×
کاربر مهمان
ورود | عضویت
مقالات تعمیرات موبایل و تبلت

آموزش ریست فکتوری سامسونگ و بازگشت به تنظیمات کارخانه

آموزش ریست فکتوری سامسونگ و بازگشت به تنظیمات کارخانه

اکثر گوشی‌های اندرویدی مخصوصاً گوشی‌های سامسونگ بعد از مدتی کارکرد ممکن است دچار هنگی یا مشکلات  نرم‌افزاری شوند.
در این مرحله پیشنهاد می‌شود تا دستگاه را فلش کنید؛ اما به دلیل اینکه فلش‌کردن گوشی به‌مراتب پیچیده‌تر است به همین دلیل راهکار ساده‌تر و راحت‌تری نیز وجود دارد.
شما می‌توانید با ریست گوشی سامسونگ و بازیابی تنظیمات کارخانه سامسونگ این مشکلات را حل کرده و ما نیز قصد داریم تا اموزش ریست كردن گوشي سامسونگ را در این آموزش به شما آموزش دهیم.
البته شما می‌توانید برای ریست فکتوری سامسونگ قفل شده نیز از این آموزش کمک بگیرید تا به‌راحتی و بدون نیاز به ریست فکتوری سامسونگ با کامپیوتر این کار را انجام دهید.نکته مهم این است که شما روش فکتوری ریست را برای سایر گوشی‌ها نیز می‌توانید تجربه کنید؛ اما برای سامسونگ‌ها به دلیل راحتی کار و دسترسی‌های زیادی که در بخش ریست کردن به شما می‌دهد با خیالی آسوده‌تر خدمات نرم‌افزاری را بر روی گوشی‌های سامسونگ پیاده می‌کنید. 

کد ریست فکتوری سامسونگ

نکته قابل‌توجه این است که در مدل‌های قدیمی می‌توانستید از کد ریست فکتوری سامسونگ نیز کمک بگیرید و کدهایی مانند:

*2767*2878#
*2767*3855#

مورد استفاده قرار می‌گیرند.
روش ریست فکتوری سامسونگ با استفاده از کد در حال حاضر از روش‌های رایج حال حاضر نیست و روی خیلی از مدل‌ها جواب نمی‌دهد.
مثلاً برای ریست فکتوری سامسونگ گلکسی با استفاده از کد روشی به‌مراتب غیرممکن است.

نحوه ریست فکتوری سامسونگ از تنظیمات

روش بازگشت به کارخانه گوشی سامسونگ با استفاده از تنظیمات یکی از رایج ترین نوع ریست فکتوری سامسونگ بدون رمز جیمیل به حساب می آید؛ زیرا زمانی که شما از این طریق ریست فکتوری سامسونگ را انجام می‌دهید در مرحله اول از شما درخواست جیمیل مالک گوشی و در نتیجه کاربر را مجاب پیدا کردن و یا بازیابی رمز جیمیل خود می‌کند.


در این حالت اگر بازگشت به تنظیمات کارخانه گوشی سامسونگ رخ دهد دیگر جای نگرانی نیست؛ چون در مرحله اول شما رمز جیمیل خود را دارید و یا بازیابی کرده اید.
در این صورت مراحل  گفته شده توسط گوشی را انجام داده و سپس به‌سرعت بازیابی تنظیمات کارخانه سامسونگ را بر روی گوشی خود تجربه می‌کنید.


اموزش ریست فکتوری سامسونگ با دکمه

برای این که نحوه ی ریست فکتوری سامسونگ را با استفاده از کلیدها برای شما شرح دهیم باید بدانید که در مدل‌های مختلف این روش می‌تواند مقداری متفاوت باشد.
ریست فکتوری گوشی سامسونگ با استفاده از کلیدهای ترکیبی ولوم بالا به همراه کلید هوم و کلید پاور انجام می شود و اگر گوشی شما دکمه هوم نداشته باشد باید دو کلید دیگر را بدون دکمه هوم نگه دارید.
اولین نکته قابل توجه در تنظیم کارخانه گوشی سامسونگ به کمک کلید ها محیط ریکاوری است. ریست کامل گوشی سامسونگ با کمک کلید ها در ریکاوری مود انجام می‌شود و این دکمه‌های ترکیبی نیز به همین جهت مورداستفاده قرار می‌گیرد.
دومین نکته این است که تا زمانی گوشی شما خاموش نباشد، نمی توانید گوشی سامسونگ خود را وارد این محیط کرده و در نتیجه ریست فکتوری سامسونگ را انجام دهید.
محیط ریکاوری در گوشی‌ها یک محیط کاربردی است که در زمان آسیب دیدن فایل‌های سیستمی و راه‌اندازی نشدن دستگاه این محیط به شما نمایان می‌شود البته شما نیز می‌توانید این محیط را احضار کرده از خدمات بخش‌های ریکاوری مود بهره ببرید.

از کاربردی‌ترین قابلیت‌هایی که محیط ریکاوری دارد ریست فکتوری سامسونگ است؛ اما شما می‌توانید در محیط ریکاوری گوشی خود را راه‌اندازی مجدد کنید و یا حتی حافظه کشان را نیز پاک کنید.
اما شما می‌توانید در محیط ریکاوری گوشی خود را راه‌اندازی مجدد کنید و یا حتی حافظه کشان را نیز پاک کنید.
در کنار تمامی قابلیت‌های ریکاوری مود در قسمت بالای صفحه شماره ساخت دستگاه را می‌بینید که به راحتی و با استفاده از توضیحات شناخت کاملی نسبت به دستگاه خود خواهید داشت.

ریست فکتوری سامسونگ با کامپیوتر

بازگشت به تنظیمات کارخانه سامسونگ از طریق کامپیوتر روشی به مراتب غیر ممکن و یا نیازمند ابزار می باشد؛ زیرا هر دستگاه و نرم افزاری اجازه دسترسی به بخش های مهم سیستمی را ندارد؛ اما ابزارهای برای این کار وجود دارد که ما آنها را با عنوان باکس ها و دانگل های تعمیراتی می شناسیم و در بعضی مدل های این ابزار ها قابلیت های این چنینی وجود دارد.

طریقه ریست فکتوری سامسونگ به مراتب کار ساده ای است و میتوان با استفاده از یک ابزار مانند باکس و دانگل و فقط با کلیک بر روی عبارت factory reset بازیابی کارخانه گوشی سامسونگ را با استفاده از کامپیوتر انجام داد.

کلام آخر

در اینجا ما ریست فکتوری سامسونگ یا همان بازگشت به تنظیمات کارخانه سامسونگ را در چند روش مختلف بررسی کردیم. شما نیز هرگونه سؤالی را که در این رابطه دارید برای ما بنویسید و برای حمایت بیشتر از ما حتماً این آموزش ها را با دوستانتان به اشتراک بگذارید.
حتماً از سایر آموزش های ما دیدن کنید و در صورت تمایل جهت آموزش تخصصی در زمینه تعمیرات سخت افزار و نرم افزار موبایل، می‌توانید در دوره‌های حضوری شرکت کرده و یا دوره های غیرحضوری را تهیه کنید. 

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی