×
کاربر مهمان
ورود | عضویت

آموزش نصب دوربین مداربسته بی سیم از صفر تا صد

جهت آموزش نصب دوربین مدار بسته بی سیم، لازم است ابتدا با دوربین های بی سیم و شرایط نصب آنها آشنا شوید. در ابتدا ذکر این نکته لازم است که تا زمانیکه امکان سیم کشی برای دوربین های مداربسته در پروژه وجود داشته باشد؛ استفاده از دوربین های بی سیم پیشنهاد نمی شود؛ زیرا همیشه اتصال با سیم، اتصال مطمئن تر و پایدارتری محسوب می گردد. اما در شرایطی که امکان سیم کشی وجود ندارد، می توان از دوربین بی سیم مناسب برای فضای مورد نظر بهره برد. در ادامه با انواع دوربین های بی سیم و نحوه راه اندازی آن ها آشنا می شوید.

دوربین بی سیم indoor

در ادامه آموزش نصب دوربین مدار بسته بی سیم،  به معرفی دوربین های بی سیم indoor  می پردازیم. این دوربین های بی سیم برای فضای داخلی طراحی شده اند. بدنه این دوربین ها از لحاظ استحکام و مقاومت در برابر نفوذ آب، ضعیف تر از دوربین های فضای بیرونی است و فقط برای نصب در فضای داخل ساختمان، به دور از بارندگی، رطوبت و دستکاری افراد خرابکار مناسب است. این نوع دوربین های بی سیم با توجه به نوع طراحیشان معمولا دارای قیمت پایین تری هستند و برای فضاهای داخلی امن مانند اتاق کودک یا سالمند و فضاهای مشابه پیشنهاد می شوند. در آموزش نصب دوربین مدار بسته بی سیم، عدم نیاز به سیم کشی در منزل را می توان مهمترین امتیاز این دوربین ها در نظر گرفت.

دوربین بی سیم outdoor

آموزش نصب دوربین مدار بسته بی سیم  را با معرفی دوربین های بی سیم outdoor ادامه می دهیم. این نوع از دوربین های بی سیم برای فضای بیرونی طراحی شده اند. این دوربین ها معمولا دارای آنتن های با برد بیشتری هستند. بدنه این دوربین ها از استحکام بالاتری برخوردار است و استاندارد حفاظتی IP66 برای این دوربین ها در نظر گرفته شده است که باعث عدم امکان ورود اشیاء خارجی به بدنه دوربین و جلوگیری از دستکاری و عدم امکان ورود آب و رطوبت به داخل دوربین می گردد. بنا براین با خیال راحت می توانید این نوع دوربین ها را برای فضاهای باز نصب نمایید.

دوربین بی سیم رم خور

تعداد زیادی از دوربین های بی سیم امکان اتصال حافظه میکرو اس دی را دارا می باشند؛ بنابراین تعداد زیادی از این نوع دوربین ها نیاز به اتصال به دستگاه  NVR جهت ضبط تصاویر را ندارند. البته دوربین های بی سیمی که امکان اتصال به NVR را داشته باشند به لحاظ امنیتی، دوربین های مطمئن تری محسوب می شوند؛ به این دلیل که چنانچه دوربین به سرقت برده شود فیلم ذخیره شده روی دستگاه NVR همچنان در دسترس خواهد بود. بنابراین در آموزش نصب دوربین مدار بسته بی سیم، لازم است به این نکته اشاره شود که انتخاب دوربین بی سیم با امکان اتصال به NVR به لحاظ حفاظتی در اولویت قرار دارد.

دوربین بی سیم سیمکارتی

در ادامه آموزش نصب دوربین مدار بسته بی سیم، به دوربین هایی می رسیم که سیمکارتی هستند . این نوع دوربین های بی سیم، علاوه بر حافظه میکرو اس دی، از سیمکارت نیز پشتیبانی می کنند. این نوع دوربین های بی سیم، در فضاهایی که امکان دسترسی به مودم وجود ندارد و یا لازم است دوربین در یک فضای باز و با فاصله زیاد از مودم نصب شود، کاربرد دارند.


آموزش نصب دوربین مدار بسته بی سیم

در ابتدای آموزش نصب دوربین مدار بسته بی سیم، لازم است به این نکته اشاره کنیم که مراحل راه اندازی در نرم افزارهای دوربین های مختلف ممکن است اندکی متفاوت باشد؛ ولی با یادگیری راه اندازی یک نمونه دوربین بی سیم، می توانید مدل های دیگر را نیز به طور مشابه راه اندازی نمایید. برای راه اندازی اولیه پس از نصب نرم افزار مربوط به دوربین مورد نظر، که با اسکن کیوآرکد موجود روی جعبه دوربین می توانید به آن دسترسی پیدا کنید؛ لازم است که ابتدا دوربین را ریست نمایید. دکمه ریست، روی بدنه دوربین و یا در بعضی مدل ها روی کابل دوربین در دسترس است؛ با نگه داشتن چند ثانیه ای دکمه ریست دوربین پیام صوتی مبنی بر ریست شدن را اعلام می کند. در مرحله بعد با ورود به نرم افزار دوربین که روی گوشی نصب نموده اید گزینه ADD یا +  را انتخاب کرده و یکی از روش های اتصال را انتخاب کنید. بهترین راه برای کانفیگ اولیه اتصال به وای فای مربوط به دوربین است که معمولا با AP مشخص می شود و منظور اتصال به اکسس پوینت دوربین است. در این مرحله و با اتصال به اکسس پوینت دوربین، لازم است که SSID مربوط به مودم را که در نرم افزار شناسایی شده انتخاب کرده و پسورد وای فای مودم را به درستی وارد نمایید. معمولا مدت زمانی برای اتصال دوربین به وای فای مودم طول خواهد کشید. پس از چند ثانیه که ممکن است تا یک دقیقه هم طول بکشد ارتباط دوربین با مودم برقرار خواهد شد. در این مرحله می توانید برای دوربین اسم دلخواهی انتخاب کنید. در بعضی مدل ها در این مرحله از شما خواسته می شود که رمز مناسبی برای دوربین انتخاب کنید. پس از انتخاب رمز قادر به مشاهده تصویر دوربین خواهید بود. می توانید از قسمت setting وارد تنظیمات دوربین شوید و رمی که قبل از روشن کردن دوربین داخل شیار میکرو اس دی قرار داده اید را فرمت نمایید تا تصاویر روی رم ذخیره گردد. با انتخاب گزینه overwrite در صورت پر شدن رم، فیلم ها از دورترین روز جایگزین خواهند شد. در صورت نیاز می توانید در قسمت آلارم، گزینه تشخیص حرکت را فعال نمایید تا در صورت مشاهده حرکت در ناحیه ای که انتخاب کرده اید هشدار داده شود. تنظیمات ضبط صدا را نیز می توانید فعال کنید؛ زیرا این دوربین ها دارای میکروفن داخلی هستند. قابلیت های دوربین های بی سیم می تواند در مدل های مختلف متفاوت باشد؛ ولی موارد ذکر شده را معمولا همه مدل ها دارا می باشند. در بعضی مدل ها ممکن است امکان فعال کردن قابلیت های هوشمندی مانند تعقیب سوژه یا آژیر روی دوربین وجود داشته باشد و یا بتوان تشخیص انسان را از وسیله نقلیه تفکیک کرد که با توجه به مدل مورد نظر از قسمت setting تنظیمات مربوطه در دسترس خواهند بود.

کلام آخر

در این مقاله با آموزش نصب دوربین مدار بسته بی سیم آشنا شدید. در صورت علاقه مندی به سایر مباحث مرتبط با دوربین های مداربسته، می توانید با مراجعه به سایت مجتمع آموزشی پل، در یکی از دوره های حضوری یا آنلاین، با عنوان آموزش نصب دوربین مدار بسته یا آموزش آنلاین نصب دوربین مدار بسته ثبت نام نموده و با شرکت در این دوره ها، با نصب تخصصی دوربین های مداربسته آشنا و با دریافت مدرک فنی و حرفه ای به عنوان نصاب دوربین های مداربسته، وارد بازار کار شوید.

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی