمات دوربین مدار بسته هایک ویژن در مبحث ضبط، کافی است وارد منوی اصلی دستگاه ضبط شوید و گزینه Record را انتخاب کنید. در این قسمت امکان تنظیم ضبط پیوسته یک یا همه کانال های دستگاه با انتخاب گزینه Continuous و یا ضبط با تشخیص حرکت با انتخاب گزینه Motion وجود دارد. ضبط با تشخیص حرکت باعث صرفه جویی در فضای هارد می شود و چنانچه محدودیت در فضای هارد وجود داشته باشد می توانید ضبط را تنها در حالت تشخیص حرکت تنظیم نمایید.
تنظیمات بازبینی فیلم ها در دستگاه هایک ویژن
در ادامه تنظیمات دوربین مدار بسته هایک ویژن، به تنظیمات بازبینی فیلم ها خواهیم پرداخت. چنانچه هارد روی دستگاه نصب کرده باشید و تنظیمات ضبط نیز به صورت صحیح تنظیم شده باشد، برای بازبینی فیلم های ذخیره شده کافی است روی صفحه کلیک راست کنید و گزینه Playback را انتخاب نمایید. در این قسمت ابتدا کانال دوربین و تاریخ مد نظر را انتخاب نموده و در نوار تایم لاین که در زیر صفحه نمایش داده شده می توانید ساعت دقیق را مشخص نمایید. قسمت هایی که در آن اتفاقی رخ داده در صورت فعالسازی آلارم با رنگی مجزا نمایش داده خواهد شد.

تنظیمات لازم برای انتقال تصویر در دستگاه هایک ویژن

تنظیمات دوربین مدار بسته هایک ویژن برای انتقال تصویر روی موبایل شباهت زیادی به سایر برندها دارد. برای این تنظیمات، لازم است روی صفحه کلیک راست کرده و وارد منوی دستگاه شوید. گزینه Configuration را انتخاب نموده و در قسمت Network سربرگ Platform Access را انتخاب نمایید. گزینه Enable را تیک دار کنید و یک کد تایید انتخاب کنید و این کد را به یاد داشته باشید. در نهایت باید در قسمت status گزینه online نمایش داده شود. اگر گزینه آفلاین نمایش داده شد، اتصال کابل شبکه به مودم و وضعیت اینترنت را بررسی نمایید. برای تنظیمات دوربین مدار بسته هایک ویژن در مبحث شبکه در صورتی که بخواهید از روش آی پی استاتیک برای انتقال تصویر استفاده نمایید، کافی است از قسمت Configuration  منوی سمت چپ، گزینه Network Settings را انتخاب نموده، سپس از قسمت TCP/IP تنظیمات مربوط به شبکه را انجام دهید. پورت مربوط به گوشی موبایل در برند هایک ویژن با Server Port مشخص شده که برای پورت فورواردیگ باید از این پورت استفاده نمایید.

تهیه بکاپ از فیلم های ضبط شده در دستگاه هایک ویژن

تهیه نسخه پشتیبان یکی دیگر از موارد مهم تنظیمات دوربین مدار بسته هایک ویژن است. برای تهیه بکاپ از قسمتی از فیلم ذخیره شده روی دستگاه ضبط، لازم است فلش را به پورت USB دستگاه ضبط متصل نموده، وارد منوی دستگاه شده و گزینه Export را انتخاب نمایید. در این قسمت، کانال مورد نظر و نوع ضبط را از قسمت Record Type انتخاب نموده، تاریخ و ساعت شروع و پایان را وارد نمایید. سپس گزینه Quick Backup را انتخاب نموده و منتظر بمانید تا دستگاه پایان بکاپ گیری را اعلام نماید.

کلام آخر

در این مقاله با تنظیمات دوربین مدار بسته هایک ویژن آشنا شدید. چنانچه به سایر مباحث مرتبط با دوربین مداربسته علاقه مند هستید، می توانید با مراجعه به سایت مجتمع آموزشی پل، در یکی از دوره های حضوری یا آنلاین، با عنوان آموزش نصب دوربین مدار بسته یا آموزش آنلاین نصب دوربین مدار بسته ثبت نام نموده و با شرکت در این دوره ها، با نصب تخصصی دوربین های مداربسته آشنا شده و با دریافت مدرک فنی و حرفه ای به عنوان نصاب دوربین های مداربسته وارد بازار کار شوید.

 

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی