تخفیف ویژه طرح دست به آچار
×
کاربر مهمان
ورود | عضویت
مقالات تعمیرات موبایل و تبلت

بررسی مشکلات گوشی های سامسونگ سری a و ترفند حل آنها

بررسی مشکلات گوشی های سامسونگ سری a و ترفند حل آنها

گوشی های سری a سامسونگ جزو دستگاه های پرفروش و محبوب سامسونگ بین کاربران هستند؛ اما به دلیل اینکه جزو گوشی های میان رده سامسونگ می باشند دارای مشکلاتی نیز هستند که باعث ایجاد دردسر برای کاربران شده است. البته لازم به ذکراست که مشکلات گوشی های سامسونگ سری a برای همه گوشی ها اتفاق نمی افتد و برای بعضی از مدل ها ممکن است که این چالش ها را داشته باشیم ما در ادامه این مقاله مشکلات گوشی های سامسونگ سری a را به صورت دقیق تر بررسی کرده و در ادامه تعدادی راهکار نیز به شما ارائه می‌دهیم.

اگر علاقه مند به مباحث تعمیرات تخصصی موبایل هستید، می‌توانید با تهیه دوره آموزش تعمیرات موبایل مجتمع آموزشی پل، بسته های آموزشی را تهیه کنید و به عنوان فردی حرفه ای در این حوزه قدم بگذارید.

مشکلات گوشی های سامسونگ سری a

مشکلات گوشی های سامسونگ را می توان به دو دسته نرم افزاری و سخت افزاری تقسیم بندی کرد که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

مشکلات گوشی های سامسونگ سری a

مشکلات نرم افزاری (کندی عملکرد) 

در بعضی از مدل های پایین رده این سری یکی از مشکلات شایع کند شدن عملکرد دستگاه بعد از یک یا دو سال استفاده می باشد البته بیشتر این مشکل به ضعیف بودن بخش سخت افزاری دستگاه برمی‌گردد؛ ولی تنها راهکار نرم افزاری که برای این مشکل می توان انجام داد ریست فکتوری و یا فلش کردن دستگاه است.

خطاها و کرش های مختلف

در بعضی از مدل ها نیز کاربران در هنگام اجرای برنامه و بازی ها ممکن است که با خطا ها و کرش های مختلفی مواجه شوند که این عامل نیز جزو دیگر مشکلات گوشی های سامسونگ سری a به حساب می‌آید. برای حل این دست از مشکلات بهتر است که به فکر آپدیت کردن سیستم عامل دستگاه و یا فلش کردن باشید. برای انجام فلش کردن دستگاه از یک نرم افزار کار حرفه ای در این زمینه کمک بگیرید.

بیشتر بخوانید:‌ انواع مشکلات گوشی سامسونگ

مشکلات سخت افزاری (کند شارژ شدن و یا قطعی شارژ)

یکی از مشکلات گوشی های سامسونگ سری a  دیر شارژ شدن و یا کند شارژ شدن است این مشکل برای اکثریت سری a  می‌تواند به وجود بیاید  دلیل اصلی این قضیه ضعف کانکتور اصلی بر روی مین برد دستگاه می باشد که خرابی های زیادی  دارد. بهترین گزینه برای حل این مشکل تعویض شدن این کانکتور بر روی مین برد دستگاه می باشد.

مشکلات سخت افزاری (کند شارژ شدن و یا قطعی شارژ)

داغ شدن های متوالی

پردازنده های اگزینوس در بعضی از نسل های خود حرارت بالایی تولید می‌کردند که همین عامل باعث داغ شدن بی‌مورد دستگاه می‌شود.  این مورد را نیز می توان جزو مشکلات گوشی های سامسونگ سری a نام برد این مشکل بیشتر بر روی گوشی های A50 A51,  رخ می‌دهد.  اما این گرما آن‌قدر آزار دهنده نیست که کاربر را اذیت کند و راهکار قطعی و مشخصی برای حل آن وجود ندارد مگر رعایت کردن چند نکته:
1- عدم استفاده های متوالی از دستگاه و یا استراحت دادن به آن بعد از یک تایم مشخص.
2- انجام ندادن بازی های گرافیکی و سنگین و یا کم کردن گرافیک بازی.
3- پاک کردن بعضی از برنامه ها که انرژی زیادی از باتری دستگاه میگیرند.

مشکلات خاموشی صفحه نمایش 

در بعضی از مدل دستگاه های سامسونگ مانند A20  و یا A10 مشکلاتی تحت عنوان بک لایت وجود دارد که باعث می شود صفحه نمایش خاموشی به نظر بیاید ولی در اصل این مشکل به مدار بک لایت صفحه نمایش بر میگردد. برای حل این مشکل نیز در مرحله اول بعد از شناسایی مدار بک لایت صفحه نمایش باید شروع به  تست و بررسی قطعات آن بخش کنید و بعد از پیدا کردن قطعه معیوب آن را با یک مدل سالم تعویض نمایید.

مشکلات خاموشی صفحه نمایش

مشکلات باتری سری A


از دیگر مشکلات گوشی های سامسونگ سری a میتوان به ضعف باتری های دستگاه اشاره کرد. بعضی از باتری های این سری چندان قدرتمند نیستند و در بعضی از مدل ها دارای ظرفیت های پایینی نیز می باشند که باعث می شود شارژ را سریع تخلیه کند و باعث مشکلاتی برای کاربران شود تنها راهکار برای حل این مشکل نیز تعویض باتری می باشد.
اما نکته بسیار مهم برای حل مشکلات سخت افزاری گفته شده داشتن دانش و تجربه و مهارت برای باز کردن دستگاه و انجام درست فرایند عیب یابی می باشد.
قطعا برای پیدا کردن و عیبی یابی دقیق تر مشکلات گوشی های سامسونگ سری a بهتر است که شما در دوره های آموزش تعمیرات موبایل شرکت کنید. آموزشگاه پل برگزار کننده انواع دوره های آموزشی تعمیرات موبایل در حوزه های سخت افزار و نرم افزار می باشد شما با شرکت در این دوره ها در انتها می توانید به خوبی فرایند عیب یابی بخش های مختلف دستگاه از جمله شارژ و صفحه نمایش، دوربین و سایر بخش های کلیدی دستگاه را انجام دهید .

کلام آخر 

مشکلات گوشی های سامسونگ سری a دارای حالت های مختلفی می باشد که در این مقاله سعی کردیم مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری این سری را به صورت دقیق بررسی کرده و راهکارهای مشخصی نیز به شما ارائه دهیم.

اگر به تعمیرات سخت افزاری و نرم افزاری موبایل علاقه دارید، می‌توانید با تهیه دوره های آموزشگاه پل با عنوان آموزش تعمیرات گوشی و آموزش آنلاین تعمیرات موبایل مجتمع آموزشی پل، اقدام به یادگیری کنید و در این حوزه متخصص شوید.

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی