×
کاربر مهمان
ورود | عضویت
مقالات تعمیرات موبایل و تبلت

علت داغ شدن گوشی سامسونگ a12 + روش های حل آن

علت داغ شدن گوشی سامسونگ a12 + روش های حل آن

داغ شدن این گوشی به خصوص سامسونگ a۱۲ ی‌تواند چند دلیل ساده و سخت داشته باشد که برای رفع این مشکل در دستگاه باید اقدام به انجام تست‌های دقیق و استفاده از راه حل‌های مناسب برای این دستگاه نمود.
موارد زیادی می‌تواند در گوشی‌ها باعث داغ شدن آنها شود همانطور که در مقاله‌های گذشته بارها و بارها در مورد این عوامل توضیح دادیم این دستگاه نیز می‌تواند از همان عوامل  پیروی کرده و باعث ایجاد گرما در ساختار آن شود.

علت داغ شدن‌ گوشی سامسونگ a۱۲ چه مواردی می‌تواند باشد 

این علت‌ها را می‌توانیم به دو دسته علت‌های عمومی و همچنین علت‌های تخصصی در مورد گوشی سامسونگ a۱۲ دسته‌بندی کنیم در این مورد ابتدا اقدام به معرفی حالت‌های عمومی می‌نماییم مواردی همچون آپدیت نبودن دستگاه استفاده از نرم‌افزارهای پرمصرف و سنگین و همچنین وجود بدافزارها در ساختار نرم‌افزاری دستگاه و در اخر ایرادات سخت‌افزار موجود در گوشی دستگاه در هنگام استفاده از بازی‌ها و برنامه‌های سنگین داغ می‌شود .

در این مورد باید بگوییم که مورد خاصی برای ستگاه به وجود نیامده و داغ شدن دستگاه در هنگام استفاده از این گونه برنامه‌ها به طور طبیعی اتفاق می‌افتد چرا که پردازش اطلاعات در استفاده از این نرم‌افزارها بسیار زیاد است و اینکه دستگاه داغ شود یک مورد کاملاً طبیعی به شمار می‌رود .
اما در صورتی که دستگاه شما با باز کردن کوچک‌ترین نرم‌افزارها نیز دچار داغ شدن می‌شود ممکن است با نشانه خرابی نرم‌افزاری در دستگاه باشد و برای حل آن باید اقدام به رفع مشکلات نرم‌افزاری در دستگاه نمود رای این امر باید به سراغ راه حل‌هایی مانند فلش کردن و یا آپدیت کردن دستگاه برویم تا بتوانیم مشکل را برطرف کنیم.

دستگاه در حالت شارژ شدن داغ می‌کند

در این حالت باید بگوییم که ممکن است خرابی‌های زیادی در دستگاه وجود داشته باشد و این خرابی حالت‌های متفاوت زیادی دارد برای مثال از اولین ایراداتی که می‌توان به آن اشاره کرد استفاده از شارژر و یا کابل نامرغوب و نامتناسب با گوشی می‌باشد برای این امر باید نوع شارژر و کابل مورد استفاده برای دستگاه را مورد بررسی قرار دهید تا در صورتی که مناسب برای دستگاه شما نیست اقدام به تعویض آن نمایید
اما از دیگر مواردی که می‌تواند دچار خرابی در این بخش شده باشد خرابی باتری دستگاه است در صورتی که باتری دستگاه دارای کیفیت مناسب نباشد و یا عمر استفاده مفید از آن به پایان رسیده باشد باعث داغ شدن دستگاه خواهد شد برای بررسی این مورد باید دستگاه باز شود و در هنگامی که دستگاه در حالت شارژ قرار دارد اقدام به بررسی باتری دستگاه نمایید در صورتی که ایراد از این قطعه باشد تنها راه برطرف کردن مشکل تعویض آن می‌باشد .

خرابی در مدار شارژ یکی دیگر از مواردی است که می‌تواند باعث به وجود آمدن ایراد داغ شدن گوشی سامسونگ a۱۲ شود برای این مورد نیز باید با استفاده از دستگاه‌هایی همچون usb تستر اقدام به تست دستگاه نموده تا میزان مصرف دستگاه در حالت شارژ مشخص شود در این حالت در صورتی که در دستگاه مشکلی وجود داشته باشد با این تست مشخص شده و می‌توان برای رفع آن اقدام نمود .

دستگاه در حالت عادی نیز داغ است

از جمله مواردی که می‌تواند باعث داغ شدن دستگاه در این حالت شود خرابی قطعات الکترونیک موجود بر روی برد می‌باشد خرابی انواع آیسی‌ها و یا قطعات الکترونیک موجود روی برد می‌تواند باعث اتلاف جریان بار الکتریکی مصرف اضافه جریان و همچنین داغ شدن دستگاه شود در چنین مواردی باید اقدام به بررسی قطعات آسیب دیده بر روی برد نمود و با تشخیص و عیب یابی این قطعات و خارج کردن آنها از مدار اقدام به رفع عیب مدار نمود.

خرابی‌های اختصاصی که ممکن است در سامسونگ a۱۲ اتفاق بیفتد

از جمله مواردی که می‌توان برای خرابی سامسونگ a۱۲ و بحث داغ کردن این دستگاه به آن اشاره نمود خرابی آی سی شارژ و تغذیه این دستگاه می‌باشد که در این دستگاه‌ها به شدت زیاد اتفاق می‌افتد اما از موارد دیگری که این مشکل را به وجود می‌آورد خرابی پردازنده دستگاه نیز می‌باشد .
در این سری از گوشی‌های سامسونگ خرابی قطعات نام برده شده بسیار زیاد اتفاق می‌افتد و همه این موارد می‌تواند منجر به گرم شدن دستگاه و تخلیه سریع شارژ در آن شود برای بررسی این موارد باید قطعات نام برده را به صورت جز به جز مورد بررسی قرار داد و در صورت وجود خرابی در آنها اقدام به رفع مشکل آنها نمود البته در صورتی که خرابی به بخش پردازنده دستگاه برسد امکان تعویض قطعه وجود نداشته و متاسفانه دستگاه قابل تعمیر نخواهد بود.

کلام آخر 

در کل گوشی سامسونگ a۱۲ به خاطر اینکه یکی از مدل‌های پایین رده سری‌های سامسونگ شناخته می‌شود و در ساختار آن از قطعات با کیفیت زیادی استفاده نشده است خرابی‌های این چنینی زیادی دارد که در بعضی از موارد با تعویض قطعه امکان برطرف کردن آن وجود دارد اما در بعضی از موارد مانند خرابی پردازنده امکان تعویض قطعه و رفع مشکل برای این دستگاه نیز وجود ندارد.

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی