×
کاربر مهمان
ورود | عضویت
مقالات تعمیرات موبایل و تبلت

آموزش تنظیمات دوربین آیفون 7 و 7 پلاس

آموزش تنظیمات دوربین آیفون 7 و 7 پلاس

تنظیمات دوربین یکی از موارد مهم برای بهبود عملکرد و کیفیت تصاویر گرفته شده با دوربین آیفون ۷ است. این دوربین دارای ویژگی‌های بسیاری است که به شما امکان می‌دهد تصاویر زیبا و با کیفیتی بالا بگیرید. اما بیشتر مردم علاقه دارند از تنظیمات موجود در دوربین‌های خود به بهترین نحو استفاده کنند.
ازآنجاکه دوربین آیفون ۷ دارای تعداد زیادی تنظیمات است، می‌توانید برای بهبود عملکرد و کیفیت تصاویر خود از این تنظیمات استفاده کنید. در این مقاله به بررسی تنظیمات دوربین آیفون 7 می‌پردازیم و نحوه استفاده از آن‌ها را به شما آموزش خواهیم داد.
تنظیمات دوربین آیفون 7 شامل تغییراتی از قبیل رزولوشن تصاویر، شارپنس تصاویر، اکسپوژر، حالت های عکاسی، فیلترهای تصویر و... است. این تنظیمات به شما امکان می‌دهند تصاویری با کیفیت و زیبا بگیرید.
با استفاده از تنظیمات دوربین آیفون ۷ به بهترین نحو ممکن، می‌توانید تصاویر خود را بهبود دهید و لحظات زیبایی را ثبت کنید؛ بنابراین، موجود بودن تنظیمات مناسب و استفاده از آن‌ها یکی از عوامل مهم برای گرفتن عکس‌های زیبا با دوربین آیفون ۷ محسوب می‌شود.
در ادامه به بررسی بخش های مختلف تنظیمات دوربین ایفون ۷ و تنظیمات دوربین ایفون ۷ پلاس می پردازیم.

اگر علاقه مند به مباحث تعمیرات تخصصی موبایل هستید، می‌توانید با تهیه دوره آموزش تعمیرات موبایل مجتمع آموزشی پل، بسته های آموزشی را تهیه کنید و به عنوان فردی حرفه ای در این حوزه قدم بگذارید.

تنظیمات دوربین آیفون 7

شاید با خود فکر کنید که تا حال بسیار زیاد وارد بخش تنظیمات دوربین آیفون 7 شده باشید و اتفاق خاصی نیفتاده باشد. 
ممکن است که بعضی از موارد مانند فلش دوربین یا تایمر قابلیت خاصی نباشد؛ اما بعضی از قابلیت‌ها می‌توانند در عملکرد بهتر دوربین گوشی تأثیر بسیاری بگذارند. 
برای تنظیمات دوربین آیفون 7 ابتدا وارد تنظیمات دستگاه خود شوید و سپس به بخش "دوربین" بروید. در این بخش می‌توانید تنظیمات مختلفی را برای دوربین آیفون ۷ خود تغییر دهید.

تنظیمات دوربین آیفون 7



البته در نظر داشته باشید که در بخش دوربین نیز تنظیمات مجزایی وجود دارد که ما در ادامه به بررسی قابلیت‌های مهم هر دو بخش می‌پردازیم.

قابلیت های مهم تنظیمات دوربین آیفون 7

1. قابلیت HDR:

شاید تا حال این قابلیت را در تنظیمات دوربین آیفون 7 خود مشاهده کرده باشید. باید بدانید که شما با این قابلیت می‌توانید در شرایط نوری دشوار نیز عکس بگیرید. 
اما چگونه این کار انجام می‌شود؟
در حقیقت دستگاه از یک تصویر سه عکس را با نوردهی متفاوت می‌گیرد و با ترکیب آنها به یک عکس قابل قبول می‌رسد. 
طبیعتاً برای زمان‌هایی که به دنبال عکس‌های با کیفیت هستید این قابلیت می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد. 
در نظر داشته باشید که در تنظیمات دوربین آیفون 7 قابلیت فعال سازی یا غیر فعال سازی HDR وجود دارد که به انتخاب شما وابسته است. 

قابلیت HDR

2.قابلیت تایمر در گوشی 

این قابلیت شاید در خیلی از گوشی‌ها رایج باشد و شما می‌توانید آن را در بخش تنظیمات دوربین آیفون 7 نیز مشاهده کنید.

قابلیت تایمر در گوشی

 
در حقیقت این قابلیت می‌تواند از لرزش ناخودآگاه دوربین در زمان نگه داشتن آن خودداری کرده و از کدرشدن یا تار شدن عکس به راحتی جلوگیری کند. 
با فعال سازی این قابلیت می‌توانید از ۳ تا ۱۰ ثانیه زمان عکس گرفتن را به تأخیر بیندازید. 

مطالب مرتبط: تنظیمات دوربین ایفون


3.قابلیت grid

این قابلیت در تنظیمات دوربین آیفون 7 پلاس توزیع چندانی نمی‌خواهد زیرا به راحتی قابل مشاهده است. 
با خطوطی که بر روی تصویر می‌بینید می‌توان عکس و یا محدوده هدف عکس را تعیین کرد.

قابلیت grid


با این کار جداولی در اختیار شما قرار می‌گیرد که زاویه بندی عکس‌های شما به شکل بهتری استفاده می‌شود.

4. قابلیت پرتره 

در تنظیمات دوربین آیفون 7 پلاس شما می‌توانید در زمان عکسبرداری پس زمینه را در حالت تار قرار بدهید.

قابلیت پرتره



طبیعتاً زمانی که قصد شما عکس از یک هدف مشخص است و تصاویر اطراف آن هدف مدنظر نیست می‌توانید این قابلیت را در گوشی فعال سازی کنید. 

مطالب پیشنهادی: تنظیمات دوربین ایفون ۸


5. حالت عکاسی پشت سر هم 

با این کار کافی است که چند عکس از یک هدف گرفته شود و در صورت تغییر هدف و یا تغییر زاویه دوربین شما می‌توانید بهترین عکس را انتخاب کنید. 

حالت عکاسی پشت سر هم



در حقیقت قابلیت تنظیم دوربین ایفون ۷ پلاس زمانی به کار می‌آید که در حالت تک عکسی به این فکر می‌کنید که شاید با کمی تغییر زاویه به نتیجه بهتری می‌رسیدید یا در چند ثانیه پیش‌تر بهتر بود که عکس گرفته شود. 
6. قابلیت فوکوس 
در تنظیم دوربین ایفون ۷ شما می‌توانید با این قابلیت عکس‌های واضح‌تری بگیرید یا اینکه می‌خواهید بخشی از یک تصویر نسبت به بقیه تصویر واضح‌تر مشاهده شود. 
با این قابلیت زمانی که شما بر روی صفحه کلیک می‌کنید در آن بخش کیفیت بالاتری را مشاهده کرده و دقت بر روی آن قرار می‌گیرد.

البته باید گفت که سعی کنید زمان فوکوس کردن بر روی یک شی با نگه داشتن چند ثانیه‌ای آن را در حالت قفل قرار دهید که حتی با حرکت، آن بخش در حالت فوکوس عکس‌برداری شود.

کلام آخر 

در این مقاله سعی شد تا تنظیمات دوربین آیفون 7 را مورد بررسی قرار داده و بخش‌های مختلف آن را به شما معرفی کنیم تا زمانی که قصد استفاده از آنها را دارید به مشکلی بر نخورید. 
حتماً گفتمان‌های خود را درباره این مقاله در قسمت نظرات برای ما بنویسید.
اگر به تعمیرات سخت افزاری و نرم افزاری موبایل علاقه دارید، می‌توانید با تهیه دوره های آموزشگاه پل با عنوان آموزش تعمیرات گوشی و آموزش آنلاین تعمیرات موبایل مجتمع آموزشی پل، اقدام به یادگیری کنید و در این حوزه متخصص شوید.
در صورت نیاز به هرگونه مشاوره و یا سؤالاتی درباره دوره‌های تخصصی موبایل، می‌توانید با مشاوران ما در مجتمع آموزشی پل در تماس باشید.

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی