×
کاربر مهمان
ورود | عضویت
مقالات تعمیرات موبایل و تبلت

علت خاموش شدن ناگهانی و روشن نشدن گوشی سامسونگ a50

علت خاموش شدن ناگهانی و روشن نشدن گوشی سامسونگ a50

خاموش شدن ناگهانی دستگاه می‌تواند یک مشکل بسیار دردسرساز و پرچالش باشد و برای هر فردی نیز احتمال رخ دادن آن وجود دارد. 
در نظر داشته باشید که گوشی‌ها ممکن است با هر اتفاق نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری دچار این مشکل شوند و بررسی دلیل آن می‌تواند دردسرساز باشد برای همین ما قصد داریم تاعلت خاموش شدن ناگهانی و روشن نشدن گوشی سامسونگ a50 را در این مقاله مورد بررسی قرار دهیم تا در وجود مشاهده شرایط مشابه، حتی در سایر مدل‌ها شما بتوانید آن را رفع عیب کنید.
اما پیش از اینکه به بررسی علت خاموش شدن ناگهانی و روشن نشدن گوشی سامسونگ a50 بپردازیم باید بدانیم که عموماً این مشکلات از کجا شکل می‌گیرد.

بوت سیستم چیست و چگونه عمل می‌کند؟

یکی از رایج‌ترین موضوعاتی که در گوشی‌ها سبب خاموش شدن ناگهانی و روشن نشدن آن می‌شود، مربوط به بوت سیستم است.
بوت سیستم یا راه انداز، در مرحله اجرای اولیه دستگاه، اقدام به بررسی بخش‌های مختلف سخت‌افزاری و نرم افزاری می‌کند.
اگر قطعات حیاتی و آی‌سی‌ها، حتی فایل‌های نرم‌افزاری به درستی عمل نکنند، سیستم شما ریز راه اندازی نمی‌شود و این موضوع بوت در آی سی‌های بخش آنتن، cpu، هارد و حتی آی سی پاور موجود است و اگر به برد متصل نباشند گوشی شما نیز روشن نمی‌شود.
البته در مقابل هر کدام از این قطعات با یک اصول پایه شروع به کار و فعالیت می‌کنند که باید اطلاعات آنها از طریق آی سی پاور به سی‌پی‌یو داده شده و آنالیز شود.
در صورت عدم رخ دادن این اتفاق دستگاه شما نیز خاموش شده و تا اطلاعات سیستمی مجدداً به آن داده نشود، روشن نخواهد شد.
می‌توان گفت که این موضوع اصلی‌ترین علت خاموش شدن ناگهانی و روشن نشدن گوشی سامسونگ a50 می‌باشد که در ادامه به بررسی دقیق‌تر آن می‌پردازیم.

علت خاموش شدن ناگهانی و روشن نشدن گوشی سامسونگ a50

خرابی در کلید پاور گوشی سامسونگ a50
یکی از مواردی که به عنوان علت خاموش شدن ناگهانی و روشن نشدن گوشی سامسونگ a50 و حتی در سایر گوشی‌های نسل جدید بسیار دیده می‌شود، خرابی در کلید پاور است که باعث این اتفاق می‌شود.
حتماً باید قبل از اینکه به سراغ بخش‌های مهم و حساس‌تر گوشی بروید، علت خاموش شدن ناگهانی و روشن نشدن گوشی سامسونگ a50 را با بررسی کلیدها شروع کنید. در این مدل از گوشی‌ها که مشکل خرابی کلید پاور در آنها رخ می‌دهد عموماً مشکلات خاموش و روشن شدن بی‌وقفه و یا کم و زیاد شدن صدا نیز از علائم رایجی محسوب می‌شوند.

عدم سازگاری فایل‌های سیستمی پس از به‌روزرسانی 
خیلی زمان‌ها پیش می‌آید که بعد از آپدیت دستگاه گوشی دچار خاموشی مطلق می‌شود و روشن نخواهد شد. حتی ممکن است این اتفاق بعد از نصب یا به‌روزرسانی بعضی از برنامه‌های گوشی رخ دهد. 
پیشنهاد می‌شود که همیشه در زمان دریافت آخرین آپدیت، چند روزی را به بررسی فایل به‌روزرسانی بپردازید.
بعضی زمان‌ها این فایل‌های به‌روزرسانی ممکن است به دلیل عدم سازگاری با رام گوشی شما، علت خاموش شدن ناگهانی و روشن نشدن گوشی سامسونگ a50 شود.

مشکلات مربوط به آی‌سی‌ها از جمله سی‌پی‌یو و هارد
در پایان یکی از مواردی که علت خاموش شدن ناگهانی و روشن نشدن گوشی سامسونگ a50 می‌شود خرابی در آی‌سی‌های مهمی است که بر روی گوشی قرار دارند.
در مدل‌های سری a50, a51, a52 و غیره مشکل سی‌پی‌یو بسیار رایج مشاهده می‌شود که عموماً برای رفع مشکل آن نیاز است تا سی‌پی‌یو را ریبال کرده و مجدداً بر روی برد متصل کنید.
اما در همه گوشی‌هایی که با خاموشی مواجه می‌شوند مشکل هارد اولین گزینه‌ای است که به ذهن تعمیرکاران می‌رسد البته باید در نظر داشت که هارد نیازمند پروگرم شدن است و خرابی‌های آن نیز عموماً با هنگ لوگو مشاهده می‌شود.
در پایان باید گفت که آیسی‌ پاور نیز از آن دسته آیسی‌هایی می باشد که برای عملکرد خود به بوت سیستم نیازمند است و در صورت متصل نبودن سیستم شما از نظر راه‌اندازی دچار مشکل می‌شود.
برای شناسایی دقیق‌تر علت خاموش شدن ناگهانی و روشن نشدن گوشی سامسونگ a50 باید از طریق جریان کشی اقدام کرده و بخش موردنظر را شناسایی کنید.
ما در آموزش‌هایی بخش جریان‌کشی را به صورت کلی مورد بررسی قرار دادیم تا در حوزه تعمیرات موبایل بدون مشکل از آن استفاده کنید.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم تا اصلی‌ترین مواردی که علت خاموش شدن ناگهانی و روشن نشدن گوشی سامسونگ a50 می‌باشد را مورد بررسی قرار دهیم.
در صورت وجود هرگونه سؤال در این باره می‌توانید آن را در قسمت نظرات برای ما بنویسید.
اگر به موضوعات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری گوشی‌های تلفن همراه علاقه‌مند هستید، می‌توانید با تهیه دوره‌های تعمیرات تخصصی نرم‌افزار و سخت‌افزار مجتمع آموزشی پل، دانش خود را به بالاترین سطح ممکن برسانید و به عنوان یک متخصص کامل وارد بازار کار شوید.
 

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی