×
کاربر مهمان
ورود | عضویت
مقالات تعمیرات موبایل و تبلت

علت شارژ نشدن گوشی سامسونگ a32 + حل مشکل شارژ

علت شارژ نشدن گوشی سامسونگ a32  + حل مشکل شارژ

سری a سامسونگ جزو برندهای پرفروش و مورد علاقه برای بسیاری از کاربران ایرانی به خاطر قیمت مناسب و عملکرد خوب آن است. اما شرکتهای معروف سازنده تلفن همراه  زمانی که گوشی را وارد بازار می کنند ممکن است گوشی مورد نظر دارای مشکلات رایجی باشد. به طور مثال سری a سامسونگ دارای مشکلات عدیده ی شارژ می باشد.  گوشی a32  سامسونگ هم از این قاعده مستثنی نیست و دارای مشکلات شارژ است. ما در ادامه این مقاله  سراغ مشکل شارژ a32  رفته و با ارائه راهکارهای مشخص سعی بر حل مشکل شارژ a32 داریم پس تا انتهای این مقاله با ما باشید.

 

ایرادات شایع مشکل شارژ a32

مشکل شارژ a32 می تواند دلایل  متعددی داشته باشد که به طور مثال به چند مورد از آنها اشاره می کنیم. یکی از اصلی ترین مشکلات بخش شارژ قطعی کامل شارژ می باشد که گوشی به هیچ عنوان شارژ نمی شود یا قطعی وصلی بخش شارژ نیز جزو این دست از مشکلات نیز است. یکی دیگر از مشکلات بخش شارژ تخلیه سریع شارژ نیز می باشد هر کدام از مشکلات نامبرده شده می تواند ایردای باشد که از بخش های مختلف شارژ است در ادامه بررسی مرحله به مرحله در رابطه با بخش شارژ را انجام میدهیم.

این نکته را فراموشی نکنید که قبل از اینکه بخواهید به صورت تخصصی ایرادات بخش شارژ را مورد بررسی قرار دهید حتما نسبت به عملکرد کابل شارژ و شارژ دستگاه و سلامت آنها مطمئن شوید. 

اولین قدم بررسی کانکتور  شارژ

یکی از اصلی ترین دلایل مشکل شارژ a32 میتواند از سمت کانکتور شارژ دستگاه باشد این کانکتور  به خاطر در دسترس بودن کاربر دارای خرابی های بسیار زیادی است شاید یکی از بهترین گزینه ها برای بررسی این بخش این است که شما از لحاظ ظاهری این کانکتور را مورد بررسی قرار دهید شما باید سعی کنید که زبانه داخلی این کانکتور و همچنین پایه های اصلی آن را که مسئول برقراری ارتباط با سایر قطعات است را از لحاظ سلامت به صورت دقیق بررسی کنید.

یکی از تست های دیگر بررسی تست ولتاژ گیری می باشد برای انجام دقیق این قسمت بهتر است که از دستگاه مولتی متر کمک بگیرید. 

مولتی متر را روی ولتاژ دی سی قرار دهید یکی از پراب های مولتی متر به بدنه کانکتور شارژ و پایه دیگر نیز به تک تک پایه ها متصل شود.  چهار پایه از این بخش باید دارای حداقل ولتاژ  5  باشد در غیر اینصورت کانکتور شارژ دچار خرابی شده است.

بررسی عملکرد ساب برد 

در ادامه بررسی مشکل شارژ a32 بهتر است که نسبت به عملکرد این برد نیز اطمینان پیدا کنید  بهتر است که کانکتوری که روی ساب برد قرار گرفته و به وسیله فلت به مین برد متصل می شود را به صورت دقیق بررسی کرده و در صورتی که این کانکتور اتصال مناسبی به برد ندارد، باید اتصال آن را به صورت کامل برقرار نمایید.  برای بررسی دقیق این کانکتور  حتما از لوپ کمک بگیرید.

بررسی عملکرد ساب برد

بررسی فلت ساب به مین

در صورت خرابی این فلت نه تنها بخش  شارژ بلکه بخش های دیگری همانند صوت و صفحه نمایش نیز دچار مشکل می شود. پس فلت ساب به مین نیز می تواند مشکل شارژ a32 را به همراه خود داشته باشد بررسی ظاهری فلت شاید گزینه مناسبی برای این بخش باشد در صورتی که این فلت دچار پارگی و یا آسیب و ضربه شده باشد بهتر است که با یک فلت سالم آن را تعویض نمایید. 

 

بررسی فلت ساب به مین

 

بررسی کانکتور اصلی روی مین برد

این کانکتور نیز جزو کانکتورهای بسیار مهم روی مین برد می باشد  اصلی ترین پایه ای که بهتر است برای این بخش مورد بررسی قرار گیرد پایه vbus  است حداقل ولتاژ این پایه که باید بوسیله مولتی متر مورد بررسی قرار گیرد 5 ولت می باشد در غیر اینصورت بهتر است که این کانکتور مورد بررسی دقیق تر قرار گیرد و در صورت نیاز آن را تعویض نمایید.

بررسی کانکتور اصلی روی مین برد

 

ای سی شارژ را بررسی کنید

یکی از اصلی ترین دلایل مشکل شارژ a32 از ای سی شارژ دستگاه می باشد  این ای سی وظایف مختلفی بر عهده دارد که یکی از اصلی ترین وظایف آن مدیریت بخش شارژ دستگاه می باشد. در صورت خرابی این بخش ممکن است مشکلات مختلفی مانند کندی شارژ و یا قطعی بخش شارژ را بوجود آورد.

یکی از بررسی های اولیه این بخش بررسی ولتاژ های خروجی این ای سی است که  شما با کمک گرفتن از سلفی که در کنار این ای سی قرار گرفته است که به سلف سوئیچینگ معروف می باشد میتوانید عملکرد ولتاژ خروجی ای سی را بررسی کنید.

مولتی متر را روی بیست ولت دی سی قرار داده و هر دو سمت سلف را ولتاژ گیری کنید مقدار ولتاژی که روی هر دو پایه سلف وجود دارد باید تقریبا  4 و دو دهم ولت باشد.

در غیر این صورت شما باید هر دو قطعه سلف و ای سی شارژ را به صورت کامل تعویض نمایید.

در صورتی که با انجام موارد بالا باز هم مشکل بخش شارژ دستگاه حل نشد باید به بررسی پردازنده دستگاه ها پرداخت.

کلام پایانی

مشکل شارژ a32 را باید بصورت مرحله به مرحله بررسی کرد تا در  انتها  بتوان به درستی  مشکل این بخش را به صورت کامل حل کرد اگر علاقه مند هستید که مشکل شارژ a32 را خودتان به صورت کامل حل نمایید ما به شما شرکت در دوره های آموزشی تعمیرات تلفن همراه آموزشگاه پل را پیشنهاد می کنیم در این دوره های آموزشی شما عیب یابی بخش های مختلف تلفن همراه را با کمک نقشه و پروسه نقشه خوانی به صورت حرفه ای یاد خواهید گرفت.

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی