×
کاربر مهمان
ورود | عضویت

علت داغ شدن گوشی سامسونگ a50

 از برندهای پرطرفدار در بازار تلفن همراه سامسونگ می‌باشد و سری a که سری میان رده و پرفروش سامسونگ است که گوشی a50 سامسونگ جزو گوشی های پرطرفدار در دوره خود بود و مورد استقبال زیادی نیز قرار گرفت است اما شاید یک چالش بزرگ برای این گوشی وجود داشته باشد و آن ایجاد حرارت بالا بعد از مدتی کار با آن است که می‌تواند برای کاربر کمی آزاردهنده باشد ما در این مقاله قصد داریم علت داغ شدن گوشی سامسونگ a50 را بررسی کرده و راهکارهای مختلفی را برای حل این مشکل به شما ارائه دهیم پس تا انتهای مقاله را به‌صورت دقیق مطالعه کنید.

دلایل داغ شدن گوشی a50 سامسونگ

علت داغ شدن گوشی سامسونگ a50 می‌تواند دلایل بسیار زیادی داشته باشد از دلایل ساده‌تر که راهکارهای ساده‌ای نیز دارد تا دلایل سخت‌افزاری و پیچیده‌تر که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.

فعال‌بودن جی‌پی‌اس، اینترنت همراه و بلوتوث

علت داغ شدن گوشی سامسونگ a50 می‌تواند بر اثر فعال‌بودن قسمت‌هایی از دستگاه باشد که شاید با آنها فعالیت خاصی انجام نمی‌دهیم به طور مثال زمانی که در حال رانندگی نیستیم بهتر است جی‌پی‌اس دستگاه را غیرفعال کنیم یا زمانی که در حال تبادل اطلاعات نیستیم می‌توان بلوتوث سیستم را خاموش و یا غیرفعال‌کردن اینترنت همراه و یا وای‌فای در مواقعی که از اینترنت استفاده نمی کنیم.
فعال‌بودن قسمت‌های فوق باعث می‌شود تا مدار مربوط به آن روشن شده و جریان بیشتری از سمت باتری دستگاه دریافت کندهمین مسئله باعث بالارفتن درجه حرارت سیستم و داغ شدن  آن می‌شود و این قضیه را می‌توان به‌عنوان علت داغ شدن گوشی سامسونگ a50 عنوان کرد پس در مواقعی که به قسمت‌های فوق نیازی ندارید آنها را غیرفعال کنید.

 

استفاده از گوشی در هنگام اتصال به شارژ

زمانی که تلفن به شارژ متصل می‌باشد از آن استفاده نکنید استفاده در هنگام شارژ می‌تواند علت داغ شدن گوشی سامسونگ a50 باشد به‌صورت کلی استفاده از گوشی در هنگام اتصال به شارژ می‌تواند ضررهایی برای باتری که باعث مستهلک شدن آن و هم برای بخش‌های سخت‌افزاری دستگاه داشته باشد.
پس در این شرایط در مرحله اول بگذارید گوشی شما کاملاً شارژ شود و بعد از آن گوشی را از شارژ جدا کرده و شروع به استفاده از آن کنید. علت داغ شدن گوشی سامسونگ a50 را می‌توان در این مورد نیز جستجو کرد.
 

پردازنده اگزینوس سامسونگ

پردازنده اگزینوس سامسونگ نیز می‌تواند علت داغ شدن گوشی سامسونگ a50 باشد. این پردازنده که ساخته شرکت سامسونگ می‌باشد دارای نسل‌های مختلفی است اما شاید چالش اصلی در قبال این پردازنده در بعضی از نسل‌های آن است که به‌خاطر معماری داخلی آن و عدم تطابق با بخش نرم‌افزاری سیستم از حداکثرراندمان پردازنده استفاده میکند و در نتیجه باعث داغ شدن پردازنده می‌شود شاید راهکار مشخصی را نتوان برای این مشکل در نظر گرفت اما می‌توان تا حدودی از بیشترشدن گرما جلوگیری کرد.
به طور مثال زمانی که شما در حال تماشای ویدئوهایی باکیفیت hd هستید و یا زمانی که به‌وسیله گوشی بازی‌هایی با گرافیک بالا انجام می‌دهید بهتر است بعد از چند دقیقه به تلفن خود استراحت داده و دوباره مشغول به کار شوید انجام این راهکارهای ساده می‌تواند از داغ شدن بیش از اندازه دستگاه جلوگیری کند.

 

وجود نرم‌افزارهای آلوده در سیستم

اما علت داغ شدن گوشی سامسونگ a50 می‌تواند به‌خاطر مسائل نرم‌افزاری باشد بعضی از نرم‌افزارها به‌خاطر طراحی و کدنویسی نامناسب انرژی زیادی از سمت باتری دستگاه و حتی پردازنده می‌گیرند و این عامل می‌تواند علت داغ شدن گوشی سامسونگ a50 شود.
سؤال اصلی اینجاست که چگونه می‌توان این نرم‌افزارها را شناسایی کرد زمانی که انرژی زیادی توسط این نرم‌افزارها از گوشی گرفته می‌شود باعث بالارفتن مصرف باتری دستگاه نیز خواهد شد پس برای شناسایی این اپلیکیشن می‌توانید در قسمت تنظیمات وارد بخش باتری دستگاه شده و این نرم‌افزارها را شناسایی کنید و در مرحله بعد آنها را غیر فعال و یا پاک کنید.

یکی دیگر از روش‌های شناسایی نرم‌افزارهای مضر استفاده از بخش سیف مود دستگاه است کاربرد اصلی این محیط برای تست‌های اولیه در شرکت سازنده می باشد شما می‌توانید در این محیط، گوشی را بدون نرم‌افزارهایی که خودتان نصب کرده‌اید اجرا کنید و از عملکرد کلی سیستم بدون نرم‌افزار مطلع شوید.
برای رفتن به محیط سیف مود دکمه پاور دستگاه را چند ثانیه نگه دارید تا گزینه سیف مود نمایان شود با انتخاب این گزینه بعد از چند ثانیه وارد محیط سیف مود می‌شوید اگر در این محیط گوشی حرارت زیادی تولید نکرد در این شرایط می‌توانید به آخرین نرم‌افزارهایی که روی گوشی خود نصب کرده‌اید شک کرده و آنها را غیر فعال کنید  پس داغ شدن گوشی سامسونگ a50 می‌تواند نرم‌افزارهای آلوده باشد.


کلام آخر


به طور کلی علت داغ شدن گوشی a50 سامسونگ دلایل مختلفی دارد که در این مقاله آنها را بررسی کرده و راهکاری مختلفی را به شما ارائه دادیم؛ اما برای بررسی دقیق تر دلایل داغ شده گوشی می توان از جریان کشی گوشی استفاده کرد برای انجام این کار شما نیاز به کابل مخصوص و دستگاه منبع تغذیه دارید اگر مایل به انجام این کار به صورت حرفه ای هستید ما به شما پیشنهاد میکنیم در دوره های آموزش سخت افزار تلفن همراه آموزشگاه پل شرکت کرده و علاوه آموزش عیب یابی و نقشه خوانی گوشی های تلفن همراه بتوانید با جریان کشی دلایل داغ شدن گوشی را نیز بررسی کنید.

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی