×
کاربر مهمان
ورود | عضویت
مقالات تعمیرات موبایل و تبلت

دلیل نصب نشدن برنامه در شیائومی + حل مشکل

دلیل نصب نشدن برنامه در شیائومی + حل مشکل

یکی از مواردی که ممکن است برای شما نیز رخ دهد، مشکل نصب نشدن برنامه در شیائومی می‌باشد و حتی زمانی رخ می‌دهد که شما برنامه اصلی را از دستگاه خود پاک کرده و به سراغ برنامه‌ای با ورژن جدید رفته‌اید.
در نظر داشته باشید که دلایل بسیار مختلفی در بحث نصب نشدن برنامه در شیائومی است و لازم به ذکر است که شما باید در اولین قدم به شناسایی مشکل نصب نشدن برنامه در شیائومی بپردازید.
برای حل مشکل نصب نشدن برنامه در شیائومی در نظر داشته باشید که چندین روش وجود دارد و ما نیز چند روش را برای رفع مشکل در این مقاله مورد بررسی قرار می‌دهیم.موارد زیر می‌توانند برای مشکل نصب نشدن برنامه در سایر گوشی‌ها نیز کاربردی باشند، پس با ما در ادامه این آموزش همراه باشید.

عدم سازگاری نسخه نرم افزار با گوشی

از اولین مواردی که علت نصب نشدن برنامه در شیائومی می‌باشد، این است که برنامه با گوشی شما سازگاری ندارد.
سازگاری نداشتن برنامه به این معنی است که نرم‌افزار مورد نظر از نظر نسخه با اندروید یا ساختار اندروید گوشی شما متفاوت است.
خیلی زمان‌ها برنامه‌هایی که شما از سایت‌ها دانلود می‌کنید از نظر زمانی و همین‌طور ساختار نرم‌افزاری با گوشی شما متفاوت است.
برای اینکه از این موضوع مطمئن شوید پیشنهاد می‌کنیم تا از فروشگاه پلی اقدام به دانلود برنامه کنید تا در صورت عدم سازگاری، با صفحه دانلود غیرفعال مواجه شوید.
در تصویر بالا مدلی از عدم سازگاری نرم‌افزار با گوشی خود را مشاهده می‌کنید. البته در نظر داشته باشید که بعضی زمان‌ها به دلیل تفاوت ریجن یا منطقه گوشی با نرم‌افزار این اتفاق می‌افتد.
برای رفع این مشکل پیشنهاد می‌شود که حافظه کش و دیتای فروشگاه پلی را پاک کرده و مجدداً اقدام به نصب برنامه کنید تا از سازگاری یا عدم سازگاری آن مطمئن شوید .

غیر رسمی بودن برنامه ها

خیلی برنامه‌ها به دلیل غیر رسمی بودن بر روی گوشی شما نیز نصب نمی‌شوند و این به کاستوم شدن برنامه نیز برمی‌گردد.
خیلی از افراد برنامه‌های اورجینال را با استفاده از روش‌های برنامه نویسی یا ابزارهای تخصصی، تغییر می‌دهند و به عبارتی کاستوم می‌کنند. در این صورت برنامه به صورت ماد شده در اختیار کاربران قرار می‌گیرد تا تمام ویژگی‌ها و بخش‌های مختلف آن با آزادی کامل، قابل استفاده باشد.
این برنامه‌ها در اکثر اوقات با تفاوت فرمت‌های پردازنده گرافیکی و ساختار اندرویدی طراحی می‌شود. از آنجایی که شما این برنامه‌ها را از فروشگاه‌های رسم تهیه نمی‌کنید، انتظار می‌رود که در خیلی زمان‌ها این برنامه‌ها با گوشی شما نیز سازگاری نداشته باشد و به همین دلیل نصب نشدن برنامه در گوشی سامسونگ رخ دهد.
همیشه سعی کنید که برنامه‌ها را به صورت رسمی تهیه کنید و در صورت لزوم از برنامه‌های کرک شده مطمئن استفاده کنید، چون در غیر این صورت مشکلات نرم‌افزاری بسیار زیادی ممکن است به سراغ دستگاه شما بیاید.
این یکی از اصلی‌ترین دلایلی است که عمل نصب نشدن برنامه در گوشی شیائومی را در پی دارد، زیرا از نظر ساختار با دستگاه متفاوت است و دلیل آن نیز غیر رسمی بودن برنامه مورد نظر می باشد.

پاک کردن حافظه کش سیستم

با مشاهده مشکل نصب نشدن برنامه در شیائومی سعی کنید هر از چندگاه حافظه دستگاه را از کش های اضافی پاک کنید.
برای رفع مشکل نصب نشدن برنامه در شیائومی به سراغ برنامه security در شیائومی بروید؛ زیرا در این برنامه می‌توانید به راحتی حافظه کش را در کسری از ثانیه پاک کنید.
این برنامه قابلیت‌های بسیار زیادی از قبیل پاک کردن دیتای برنامه یا افزایش سرعت را در خود دارد که بسته به نیاز خود به سراغ هر کدام از آنها می‌روید.
ما در اینجا قصد داریم تا بخش پاک کردن حافظه کش را به شما معرفی کنیم.
این نرم‌افزار از دو بخش cleaner و boost speed تشکیل شده که هر کدام از آنها در مراحل کار افزایش سرعت گوشی و همین‌طور نصب برنامه‌ها کارسازند.
در حقیقت بخش cleaner به سراغ حافظه‌های کش حال حاضر می‌رود و آنها را از دستگاه شما پاک می‌کند.
در مقابل boost speed باعث پاک کردن حافظه کش برنامه‌های موجود در گوشی شما می‌شود.
هر دوی آنها در روند کار افزایش سرعت بسیار کاربردی‌اند که می‌توانید هر دو را در زمان مشاهده مشکل استفاده کنید.

فعال بودن بهینه سازی شیائومی

در نهایت آخرین گزینه‌ای را که قصد معرفی آن را داریم، turn on MIUI optimization می‌باشد که در داخل فضایی با نام محیط توسعه دهندگان است. 
این بخش با قابلیت بهینه‌سازی دستگاه طراحی و مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ اما خود نیز می‌تواند دلیل نصب نشدن برنامه در شیائومی باشد.
در نظر داشته باشید که در صورت نصب نشدن برنامه ها در شیائومی اگر برنامه شما کرکی یا ماد باشد، حتماً باید به سراغ این گزینه بروید و آن را در حالت خاموش قرار دهید.
درست است که این کار از نصب نشدن برنامه در شیائومی جلوگیری می‌کند؛ اما باعث بهینه نبودن عملکرد کلی گوشی‌های شیائومی می‌شود.
فعال کردن یا غیر فعال کردن این گزینه با اختیار نیاز کاربر در نظر گرفته شده است. پس در صورت علاقه به عملکرد بهینه و بهتر گوشی خود از تهیه فایل‌های کرک شده یا ماد جلوگیری کنید و در مقابل اگر علاقه زیادی به برنامه‌های مات شده دارید باید انتظار این را داشته باشید که عملکرد ضعیف‌تری داشته باشد.

کلام آخر

در این مقاله سعی شده تا دلایل و روش‌های رفع مشکل نصب نشدن برنامه در شیائومی را مورد بررسی قرار دهیم تا در زمان مواجه شدن با مشکلات مشابه، به راحتی از پس آنها بر بیایید.
در نظر داشته باشید که آموزشگاه پل دوره تخصصی نرم‌افزار موبایل را با هدف پیشرفت هرچه بیشتر کارآموزان و علاقه‌مندان به حوزه تعمیرات نرم‌افزاری تهیه کرده است و شما می‌توانید با مراجعه به بخش فروشگاه در سایت و یا از طریق پشتیبان با تماس تلفنی و یا فضای مجازی اقدام به کسب اطلاعات بیشتر و دریافت این دوره کنید.
 

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی