×
کاربر مهمان
ورود | عضویت
مقالات تعمیرات موبایل و تبلت

علت داغ‌شدن گوشی سامسونگ a32 و روش‌های برطرف کردن آن

 علت داغ‌شدن گوشی سامسونگ a32 و روش‌های برطرف کردن آن

 گوشی a32 شرکت سامسونگ به‌خاطر داشتن طراحی و قیمت مناسب دارای طرفداران زیادی است، اما یکی از چالش‌های اصلی که کاربران در هنگام استفاده از این گوشی با آن مواجه هستند حرارت بالای آن در هنگام استفاده از آن است. علت داغ شدن گوشی سامسونگ a32 شامل دلایل مختلفی می‌تواند  باشد که ما در ادامه این مقاله به موارد اصلی آن پرداخته و سعی میکنیم راهکارهای درستی نیز برای حل این مشکل به شما ارائه دهیم. پس حتماً تا انتهای این مقاله را با دقت مطالعه کنید.

آپدیت کردن سیستم عامل و رابط کاربری

علت داغ شدن گوشی سامسونگ a32 می‌تواند مسائل مربوط به سیستم عامل دستگاه نیز باشد. در بعضی از مواقع شرکت سازنده آپدیت هایی را برای سیستم عامل دستگاه ارائه می‌دهد که این آپدیت به‌خاطر باگ‌هایی که دارد سیستم عامل دستگاه را دچار مشکل می‌کند که می‌توان به عنوان علت داغ شدن گوشی سامسونگ a32 از آن نام برد؛ اما این مشکل چه راهکارهایی دارد. در این شرایط شرکت سازنده با ارائه آپدیت مجدد سعی می‌کند که مشکل داغ شدن گوشی را حل کند. پس می‌توانید با مراجعه به بخش تنظیمات گوشی از ارائه آخرین آپدیت برای دستگاه خود مطلع شده و آن را آپدیت کنید و یا اینکه به صورت دستی و با کمک یک نرم افزار کار حرفه‌ای اقدام به فلش کردن دستگاه کنید.

عدم استفاده از گوشی در هنگام شارژ

استفاده از گوشی در هنگام شارژ شدن نیز علت داغ شدن گوشی سامسونگ a32 می‌باشد. زمانی که گوشی به شارژ متصل است از آن استفاده نکنید؛ زیرا این عامل می‌تواند باعث افزایش فشار به گوشی شود و در نهایت باعث داغ شدن گوشی خواهد شد پس سعی کنید در هنگام شارژ شدن گوشی از آن استفاده نکنید. زمانی که گوشی شما کاملاً شارژ شد گوشی را از کابل جدا کرده و شروع به استفاده‌ کردن از آن کنید.

نرم افزارهای ویروسی یا مشکل ساز

بعضی از نرم افزارها و بازی‌ها، به‌خاطر ویروسی کردن دستگاه شما و یا طراحی نامناسب انرژی زیادی از باتری دستگاه دریافت کرده و در نهایت این عامل خود را به صورت گرما به کاربر نشان می‌دهد. در مرحله اول بهتر است که نرم افزارهای خود را از مارکت‌های معتبر مثل گوگل‌پلی و یا بازار دانلود کنید تا از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری شود و یا برای شناسایی این برنامه‌های پر مصرف بهتر است وارد تنظیمات دستگاه، بخش باتری شده و برنامه‌هایی که انرژی زیادی از دستگاه می‌گیرند را شناسایی و آنها را متوقف و یا حذف کنید. این عامل نیز می‌تواند علت داغ شدن گوشی سامسونگ a32 باشد.

استفاده از بازی‌های سنگین و گرافیکی

گوشی سامسونگ a32 داری پردازنده مدیاتک میان‌رده می‌باشد. این پردازنده دارای عملکرد مناسبی در انجام کارهای روزانه با گوشی دارد؛ اما انجام کارهای پرچالش مانند بازی‌های گرافیکی و سنگین می‌تواند علت داغ شدن گوشی سامسونگ a32 شود. که این کار فشار زیادی را به پردازنده دستگاه وارد می‌کند.در این شرایط  سعی کنید در هنگام انجام بازی‌هایی با گرافیک بالا تنظیمات بازی را از لحاظ گرافیک روی حالت متوسط قرار دهید تا از به وجود آمدن مشکلات این چنینی جلوگیری شود. یا اینکه بعد از چند دقیقه بازی، به گوشی‌تان کمی استراحت دهید و از انجام بازی به صورت طولانی مدت جلوگیری شود. که این کار تأثیر زیادی در داغ نشدن گوشی و فشار کمتری نیز به پردازنده وارد می‌کند و در بالا رفتن عمر آن نیز تأثیر دارد.

استفاده از اپلیکیشن‌های خنک کننده گوشی

علت داغ شدن گوشی سامسونگ a32 دلایل مختلفی می‌تواند باشد؛ اما یکی از راهکارها برای کاهش دمای گوشی استفاده از نرم افزارهای متناسب با این قضیه است. یکی از این نرم افزارها phone cooler می‌باشد که امکان مدیریت و کاهش دما را برای کاربر فراهم خواهد ساخت. عملکرد اصلی این برنامه پایش اپلیکیشن‌های پرمصرف وغیرفعال کردن آنها است این نرم افزار امتیازات مناسبی از سمت کاربران دریافت کرده است.

رعایت چند نکته کلیدی

علت داغ شدن گوشی سامسونگ a32 در بعضی از موارد ساده و درعین حال مهم نیز می باشد. به طور مثال کم کردن نور صفحه نمایش در مواقعی که نور محیط مناسب است در کاهش دمای گوشی تأثیر گذار است. یا غیر فعال کردن بخش‌هایی مانند بلوتوث و وای فای و یا اینترنت همراه، در هنگامی که از آنها استفاده نمی‌کنید، در کم کردن دمای گوشی نیز مؤثر خواهد بود؛ زیرا فعال کردن این بخش‌ها باعث روشن بودن مدارات آنهاد شده و در نهایت باعث گرم‌تر شدن گوشی می‌شود.

کلام آخر

در این مقاله سعی بر این شد که علت داغ شدن گوشی سامسونگ a32 به صورت دقیق همراه با راهکارهای مختلف مورد بررسی قرار گیرد. علت داغ شدن گوشی سامسونگ a32 می‌تواند دلایل تخصصی‌تری نیز داشته باشد که نیازبه انجام کارهایی مانند جریان کشی با کمک کابل مخصوص و منبع تغذیه است. اگر مایل به یادگیری روند جریان کشی گوشی و در نهایت عیب یابی آن هستید ما به شما شرکت در دورهای آنلاین تعمیرات تلفن همراه آموزشگاه پل را پیشنهاد می‌کنیم. در این دوره‌ها علاوه بر یادگیری مباحث الکترونیک از پایه، روند عیب یابی آنها نیز به صورت دقیق به شما یاد داده خواهد شد.
 

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی