تخفیف ویژه طرح دست به آچار
×
کاربر مهمان
ورود | عضویت
مقالات تعمیرات موبایل و تبلت

علت شارژ نشدن گوشی سامسونگ a51+ حل مشکل

علت شارژ نشدن گوشی سامسونگ  a51+ حل مشکل

گوشی  a51 شرکت سامسونگ یکی از گوشی های پرطرفدار و محبوب بین کاربران ایرانی می باشد اما این گوشی در بعضی از مواقع دچار مشکلات و خرابی هایی در بخش شارژ دستگاه می شود.  این خرابی می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. به صورت دقیق تر مشکل شارژ a51 را می توان به دو دسته مشکلات عمومی و تخصصی دسته بندی کرد دلایل مشکلات عمومی را در خرابی های کابل و شارژر و دلایل تخصصی تر را می‌توان برای خود کانکتور و ای سی های مرتبط با آن عنوان کرد که در این شرایط نیاز به باز شدن دستگاه و بررسی دقیق تر این آی سی ها وجود دارد ما در ادامه این مقاله که محتوای آن بخشی از آموزش تعمیرات موبایل است، به بررسی هر دو بخش خواهیم پرداخت.

راهکارهای عمومی علت شارژ نشدن سامسونگ a51

همان‌طور که در مقدمه این مقاله به آن اشاره شد مشکل شارژ a51  را می‌توان به دو دسته عمومی و تخصص تقسیم بندی کرد کاربر عادی زمانی که با  مشکل مشکل مواجه می شود اولین راهکار این است که سراغ  خود شارژر  و کابل مربوط به آن برود شارژرهای متفرقه و کابل های غیر اورجینال دارای خرابی های زیادی می باشند که در نهایت باعث مشکلات عدیده‌ای در بخش شارژ گوشی a51   خواهد شد. بهترین راهکار برای حل این مشکل نیز تست کردن بخش شارژ دستگاه با یک شارژر و کابل جدید است.
یکی دیگر از گزینه هایی که کاربر عادی می تواند از پس حل مشکل شارژ a51  بربیاید زمانی است که حفره داخل کانکتور شارژ دستگاه به دلایل مختلف دچار گرفتگی شده است. این گرفتگی می‌تواند به خاطر کثیفی و یا رسوب و  یا خرده های چوب و یا فلز باشد که به داخل حفره کانکتور شارژ نفوذ کرده و باعث گرفتگی و عدم اتصال مناسب کابل شارژ به داخل گوشی شده است. 
برای تمیز کردن حفره داخل می توانید از  یک پنبه آغشته به الکل و یک جسم تیز مانند پنس کمک بگیرید و شروع به تمیز کردن حفره داخل کانکتور کنید این کار را با احتیاط انجام داده تا زبانه کانکتور دچار شکستگی نشود.
 

راهکارهای تخصصی مشکل شارژ a51

 اما زمانی که بوسیله راهکارهای اولیه این مشکل حل نشد باید دستگاه به صورت کامل باز شده تا به برد ساب یا همان برد شارژ  دسترسی پیدا کنید . 
اگر مایل هستید که فرایند باز کردن و دسترسی به قطعات و اجزا مختلف دستگاه و همچنین انجام تست های مختلف ولتاژ گیری را خودتان به صورت کامل انجام دهید ما به شما شرکت در دوره های تعمیرات تخصصی تلفن همراه آموزشگاه پل را پیشنهاد می‌کنیم. در این دوره تعمیراتی علاوه بر فرایند تعویض قطعات و اجزا مختلف گوشی، عیب یابی بخش های مختلف دستگاه از جمله عیب یابی بخش صفحه نمایش، دوربین  و عیب بخش بسیار مهم شارژ دستگاه نیز فراخواهید گرفت.

راهکارهای تخصصی مشکل شارژ a51

بیشتر بخوانید: علت شارژ نشدن انواع گوشی های سامسونگ

 

مشکلات کانکتور شارژ

مشکل شارژ a51  را  می‌توان به کانکتور شارژ دستگاه نیز ارتباط داد با بررسی ظاهری کانکتور شارژ و  هنگامی این کانکتور دچار شکستگی و یا آسیب شده که بهتر است  این کانکتور به طور کامل تعویض شود. شما می‌توانید یک تست ولتاژ گیری نیز در قبال  پایه های vbus  کانکتور شارژ  داشته باشید. پایه های 4 و 5 از هر دو سمت حداقل ولتاژ 5 ولت را زمانی که گوشی به شارژ متصل است خواهند داشت. در غیر این صورت این کانکتور باید تعویض شود.
شما می‌توانید ولتاژ خروجی ساب برد را نیز اندازه‌گیری کنید. روی پین اصلی کانکتور که در تصویر زیر مشخص شده،  مقدار ولتاژ 5 را باید داشته باشیم در غیر اینصورت باید به نقشه و سولوشن دستگاه دسترسی پیدا کرده و مسیر و لاین موردنظر را پیدا کنیم و با کمک مولتی متر تست قطعات و لاین های مختلف را انجام دهید تا بتوانید مشکل شارژ a51  را حل کنید.
 

مشکلات کانکتور شارژ

بررسی فلت و کانکتور  دستگاه

در مرحله بعد بررسی مشکل شارژ a51  بهتر است که فلت دستگاه را مورد بررسی ظاهری قرار دهید. اگر این فلت دچار آسیب شده است آن را باید تعویض کنید شما می‌توانید فلت را به ساب برد متصل کرده و ولتاژ خروجی فلت را با کمک مولتی متر اندازه گیری کنید ولتاژ 5 ولت همچنان در این قسمت باید وجود داشته باشد.
یکی از مهم ترین کانکتور ها  که می‌توان به عنوان اصلی ترین مشکل شارژ a51  به حساب آورد کانکتور اصلی روی مین برد دستگاه است این کانکتور به دلایل طراحی، دارای مشکلات عدیده‌ای می باشد که با بررسی ظاهری متوجه  قطعی و عدم اتصال مناسب آن روی مین برد دستگاه خواهید شد. در اولین قدم بهتر است که اتصال مجدد این کانکتور را با کمک هویه و یا هیتر برقرار نموده و در صورت عدم حل مشکل بهتر است که این کانکتور تعویض گردد.

مطالب مرتبط: علت شارژ نشدن گوشی سامسونگ a12
 

بررسی فلت و کانکتور  دستگاه

بررسی آی سی های بخش شارژ

در ادامه  بررسی مشکل شارژ a51 ، زمانی که نسبت به عملکرد کانکتور شارژ فلت ساب به مین و کانکتور اصلی روی مین برد اطمینان پیدا کرده اید باید سراغ ای سی محافظ و ای سی شارژ  دستگاه بروید. 

بیشتر بخوانید: مشکل شارژ a10s

بهتر است که خروجی های این آی سی ها را با کمک دستگاه مولتی متر و نقشه پیدا کرده و در هنگامی که به شارژ متصل می‌باشد شروع به اندازه گیری مقدار ولتاژ آن کنید مقدار ولتاژ خروجی آی سی محافظ 5  ولت می باشد  که در صورت عدم وجود این ولتاژ این ای سی باید تعویض گردد. 
اما مقدار ولتاژ مناسب ای سی شارژ دستگاه 4.2  ولت می باشد که با کمک خازن هایی که در خروجی این ای سی است می توانید ولتاژ های خروجی آن را البته با کمک نقشه اندازه گیری کنید. اما وظیفه اصلی ای سی شارژ مدیریت بخش شارژ دستگاه و تنظیم مقدار ولتاژ و جریان وارد شده به باتری می باشد.
و همچنین وظیفه ای سی محافظ یا همان ovp محافظت از نوسانات احتمالی ولتاژ می باشد تا در صورت بالا رفتن ناگهانی ولتاژ به ای سی شارژ  و بقیه قطعاتی آسیبی وارد نشود.

 

کلام آخر 

گوشی a51 یکی از گوشی های پرفروش در بازار می باشد که متأسفانه بعضی از کاربران از مشکلات شارژ این دستگاه گله می‌کنند در این مقاله سعی کردیم مشکل شارژ a51  را به صورت مرحله به مرحله و با راهکارهای عمومی و تخصصی مورد بررسی قرار دهیم.

مجتمع آموزشی پل مرجع آموزش های تخصصی اشتغال محور در ایران می‌باشد. شما می توانید با شرکت در دوره حضوری آموزش تعمیر موبایل و با استفاده از کارگاه‌های مجهز، صفرتا صد تعمیرات انواع تلفن های همراه را بیاموزید و وارد بازار کار حرفه‌ای شوید.
اگر زمان کافی برای شرکت در دوره حضوری را ندارید می‌توانید دوره آموزش آنلاین تعمیرات موبایل را تهیه کنید و از جدیدترین آپدیت‌های این دوره برخوردار شوید. مجتمع آموزشی پل همراه شماست تا بتوانید بهترین تکنیسین در حوزه های مختلف شوید.

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی