×
کاربر مهمان
ورود | عضویت
مقالات تعمیرات موبایل و تبلت

مشکلات گوشی های سامسونگ + راهکار برای حل آن ها

مشکلات گوشی های سامسونگ + راهکار برای حل آن ها

گوشی های شرکت سامسونگ در بین کاربران ایرانی دارای  طرفداران بسیاری زیادی است. ولی اکثریت این گوشی ها به خاطر میان رده بودن دارای اشکالات و چالش هایی می باشند که میتوانند برای کاربران خود دغدغه هایی به همراه داشته باشد.  مشکلات سامسونگ می تواند حالت های مختلفی داشته باشد که در ادامه سراغ یکسری از مشکلات سامسونگ خواهیم رفت و سعی میکنیم که راهکارهایی را نیز در قبال مشکلات سامسونگ نیز به شما ارائه دهیم . همچنین به شما پیشنهاد میکنیم از دوره تخصصی تعمیر گوشی های سامسونگ آموزشگاه پل استفاده کرده و این دوره را در صفحه آموزش تعمیرات موبایل دنبال کنید. 

مشکلات گوشی سامسونگ

اما مشکلات سامسونگ را میتوان در دسته بندی های مختلف قرار داد به طور مثال یکی از مشکلات عمومی سامسونگ که برای اکثریت گوشی های سامسونگ وجود دارد تخلیه سریع شارژ و یا داغ شدن های متوالی می باشد و یا مشکلات مربوط به تخلیه سریع شارژ دستگاه که در ادامه مقاله به این مشکلات اشاره خواهیم کرد.
همچنین مشکلات تخصصی تر که برای مدل های مختلف سامسونگ وجود دارد به طور مثال تخلیه سریع شارژ دستگاه  و یا داغ شدن های متوالی دستگاه که میتواند دلایل مختلفی را داشته باشد.

تخلیه سریع شارژ

یکی از اصلی ترین مشکلات سامسونگ در بعضی از مدل ها تخلیه سریع شارژ دستگاه است. اما این چالش می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. یکی از اصلی ترین دلایل این قضیه بالا نبودن ظرفیت باتری  گوشی های سامسونگ است که در قیاس با گوشیهای شیائومی سرعت تخلیه شارژ بالاتری دارد. 
اما برای اینکه شارژ دستگاه به مدت طولانی تری داخل دستگاه نگه داری بماند بهتر است که چند نکته زیر را رعایت کنید:
1-کم کردن نور صفحه نمایش دستگاه
2-استفاده از تم دارک مود برای منوها
3-غیر فعال کردن وای فای و بلوتوث دستگاه در صورت عدم استفاده
4-پاک کردن برنامه ها و بازی های بلا استفاده 
5-در بعضی از شرایط تعویض باتری
 

تخلیه سریع شارژ

داغ شدن های گوشی

یکی دیگر از مشکلات سامسونگ داغ شدن های متوالی دستگاه در بعضی از مدل ها مانند a51 میباشد  این اتفاق ممکن است در بعضی از مدل های دیگر نیز رخ دهد. بهتر است بدانیم که داغ شدن دستگاه در بعضی از شرایط شاید دلیل نگران کننده ای نداشته باشد و نیازی به  سپردن گوشی به تعمیرکار ندارید. در بیشتر مواقع این گرما  بخاطر وجود پردانده های اگزینوس سامسونگ می باشد  که چندان نگران کننده نیست اما میتوانید با انجام چند کار ساده دمای گوشی خود را کنترل کنید:
1- غیر فعال کردن برنامه ها و بازیهایی که از آنها استفاده نمیکنید.
2-استراحت دادن به دستگاه بعد از چند ساعت استفاده متوالی.
3-عدم استفاده از بازیهای گرافیکی
4-استفاده از برنامه های خنک کننده مانند phone cooler

 

دیگر مشکلات سامسونگ (مدل های مختلف)


اما گوشی های سامسونگ می تواند دارای مشکلات خاص دیگری نیز باشد که در ادامه به چند نمونه از مشکلات سامسونگ اشاره خواهیم کرد  به عنوان نمونه گوشی a10 سامسونگ که دارای مشکل عدم شناسایی وای فای و بلوتوث است  که در این شرایط ای سی مربوطه دچار مشکل شده و باید ریبال گردد.

دیگر مشکلات سامسونگ (مدل های مختلف)

مشکلات تاچ a53

یکی از مشکلات اساسی گوشی a53 سامسونگ کار نکردن تاچ دستگاه است که در بعضی از لاین ها و مسیرهای بخش تاچ دستگاه مشکلاتی وجود دارد که باید مسیرهای  مربوطه بوسیله سیم جامپر و با کمک نقشه  ترمیم گردد.

مشکل خاموشی صفحه نمایش a20

اما یکی دیگر از مشکلات سامسونگ خاموشی صفحه نمایش گوشی a20 است. این مدل دارای مشکلات مختلفی در بک لایت صفحه نمایش می باشد که با مراجعه با قسمت بک لایت و شناسایی و تست قطعات آن بخش می توانید مشکل مورد نظر را به صورت کامل حل کنید.

مشکلات خاموشی a12

یکی دیگر از گوشی های پر از چالش شرکت سامسونگ a12 می باشد که این مدل نیز دارای مشکلات متعددی است.  اما یکی از اصلی ترین مشکلات این سری خاموش صفحه نمایش است که دلیل اصلی این مشکل هم قطعی بخش تغذیه صفحه نمایش بوده که با انجام یک سیم کشی از سمت ای سی تغذیه به سمت مسیر صفحه نمایش مشکل حل خواهد شد.

مشکلات شارژa14 

گوشی a14 سامسونگ که جزو گوشیهای جدید این شرکت است نیز در بعضی از مواقع دارای مشکلات شارژ می باشد. اما مشکل اصلی این مدل در ای سی محافظ بخش شارژ دستگاه است که دچار خرابی می شود .بهترین راه حل نیز تعویض آن و یا سیم کشی کردن بین پایه های ورودی و خروجی است.

مشکلات شارژa14


 

کلام اخر

ما سعی کردیم در این مقاله به مشکلات سامسونگ در بخش های مختلف بپردازیم اما شاید حل کردن چالش های مختلف دستگاه برای کاربر عادی به راحتی نباشد و انجام این کارها به یک تعمیرکار حرفه ای سپرده شود. اما اگر مایل هستید که این کارها را خودتان انجام دهید ما به شما شرکت در دوره سخت افزار موبایل و یا آموزش آنلاین تعمیرات موبایل آموزشگاه پل را پیشنهاد میکنیم در این دوره ها به صورت حرفه ای تعمیرات گوشی همراه با نقشه خوانی و عیب یابی بخش های مختلف به شما آموزش داده خواهد شد.

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی