×
کاربر مهمان
ورود | عضویت
مقالات دوربین های مداربسته

آموزش تنظیمات دوربین مداربسته شیائومی

آموزش تنظیمات دوربین مداربسته شیائومی

در این مقاله قصد داریم به توضیحاتی در مورد تنظیمات دوربین مداربسته شیائومی بپردازیم. برای نصب دوربین های مداربسته شیائومی مانند هر نوع دوربین مداربسته بی سیم دیگر، لازم است به این نکته توجه داشته باشید که دوربین های مداربسته بیسیم که بدون نیاز به دستگاه NVR کار می کنند به لحاظ امنیتی نسبت به دوربین های مداربسته ای که به دستگاههای ضبط متصل می شوند در سطح پایین تری قرار دارند و می توان ادعا کرد که این دوربین ها بیشتر استفاده نظارتی دارند؛ بنابراین چنانچه علاوه بر کاربرد نظارتی دوربین کاربرد امنیتی آن برای شما حائظ اهمیت است نصب دوربین های مداربسته ای که به دستگاههای ضبط متصل می شوند انتخاب مناسب تری محسوب می گردد. در ادامه با تنظیمات دوربین مداربسته شیائومی آشنا می شویم.

تنظیمات دوربین مداربسته شیائومی ( راه اندازی اولیه )

برای راه اندازی اولیه دوربین مداربسته شیائومی مدل Xiaomi C400 ، ابتدا لازم است جایی را برای نصب دوربین در نظر بگیرید تا دسترسی نزدیکی به برق داشته باشد تا بتوانید آداپتور دوربین را به راحتی متصل کنید. به طور کلی در راه اندازی اولیه دوربین های بی سیم  لازم است دوربین در نزدیکی مودم قرار داده شود. قبل از روشن کردن دوربین کارت حافظه ای که برای دوربین در نظر گرفته اید داخل شیار میکرو اس دی قرار دهید. پس از اتصال آداپتور و روشن شدن دوربین ، اپلیکیشن دوربین را با اسکن کردن QR Code روی جعبه دوربین از App Store یا Play Store دانلود و روی گوشی نصب نمایید. نرم افزارهای این دوربین Mi Home و Xiaomi Home هستند. پس از نصب نرم افزار، لازم است با انتخاب گزینه ثبت نام یک حساب کاربری ایجاد نمایید.

اضافه کردن دوربین شیائومی به نرم افزار

برای تنظیمات دوربین مداربسته شیائومی زمانیکه دوربین روشن شد، چرخشی را به صورت پیش فرض انجام می دهد و چراغ نارنجی رنگی روی دوربین شروع به چشمک می کند. بعد از این مرحله، برای اتصال دوربین شیائومی به نرم افزار، لازم است در قسمت بالای اپلیکیشن گزینه + را انتخاب نموده و پس از آن گزینه اضافه کردن دستگاه یا دوربین را انتخاب نمایید. ممکن است در این مرحله گوشی به صورت خودکار دوربین را پیدا کند که در این صورت دوربین را انتخاب کنید؛ چنانچه گوشی دوربین را پیدا نکرد، می توانید اسم C400  را در تنظیمات سرچ کنید تا دوربین پیدا شود. نرم افزار شروع به سرچ در محدوده نزدیک می کند. در این مرحله لازم است دوربین و گوشی در نزدیکی هم قرار گرفته باشند تا جستجو به راحتی انجام شود. همچنین لازم است گزینه Location گوشی روشن باشد. چنانچه نرم افزار دسترسی هایی را بخواهد لازم است که درخواست دسترسی ها تایید شود. در مرحله بعد، نرم افزار وارد منوی تنظیمات وای فای می شود. لازم است تا SSID مربوط به مودم خود را از لیست SSID  های نمایش داده شده انتخاب و با وارد کردن پسورد وای فای، منتظر اتصال دوربین به مودم شوید. بعد از اتصال دوربین به وای فای مودم، وارد صفحه تشخیص دوربین می شوید. برای تنظیمات دوربین مداربسته شیائومی، لازم است توجه داشته باشید؛ زمانیکه دوربین به وای فای کانکت شد، چراغ نارنجی رنگ روی دوربین به رنگ آبی در می آید. می توانید اسم دلخواهی برای دوربین انتخاب کنید و رمز مناسبی برای آن در نظر بگیرید. در ادامه با تنظیمات دوربین مداربسته شیائومی آشنا می شویم.

تنظیمات دوربین مداربسته شیائومی

برای شروع تنظیمات دوربین مداربسته شیائومی، با باز کردن قسمت open می توانید تنظیمات دوربین را انجام دهید. در قسمت Camera Setting می توانید تنظیمات مربوط به نور و PTZ را انجام دهید. همچنین در قسمت Sleep می توانید زمان روشن یا خاموش شدن دوربین را انتخاب کنید. در قسمت Image Setting زمانیکه دوربین به صورت سقفی نصب شده باشد می توان حالت برعکس دوربین را فعال کرد تا تصویر به صورت صحیح نمایش داده شود. در قسمت Night Vision می توانید حالت دید در شب رنگی دوربین را فعال نمایید که در صورتیکه نور کمی در محیط وجود داشته باشد، تصویر شب را به صورت رنگی نمایش دهد. با فعال کردن گزینه Human Tracking،  دوربین قابلیت تعقیب انسان را خواهد داشت. فعالسازی این قابلیت در موارد زیادی می تواند مفید باشد. 

قابلیت های دوربین شیائومی

در ادامه تنظیمات دوربین مداربسته شیائومی، با قابلیت های این دوربین آشنا می شویم. این دوربین را می توان هم به صورت رومیزی استفاده کرد و هم روی سقف نصب نمود. چرخش افقی این دوربین 360 درجه و چرخش عمودی آن 106 درجه است که امکان کنترل محیط را به خوبی در اختیار قرار می دهد. این دوربین دارای دید در شب مادون قرمز است و در زمان شب در تاریکی مطلق، امکان نمایش تصویر دارد. قابلیت حساس به حرکت این دوربین می تواند امکان نظارت مفید تر و مطمئن تری را برای کاربر فراهم کند. این دوربین دارای صدای دوطرفه است؛ یعنی میکروفن داخلی آن می تواند صدای محیط را ضبط و ارسال کند و اسپیکر روی بدنه دوربین، در صورتیکه بخواهید صدای شما را در محیطی که دوربین نصب شده پخش می کند . 256 گیگابایت میزان حافظه ای است که این دوربین پشتیبانی می کند. فیلم ها روی حافظه نصب شده با فشرده سازی H.265 ذخیره می شوند که می تواند باعث کاهش مصرف حافظه شود و این صرفه جویی در مصرف حافظه، امکان ذخیره سازی در مدت زمان طولانی تری را فراهم می کند. امکان بازبینی فیلم های ذخیره شده نیز در قسمت PlayBack وجود دارد.

کلام آخر

در این مقاله با تنظیمات دوربین مداربسته شیائومی آشنا شدید. دوربین هایی از این مدل، تنها برای جاهایی که امکان کابل کشی وجود ندارد و یا به یک یا تعداد محدودی دوربین نیاز است و به لحاظ امنیتی نیز احتمال دستکاری دوربین کم است، پیشنهاد می شود. در پایان، در صورتیکه تمایل دارید با سایر مطالب مربوط با دوربین های مداربسته به صورت تخصصی آشنا شوید، می توانید با مراجعه به سایت مجتمع آموزشی پل، در یکی از دوره های حضوری یا آنلاین، با عنوان آموزش نصب دوربین مدار بسته یا آموزش آنلاین نصب دوربین مدار بسته ثبت نام نموده و با شرکت در این دوره ها، با تنظیمات تخصصی انواع مختلف دوربین های مداربسته آشنا شده و با دریافت مدرک فنی و حرفه ای به عنوان نصاب دوربین های مداربسته وارد بازار کار شوید.

 

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی