×
کاربر مهمان
ورود | عضویت
مقالات تعمیرات موبایل و تبلت

طريقه ريست كردن گوشي اندرويد با روش های متفاوت

طريقه ريست كردن گوشي اندرويد با روش های متفاوت

اگر دچار مشکلات مربوط به حوزه نرم افزار شده باشید باید بدانید که ریست كردن گوشي اندرويد یکی از اصلی ترین و راحت‌ترین روش های موجود است که می توانید از آن استفاده کنید.
ریست كردن گوشي اندرويد به راحتی قابل انجام است و همه تنظیمات را به حالت پیش نیاز خود برمی گرداند. البته باید قبل از انجام ریست كردن گوشي اندرويد، هدف خود را از این کار بدانید.
اگر قصد دارید تا از تنظیمات همه بخش ها را به حالت پیش فرض خود برگردانید، باید با استفاده از بازنشانی به تنظیمات کارخانه از طریق تنظیمات اقدام کنید؛ اما اگر هنگی لحظه ای برای گوشی شما به وجود آمده باشد، پس نیازی به ریست فکتوری دستگاه نیست و فقط با آپدیت کردن گوشي اندرويد در بخش تنظیمات، به نتیجه خواهید رسید.
در ادامه قصد داریم تا انواع روش های ریست كردن گوشي اندرويد در حالت تنظیمات و همچنین ریکاوری مود را بررسی کنیم تا در صورت نیاز از آن ها جهت رفع مشکل استفاده کنید.

پیش‌نیازهای ریست كردن گوشي اندرويد

باید بدانید که این کار یعنی ریست كردن گوشي اندرويد باعث پاک شده مخاطبین، پیامک ها و همه  اطلاعات کاربر را می دهد.
ریست كردن گوشي اندرويد حتی باعث برگشت گوشی به حالت پیش فرض تنظیمات خود می شود که برای رفع مشکلات نرم افزاری بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.
باید بدانید که ریست كردن گوشي اندرويد حتی رمز هایی که شما برای گوشی گذاشته اید را نیز پاک می کند و این کار از نظر امنیتی باید مورد حفاظت قرار گیرد.
برای این کار اندروید یک لایه امنیتی را برای گوشی ها در نظر گرفته که هر زمان شما ریست كردن گوشي اندرويد را انجام دهید، با قفل frp مواجه شوید.
این قفل همان قفل گوگل اکانت است که در زمان ریست كردن گوشي اندرويد برای حفظ امنیت قرار گرفته و اگر جیمیل و پسورد آن را نداشته باشید به مشکل بزرگ قفل frp مواجه می شوید.

ریست كردن گوشي اندرويد از طریق تنظیمات

شما برای این که ریست كردن گوشي اندرويد را انجام دهید باید در قدم وارد بخش تنظیمات شوید و عبارت ریست را در بخش جست و جوی آن بنویسید. این روش را به دلیل می گوییم که بتوانید بر روی سایر مدل ها نیز ریست را به همین شکل انجام دهید.
صفحه مربوط به ریست كردن گوشي اندرويد، به شما اجازه پاک کردن اطلاعاتی مانند عکس، فیلم، موزیک، اسناد و همچنین برنامه ها را می دهد.
با زدن بر روی این گزینه در اکثر گوشی ها از شما درخواست رمز جیمیل می کند تا اجازه ریست توسط کاربر و گوشی صادر شود و در این صورت ریست كردن گوشي اندرويد شما رخ خواهد داد.

ریست كردن گوشي اندرويد از طریق ریکاوری مود

باید بدانید که ریست كردن گوشي اندرويد با دکمه از طریق ریکاوری مود اتفاق می افتد و باید گوشی را خاموش کرده و سپس دکمه های ترکیبی را نگه دارید.
ریست كردن گوشي اندرويد قفل شده نیز از همین روش استفاده کنید که هم کاربردی تر است و هم این که تعمیرکاران موبایل این روش را ترجیح می دهند؛ چون همیشه نمی‌توان از طريقه ريست كردن گوشي اندرويد با تنظیمات اقدام کرد.
برای این کار گوشی اندرویدی هود را خاموش می کنید و سپس دکمه های ترکیبی ولوم بالا به همراه کلید هوم و پاور را نگه می دارید.
در گوشی هایی که دکمه هوم ندارند باید فقط با ولوم بالا به همراه کلید پاور انجام داد. اما اگر در گوشی مد نظر شما این روش نیز جواب نداد، پیشنهاد می شود که از طریق اینترنت نحوه بردن گوشی خود به حالت ریکاوری مود را سرچ کنید و طبق دستورالعمل اقدام کنید. زیرا این کار در بعضی گوشی ها روند متفاوت تری را طی می کند.
 


در بین گزینه ها به دنبال عبارت wipe data/factory reset بگردید و آن را با کلید پاور تأیید کنید. به این دلیل از کلید 
پاور گوشی استفاده می کنیم، چون لمس گوشی در این حالت کار نمی‌کند و فقط با ولوم بالا و پایین حرکت می کنیم و با کلید پاور گزینه مورد نظر را انتخاب خواهیم کرد.

مراحل پس از ریست كردن گوشي اندرويد

پس از ریست كردن گوشي اندرويد دستگاه شما با صفحه خوش آمد گویی راه اندازی می شود که شما باید مراحل راه اندازی؛ مانند اتصال به اینترنت، انتخاب نام، و رمز ورودی و حتی تأییدیه‌های شرکت را مرحله به مرحله انجام دهید و اگر گوشی شما در مرحله پیش از ریست كردن گوشي اندرويد قفل frp داشته باشد و شما نیز رمز ورود به آن را نداشته باشید با مشکلات قفل شدن گوشی مواجه می‌شود که خود مهارت و ابزارهای خاصی را نیاز دارد.

کلام آخر 

در این مقاله سعی شده تا دو نوع از ریست كردن گوشي اندرويد را با تنظیمات و محیط ریکاوری مود مورد بررسی قرار دادیم. اگر شما نیز سؤالی درباره این مقاله و ریست كردن گوشي اندرويد داشتید می توانید در قسمت نظر آن را برای ما بنویسید.
اگر به مباحث نرم افزاری و تعمیرات در این حوزه علاقه دارید می‌توانید با تهیه دوره تخصصی نرم افزار تعمیرات موبایل مجتمع آموزشی پل می‌توانید به سطح بالایی از تعمیرات نرم افزاری گوشی ها برسید.
مشاوران ما نیز جهت راهنمایی هر چه بیشتر در نحوه تهیه و سرفصل های تعمیرات نرم افزار موبایل پاسخگوی شما هستند.
 

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی