×
کاربر مهمان
ورود | عضویت

آموزش نصب دوربین مدار بسته روی گوشی موبایل + ویدئو

دراین مقاله قصد داریم به آموزش نصب دوربین مدار بسته روی گوشی بپردازیم. طریقه نصب دوربین مدار بسته روی گوشی با توجه به روشی که استفاده می شود متفاوت است. به صورت کلی سه روش برای آموزش نصب دوربین مدار بسته روی گوشی وجود دارد. روش اول روش P2P نام دارد که به علت رایگان بودن، طی سال های اخیر بسیار مورد استفاده قرار گرفته است. روش دوم روش آی پی استاتیک است که انتقال تصویر به روش حرفه ای تری محسوب می شود و روش آخر روش DDNS است که معمولا در ایران کمتر مورد استفاده قرار می گیرد. در مقابل روش P2P که رایگان است؛ روش های آی پی استاتیک و DDNS دارای هزینه می باشند. البته سایت هایی وجود دارند که DDNS رایگان با محدودیت هایی ارائه می دهند که برای انتقال تصویر معمولا پیشنهاد نمی گردد. در ادامه به آموزش نصب دوربین مدار بسته روی موبایل، با روش هایی که کاربرد بیشتری دارند می پردازیم.

نرم افزار مناسب برای آموزش نصب دوربین مدار بسته روی گوشی

اولین چیزی که در آموزش نصب دوربین مدار بسته روی گوشی به آن نیاز دارید، نرم افزاری برای مشاهده تصاویر روی گوشی است. این نرم افزار در دستگاههای ضبط مختلف متفاوت است و با یک نرم افزار نمی توانید تصاویر دوربین های دستگاههایی با برندها و تکنولوژی های مختلف را روی گوشی داشته باشید. بنابراین اولین گام در آموزش نصب دوربین مدار بسته روی موبایل، نحوه پیدا کردن نرم افزار مناسب هر دستگاه ضبط است. در دستگاههای قدیمی سی دی کوچکی داخل جعبه دستگاه ضبط قرار داده می شد که حاوی نرم افزار دستگاه بود. در دستگاههای جدیدی که طی سال های اخیر تولید شده اند QR CODE هایی برای سیستم عامل های اندروید و IOS در قسمت شبکه یا سرویس شبکه دستگاه، در نظر گرفته شده که با اسکن QR CODE مربوط به گوشی خود می توانید به اسم و لینک دانلود نرم افزار گوشی دستگاه ضبط خود دسترسی داشته باشید.

تفاوت آموزش نصب دوربین مدار بسته روی گوشی در روش های P2P و آی پی استاتیک

آموزش نصب دوربین مدار بسته روی گوشی در روش P2P و آی پی استاتیک تفاوت هایی دارد. در روش P2P نیاز به تنظیمات مودم وجود ندارد؛ در مقابل در روش آی پی استاتیک لازم است تا تنظیماتی روی مودم انجام شود. روش P2P رایگان است و هر گزینه رایگانی محدودیت هایی را نیز به دنبال دارد؛ از جمله اینکه بعد از منقضی شدن مدت اعتبار P2P دستگاه ضبط، تصاویر روی گوشی قطع می شود. در مقابل روش آی پی استاتیک، با پرداخت هزینه خرید آی پی استاتیک به شرکتی که از آن خدمات اینترنت دریافت می کنید، روش مطمئن تر و حرفه ای تری محسوب شده و تا زمانیکه هزینه آی پی پرداخت شود می توانید تصاویر دوربین های مداربسته خود را روی گوشی از راه دور کنترل نمایید.


آموزش نصب دوربین مدار بسته روی گوشی به روش P2P

برای انتقال تصویر به روش P2P ابتدا لازم است دستگاه ضبط خود را با کابل شبکه به مودم وصل نمایید. نوع مودم اعم از ADSL، فیبر نوری یا سیمکارتی تاثیری در این روش انتقال تصویر ندارد. کافی است نرم افزار مربوط  به دستگاه ضبط خود را روی گوشی موبایل نصب کرده و QR CODE مربوط به ID یا سریال نامبر دستگاه ضبط خود را اسکن نمایید. با انتخاب یک اسم دلخواه که معمولا اشاره به مکان نصب دستگاه ضبط دارد و وارد کردن یوزر نیم و پسورد دستگاه ضبط در نرم افزار گوشی، می توانید به تصاویر دوربین های مداربسته خود دسترسی داشته باشید. چنانچه تصاویر دوربین ها زمانیکه گوشی موبایل به وای فای مودم متصل است قابل مشاهده باشد ولی زمانیکه به اینترنت سیمکارت متصل می شوید تصاویر قطع شوند، به احتمال زیاد زمان P2P دستگاه ضبط شما منقضی گردیده و لازم است برای مشاهده تصاویر از راه دور آی پی استاتیک تهیه نمایید.

آموزش نصب دوربین مدار بسته روی گوشی به روش آی پی استاتیک

در این بخش به آموزش نصب دوربین مدار بسته روی گوشی با روش آی پی استاتیک می پردازیم. در گام اول شما احتیاج به خرید یک آی پی استاتیک دارید که می توانید از شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنت این آی پی را خریداری نمایید. سپس دستگاه ضبط خود را به وسیله کابل شبکه به مودمی که دارای آی پی استاتیک است متصل نمایید. لازم است در قسمت شبکه دستگاه ضبط خود وارد شوید و آی پی دستگاه ضبط و پورت TCP را یادداشت نمایید. در این مرحله می توانید از طریق یک گوشی یا لپ تاپ یا PC به مودم متصل شده و با باز کردن یک مرورگر و وارد کردن آی پی مربوط به مودم که معمولا در پشت مودم هم نوشته شده؛ در آدرس بار مرورگر، وارد تنظیمات مودم شوید. در مودم های مختلف گزینه ای تحت عنوان Port Forwarding یا Virtual Server مشخص شده که معمولا در مسیر Advanced Setup قرار دارد. البته در مودم های مختلف ممکن است یکی از این گزینه ها در قسمت Advance و یا در مسیر دیگری وجود داشته باشد که با جستجو در مودم می توانید آن را پیدا کنید. حال در این قسمت آی پی و پورت دستگاه ضبط را وارد و تنظیمات را ذخیره کنید. در مرحله بعد وارد نرم افزاری که قبلا روی گوشی نصب نموده اید شوید و با انتخاب یک اسم دلخواه که معمولا به مکان نصب دوربین ها اشاره دارد؛ آی پی استاتیک در قسمت آدرس و پورت و نام کاربری و پسورد دستگاه ضبط و ذخیره کردن اطلاعات به تصاویر دوربین های مداربسته از راه دور روی گوشی دسترسی پیدا کنید.


کلام آخر

در این مقاله با آموزش نصب دوربین مدار بسته روی گوشی آشنا شدید. داشتن تصاویر دوربین های مداربسته روی گوشی موبایل می تواند حس آرامش و امنیت بیشتر را برای صاحبان دوربین های مداربسته به همراه داشته باشد؛ بنابراین انتقال تصویر دوربین های مدار بسته یکی از موارد مهم و لازم در نصب دوربین های مداربسته محسوب می شود. 
در پایان چنانچه تمایل دارید با نصب تخصصی انواع دوربین های مداربسته آشنا شوید، می توانید در یکی از دوره های حضوری یا آنلاین مجتمع آموزشی پل ، با عناوین آموزش نصب دوربین مدار بسته یا آموزش آنلاین نصب دوربین مدار بسته، شرکت نموده و با اتمام آموزش های تخصصی و دریافت مدرک فنی و حرفه ای به عنوان نصاب دوربین های مداربسته وارد بازار کار شوید.

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی