تخفیف ویژه طرح دست به آچار
×
کاربر مهمان
ورود | عضویت
مقالات تعمیرات موبایل و تبلت

علت شارژ نشدن گوشی سامسونگ a12 + ترفندهای حل مشکل

علت شارژ نشدن گوشی سامسونگ a12 + ترفندهای حل مشکل

گوشی های شرکت سامسونگ در ایران طرفداران بسیار زیادی دارد به خصوص گوشی های میان رده این شرکت که به خاطر داشتن قیمت مناسب در  دسترس اکثریت افراد می باشد. یکی از این مدل گوشی ها a12 سامسونگ است این گوشی نیز جزو گوشی های پرفروش در بازار ایران است. از مشکلات اساسی این گوشی  شارژ نشدن دستگاه است  که دلایل مختلفی  را می توان برای علت شارژ نشدن گوشی سامسونگ a12 نام برد. ما در این مقاله قصد داریم علت شارژ نشدن گوشی سامسونگ a12  را به صورت دقیق تر بررسی کنیم.

اگر علاقه مند به مباحث تعمیرات تخصصی موبایل هستید، می‌توانید با تهیه دوره آموزش تعمیرات موبایل مجتمع آموزشی پل، بسته های آموزشی را تهیه کنید و به عنوان فردی حرفه ای در این حوزه قدم بگذارید

علت شارژ نشدن گوشی سامسونگ a12

 شارژ نشدن این دستگاه دلایل متنوعی می تواند داشته باشد که به صورت کلی می توان به دو دسته عمومی  و تخصصی تقسیم بندی کرد که برای هر یک از انها راهکار های مشخصی وجود دارد در مرحله اول سراغ دلایل عمومی این مشکل می رویم.

کابل و آداپتور نامناسب

یکی از اصلی ترین  علت شارژ نشدن گوشی سامسونگ a12 مشکلات کابل و آداپتور می باشد که می‌تواند باعث قطعی کامل بخش شارژ و یا حتی کندی آن شود. برای حل این مشکل بهترین راهکار استفاده از یک آداپتور و کابل دیگر می باشد تا نسبت به عملکرد کابل و آداپتور قبلی اطمینان پیدا کنید.
 

کابل و آداپتور نامناسب

مسدود شدن پورت دستگاه

در بعضی از مواقع ممکن است پورت دستگاه بر اثر عوامل مختلف دچار گرفتگی شود. خرده‌های چوب و یا پرزهای مختلف می تواند وارد این بخش شده و باعث گرفتگی آن شود و می تواند علت شارژ نشدن گوشی سامسونگ a12  را به همراه داشته باشد. حتماً ورودی پورت شارژ دستگاه را به صورت دقیق بررسی کنید و در صورت گرفتگی، با احتیاط و با کمک پنس کثیفی ها را خارج کرده و برای تمیز کردن پورت نیز بهتر است از پنبه و الکل استفاده نمایید مراقب باشید زبانه داخلی دچار شکستگی نشود. 

مطالب پیشنهادی: علت شارژ نشدن گوشی سامسونگ a51
 

مسدود شدن پورت دستگاه

دلایل تخصصی شارژ نشدن دستگاه

برای دلایل تخصصی علت شارژ نشدن گوشی سامسونگ a12 می توان موارد مختلفی را عنوان کرد. یکی از اصلی ترین دلایل خود پورت شارژ دستگاه می باشد که بر اثر  اشتباه کاربر و  یا ضربه  دچار آسیب می شود.  شما با بررسی ظاهری خود کانکتور که دچار شکستگی و یا  خوردگی شده است. عدم افت ولتاژ مناسب روی پایه ها  نیز می تواند دلیل بر معیوب بودن کانکتور باشد.  برای تست ولتاژ گیری نیز شما باید از مولتی متر کمک بگیرید تا حداقل ولتاژ 9 ولت را روی پایه مربوطه مشاهده کنید.  در صورت ندیدن این مقدار ولتاژ بهتر است کانکتور به صورت کامل تعویض گردد.
 

دلایل تخصصی شارژ نشدن دستگاه

قطعی کانکتور اصلی مین برد

یکی دیگر از مشکلاتی که برای این سری از گوشی ها سامسونگ زیاد به وجود می‌آید ضعف کانکتور اصلی  روی مین برد است که می تواند مشکلاتی مانند قطعی شارژ و یا کند شارژ شدن را به وجود بیاورد  و علت شارژ نشدن گوشی سامسونگ a12  شود. البته این مشکل برای اکثریت گوشی های سامسونگ سری a  وجود دارد که  با بررسی ظاهری این کانکتور شما می تواند متوجه خرابی آن شوید. برای حل این مشکل نیز بهتر است که این کانکتور به صورت کامل  با یک کانکتور جدید تعویض گردد. راهکار دوم نیز این است که با سیم کشی مناسب ارتباط پایه تغذیه بین فلت و مین برد را برقرار کنید.

بیشتر بخوانید: علت شارژ نشدن انواع گوشی سامسونگ

 

مشکل ای سی شارژ و یا ای سی محافظ 

یکی دیگر از اصلی ترین علت شارژ نشدن گوشی سامسونگ a12  مشکل در آی سی ها شارژ  و ای سی محافظ بخش شارژ است. این آی‌سی‌ها جزو قطعات بسیار مهم بخش شارژ هستند. برای بررسی این آی‌سی‌ها در مرحله اول شما باید ظاهر آنها را به صورت دقیق بررسی کرده و در صورت عدم مشکل بهتر است یک تست ولتاژگیری در قبال خروجی آنها داشته باشید. مقدار ولتاژ خروجی آی سی محافظ شارژ  5 ولت می‌باشد و مقدار ولتاژ خروجی آی سی شارژ دستگاه ۴.۲ ولت است. شما برای تست ولتاژگیری باید از دستگاه مولتی متر و خازن‌هایی که در خروجی این آسی‌ها قرار گرفته‌اند کمک بگیرید تا متوجه خرابی این آی‌سی‌ها شوید.  که در این شرایط این آسی‌ها باید تعویض شوند.

کلام آخر 

گوشی a12 سامسونگ چالش های بسیاری زیادی دارد که یکی از انها مشکلات بخش شارژ می باشد که در این مقاله سعی شد هم مشکلات عمومی و هم مشکلات تخصصی علت شارژ نشدن گوشی سامسونگ a12  به صورت دقیق بررسی گردد.
اما اگر علاقه‌مند هستید که خودتان پروسه تعویض کانکتور شارژ و یا سیم کشی کردن فلت به مین برد  یا حتی تعویض آسی‌های مختلف مانند ای سی شارژ و محافظ را نیز  به صورت حرفه ای انجام دهید ما به شما شرکت در دوره های آموزشگاه پل با عنوان دوره سخت افزار موبایل و آموزش آنلاین تعمیرات موبایل را پیشنهاد میکنیم در این دوره های آموزشی علاوه بر یادگیری و انجام تعویض قطعات مختلف دستگاه مانند کانکتورها، ای سی ها و سیم کشی کردن روی برد شما با نحوه عیب یابی بخش های مختلف دستگاه از جمله عیب یابی بخش شارژ به  صورت کامل  و حرفه ای آشنا خواهید شد.

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی