×
کاربر مهمان
ورود | عضویت
مقالات تعمیرات موبایل و تبلت

علائم خرابی باتری موبایل + روش های حل مشکل

علائم خرابی باتری موبایل + روش های حل مشکل

باتری تلفن همراه جزو یکی از مهم‌ترین اجزا گوشی می‌باشد به طوری که بسیاری از افراد هنگام خرید گوشی به میزان ظرفیت آن توجه می‌کنند؛ اما بعد از چند سال استفاده، باتری دیگر مانند روز اول راندمان مناسبی ندارد و سرعت تخلیه شارژ آن بالا می‌رود و یا علائم دیگری نیز می‌تواند داشته باشد که نشان از مستهلک شدن آن است. ما در ادامه این مقاله به چند مورد از علائم خرابی باتری موبایل اشاره می‌کنیم و روش حل مشکل آن را نیز به شما ارائه می‌دهیم پس تا انتهای این مقاله را با دقت مطالعه کنید.

علائم خرابی باتری موبایل چیست؟

نشانه‌های خرابی باتری موبایل را می‌توان در چند مورد اصلی جستجو کرد که در ادامه به این نشانه‌ها میپردازیم. زمانی که با این علائم و نشانه‌ها مواجه شدیم باید به فکر تعویض باتری باشیم؛ زیرا به ندرت می‌توان خود باتری را تعمیر نمود.

تخلیه ناگهانی و سریع درصد شارژ دستگاه

بعد از دو الی سه سال استفاده از باتری گوشی، سرعت تخلیه آن به شدت بالا خواهد رفت و حتی در بعضی از مواقع ممکن است بعد از چند دقیقه درصد شارژ به یکبار افت شدیدی داشته باشد این علائم به ما می‌گوید که این باتری دیگر قابلیت استفاده را ندارد و باید تعویض شود.

متورم شدن باتری

تشخیص خرابی باتری موبایل در بعضی از شرایط از طریق ظاهر آن نیز امکان پذیر می‌باشد. ممکن است کم‌کم درب پشت دستگاه متورم شده و از شاسی دستگاه جدا شود در این شرایط باتری دستگاه متورم شده و باید هرچه سریع‌تر تعویض گردد حتی احتمال انفجار آن وجود دارد.
اصلی‌ترین دلیل این اتفاق می‌تواند گرمای بیش از اندازه باشد. باتری در مقابل با گرمای بالا از خود واکنش نشان داده و شروع متورم شدن می‌کند یکی دیگر از دلایل این اتفاق می‌تواند شارژ نامناسب دستگاه توسط کاربر باشد. سعی کنید که گوشی خود را بی دلیل به مدت طولانی به شارژ متصل نکنید که احتمال آسیب به باتری وجود دارد.

داغ شدن بیش از اندازه باتری

در بعضی از شرایط ممکن است علائم خرابی باتری موبایل داغ شدن بیش از اندازه آن باشد اما این اتفاق شاید همیشه از سمت باتری دستگاه نباشد به طور مثال زمانیکه یک بازی با گرافیک بالا انجام می دهید ممکن است پردازنده گوشی به مرور شروع به داغ شدن کند که در این شرایط مشکل از سمت باتری نخواهد بود.
اما اگر گوشی بی دلیل و دائماً داغ می‌شود یکی نشانه های اصلی این قضیه خرابی باتری موبایل می‌باشد که با تست یک باتری جدید می‌توانید متوجه این مشکل شوید.

خاموش شدن ناگهانی دستگاه

اگر در هنگام کار با تلفن همراه خود به یکباره گوشی خاموش می‌شود و مجدداً قابلیت روشن شدن را دارد، این مورد می‌تواند جزو علائم خرابی باتری موبایل نیز باشد که با جدا کردن باتری قبلی و تست یک باتری جدید می‌توان متوجه این مشکل نیز شد.

علت خرابی باتری موبایل چیست

علت خرابی باتری موبایل می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد یکی از دلایل اصلی این اتفاق شاید به خاطر مستهلک شدن خود باتری است که بعد از گذشت دو یا سه سال استفاده از آن شروع به تخلیه شارژ سریع، داغ شدن‌های بی مورد و اتفاقاتی از این دست می‌کند که تنها راهکار آن تعویض میباشد.
علت خرابی در بعضی از مواقع استفاده نادرست خود کاربر از دستگاه است به طور مثال اگر گوشی خود را دائماً به شارژ متصل کنید به خصوص زمانی که شارژ آن کاملاً پر می‌باشد این عامل در طولانی مدت به باتری دستگاه آسیب وارد میکند و یا استفاده از بازی‌های گرافیکی و سنگین علاوه بر اینکه باعث تخلیه سریع باتری می‌شود در بعضی از مواقع باعث داغ شدن باتری نیز می‌شود. بالا رفتن دمای باتری نیز در دراز مدت باعث خرابی آن می‌شود.

چند راهکار برای افزایش عمر باتری دستگاه

استفاده از شارژرهای استاندارد و اورجینال برای دستگاه
گوشی را در محیطی با دمای مناسب قرار دهید.
غیر فعال کردن گزینه‌هایی مانند وای فای، بلوتوث، جی‌پی‌اس و اینترنت همراه در هنگامی که با آنها کار نمی‌کنید.
عدم استفاده از گوشی در هنگام شارژ دستگاه
استفاده از حالت دارک مود برای پس زمینه صفحه نمایش
پاک کردن بازی‌ها و برنامه‌های پرمصرف

سخن پایانی

شاید اصلی‌ترین دلیل خرابی باتری موبایل را مستهلک شدن آن در طول زمان دانست و استفاده درست کاربر می‌تواند باعث افزایش عمر باتری شود و تنها راهکار موجود یک باتری معیوب تعویض کردن آن است. برای تعویض باتری‌های امروزی نیاز به یک سری تجهیزات و راهکارها دارد و بهتر است کاربر عادی به تنهایی سراغ تعویض آن نرود اگر مایل به یادگیری نحوه تعویض کردن باتری و یا سایر اقلام دستگاه گوشی هستید استفاده از بسته‌های آموزش آنلاین تعمیرات سخت افزاری آموزشگاه پل را به شما پیشنهاد می‌کنیم در این بسته آموزشی علاوه بر تعویض قطعات مختلف نحوه نقشه خوانی و عیب یابی بردهای تلفن همراه به شما از صفر تا صد آموزش داده خواهد شد.
 

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی