×
کاربر مهمان
ورود | عضویت
مقالات تعمیرات موبایل و تبلت

علت های کم شدن صدای مکالمه گوشی سامسونگ S8 +حل مشکل

علت های کم شدن صدای مکالمه گوشی سامسونگ  S8 +حل مشکل

سری s سامسونگ که به عنوان پرچم‌دار شرکت سامسونگ به حساب می آید همیشه جزو گوشی های پرطرفدار بین مردم بوده؛ اما بعضی از مدل های سری s  سامسونگ دارای مشکلاتی هستند. به طور مثال کم شدن صدای مکالمه گوشی سامسونگ s8 نیز جزو مشکلات معروف این سری می باشد.  اما برای حل مشکل کم شدن صدای مکالمه گوشی سامسونگ s8 نیز راهکارهایی وجود دارد که در ادامه این مقاله به صورت کامل به آن می پردازیم. در صورتی که به مشکلاتی از قبیل قطعی مطلق صدا در این مدل از گوشی ها برخورده اید، پیشنهاد میکنیم به تعمیرکار گوشی که به مباحث آموزش تعمیرات موبایل مسلط است مراجعه کنید.

بررسی قسمت بیرونی بلندگو دستگاه

برای کم شدن صدای مکالمه گوشی سامسونگ s8 همیشه در مرحله اول باید به دنبال گزینه های در دسترس و راحت تر باشیم. فضای بلندگوی مکالمه که در قسمت بالای دستگاه قرار گرفته است را با دقت بررسی کنید تا اگر دچار رسوب و کثیفی شده باشد آن را به طور کامل برطرف کنید. برای برطرف کردن رسوبات روی سطح بلندگو شما می توانید از یک فرچه نرم کمک بگیرید. روی فرچه آغشته به حلال چسب (تمیز کننده برد) کنید و با فرچه به آرامی شروع به تمیز کردن سطح بلندگوها کنید  تا رسوبات و کثیفی ها به صورت کامل از بین برود و مجدد شروع به تست بلندگوها کنید.  با انجام این راهکار ساده شاید مشکل کم شدن صدای مکالمه گوشی سامسونگ s8 حل شود. 

بررسی قسمت بیرونی بلندگو دستگاه


 

سافت ریست کردن دستگاه

یکی دیگر از گزینه های قابل انجام و در دسترس سافت ریست کردن دستگاه می باشد بسیاری از باگ های کوچک نرم افزاری همانند کم شدن صدای مکالمه گوشی سامسونگ s8  با این روش حل خواهد شد.  اما برای سافت ریست کردن دستگاه چه مراحلی را باید طی کرد.
برای انجام این کار در دستگاه در حالت روشن قرار میگیرد و ولوم پایین و دکمه پاور دستگاه را هم‌زمان فشار می دهیم. زمانی که این کار را به درستی انجام دهیم گوشی خاموش و سپس بعد از چند ثانیه  روشن خواهد شد.
 

سافت ریست کردن دستگاه

بیشتر بخوانید: کم شدن صدای مکالمه گوشی سامسونگ

ریست فکتوری دستگاه

اگر با روش فوق بازهم  مشکل کم شدن صدای مکالمه گوشی سامسونگ s8 را داشتیم  می توانید دستگاه را ریست فکتوری کنید. با ریست فکتوری کردن دستگاه کلیه تنظیمات  گوشی مانند روز اول کارخانه می شود و کلیه اطلاعات شما پاک خواهد شد. در این شرایط احتمال حل مشکل کم شدن صدای مکالمه گوشی سامسونگ  s8وجود دارد .

باز کردن دستگاه و بررسی و تست قطعه 

اگر با روش های فوق بازهم مشکل کم شدن صدای مکالمه گوشی سامسونگ s8 حل نشد باید دستگاه کاملاً باز شده تا به قطعه بلندگو دسترسی پیدا کنید. برای باز کردن دستگاه و دسترسی به بلندگو شما نیاز به دستگاه سپراتور، قاب بازکن و پیچ گوشتی دارید در مرحله اول باید درب پشت گوشی بوسیله سپراتور حرارت داده شده و بوسیله قاب باز کن شروع به باز کردن درب پشت کنید.  بعد از باز کردن درب پشت در مرحله بعد بوسیله پیچ گوشتی شروع به باز کردن همه پیچ ها می کنید تا در نهایت به قطعه بلندگو دسترسی پیدا کنیم.  برای انجام کارهای فوق بهتر است از  یک فرد با تجربه کمک بگیرید .
سپس برای حل مشکل کم شدن صدای مکالمه گوشی سامسونگ s8 سراغ تست قطعه می‌روید برای تست قطعه بلندگو می توانید از یک مولتی متر کمک بگیرید.  یک بلندگو سالم دارای مقدار اهم 4 تا 39 اهم می باشد. در مرحله اول مولتی متر را روی رنج اهمی قرار داده  و در مرحله بعد پراب های مولتی متر را به دو سر قطعه اتصال میدهید. اگر مقدار اهمی سیم پیچ های داخل بلندگو  خارج از مقادیر گفته شده بود  بهتر است این قطعه با یک قطعه سالم جایگزین شود .
برای تعویض این قطعه بهتر است که از یک فرد با تجربه در زمینه تعمیرات تلفن همراه کمک بگیرید. اما اگر مایل هستید که خودتان این کار را انجام دهید به شما شرکت در دوره های آموزشی تعمیرات تلفن همراه  آموزشگاه  پل  را پیشنهاد میکنیم. با شرکت دراین دوره ها علاوه بر یادگیری کامل تعویض انواع قطعات مختلف گوشی از جمله صفحه نمایش، باتری، دوربین و بلندگوهای دستگاه و...همچنین فرایند عیب یابی با کمک نقشه را نیز به صورت کامل فرا خواهید گرفت از جمله این عیب یابی ها می‌توان به مشکلات بخش شارژ، تصویر، آنتن، صوت و بسیاری از بخش های دیگر اشاره کرد.

باز کردن دستگاه و بررسی و تست قطعه


بررسی مسیرها و قطعات  مسیربلندگو

اما زمانی که از مراحل بالا نتیجه نگرفتیم بهتر است برای حل کم شدن صدای مکالمه گوشی سامسونگ s8 سراغ عیب یابی مرحله به مرحله برویم برای این کار شما نیاز به ابزارهای تست مانند مولتی متر و نقشه خواهید داشت تا با تست مرحله به مرحله بخش صوت  بتوانید در انتها به درستی قطعه معیوب  را شناسایی کرده و آن را تعویض نمایید.
فراموش نکنید که اگر در این زمینه تجربه‌ای ندارید از انجام این کار خودداری کنید.

کلام آخر

ما سعی کردیم در این مقاله کم شدن صدای مکالمه گوشی سامسونگ s8 را به صورت مرحله به مرحله را بررسی کرده و روش‌های حل مشکل را نیز به شما ارائه دهیم تا بتوانید از پس حل این مشکل برآیید. شما می توانید برای کسب مهارت در حوزه تعمیرات گوشی های سامسونگ از دوره های آموزشگاه پل که با عنوان آموزش تعمیرات موبایل رشت و آموزش آنلاین تعمیرات موبایل هستند، استفاده کرده و این مهارت را به عنوان شغل برای خودتان یاد بگیرید.

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی