×
کاربر مهمان
ورود | عضویت
مقالات تعمیرات موبایل و تبلت

علت داغ شدن گوشی سامسونگ a53 و روش های حل مشکل

علت داغ شدن گوشی سامسونگ a53 و روش های حل مشکل

گوشی های سامسونگ از گذشته تا به حال  در ایران طرفداران بسیار زیادی داشته اند گوشی های سری A  سامسونگ که از لحاظ قیمت گوشی های مقرون به صرفه ای هستند بازار بسیار پر فروشی به خصوص در ایران دارند اما بعضی از مدل های سری a  همانند a53 چالش هایی مانند داغ شدن بیش از اندازه دستگاه دارند.  علت داغ شدن گوشی سامسونگ a53 را میتوان در موارد مختلفی جستجو کرد. ما در این مقاله علت داغ شدن گوشی سامسونگ  a53 را بررسی کرده و با ارائه راهکارهای مختلف سعی بر حل این مشکل داریم.

اگر علاقه مند به مباحث تعمیرات تخصصی موبایل هستید، می‌توانید با تهیه دوره آموزش تعمیرات موبایل مجتمع آموزشی پل، بسته های آموزشی را تهیه کنید و به عنوان فردی حرفه ای در این حوزه قدم بگذارید.

پردازنده دستگاه

شاید علت داغ شدن گوشی سامسونگ a53 را بتوان به پردازنده دستگاه نیز ارتباط داد. شرکت سامسونگ یکی از بزرگ‌ترین و قدرتمندترین تولید کننده های پردازنده در دنیا می‌باشد که با نام پردازنده‌های exynos وارد بازار شده است. این پردازنده‌ها علی رغم قدرت بالا در بعضی از نسلها به خاطر عدم سازگاری با بخش سیستم عامل از حداکثر راندمان و توان خود استفاده کرده و در نهایت می‌تواند علت داغ شدن گوشی سامسونگ a53 شود.  نوع پردازنده به کار رفته در  این گوشی 1280 Exynos  است.
به صورت دقیق تر استفاده طولانی مدت از دستگاه و یا انجام بازی ها و برنامه‌های سنگین که باعث پردازش‌های سنگین دستگاه می‌شود می‌تواند علت داغ شدن گوشی سامسونگ a53 شود. بهتر است  در هنگام انجام بازی های با گرافیک بالا ، در بخش تنظیمات  گرافیک بازی را کاهش دهید و یا هنگامی که به صورت طولانی مدت در حال انجام بازی هستید بعد از گذشت نیم ساعت الی 40 دقیقه به دستگاه استراحت دهید. با انجام این کار فشار کمتری به پردازنده وارد شده و عمر آن نیز افزایش پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: علت داغ شدن گوشی سامسونگ

حل مشکلات آنتن دهی 

آنتن دهی ضعیف دستگاه نیز می‌تواند علت داغ شدن گوشی سامسونگ a53 شود  شاید این اتفاق چندان به چشم نیاید؛ اما زمانی که در مکانی با آنتن دهی ضعیف قرار می‌گیربد بخش آنتن دستگاه دائماً به دنبال سیگنال قدرتمندتر می‌گردد.  این سرچ دائمی دستگاه  باعث فشار بیشتر به پردازنده سیستم و  در نهایت می‌تواند علت داغ شدن گوشی سامسونگ a53 شود . علاوه بر داغ شدن دستگاه  مصرف انرژی باتری نیز به شدت بالا می‌رود و سرعت تخلیه شارژ دستگاه نیز افزایش پیدا میکند. 
در حد امکان  سعی کنید در مکان هایی که اطلاع دارید که آنتن دهی ضعیفی دارند وارد نشوید که باعث این دست از مشکلات خواهد شد.

بیشتر بخوانید: علت داغ شدن گوشی سامسونگ a32

غیر فعال کردن بعضی از برنامه ها و بازی های پرمصرف 

بعضی از اپ ها و بازی ها نیز علت داغ شدن گوشی سامسونگ a53 هستند؛  اما دلیل این قضیه چیست؟ بعضی از برنامه ها با هدف ویروسی شدن سیستم شما طراحی شده‌اند یا اینکه طراحی و کدنویسی مناسبی ندارند. همه این عوامل در انتها باعث بالا رفتن درجه حرارت پردازنده دستگاه و علت داغ شدن گوشی سامسونگ a53 می‌شود.
بهتر است این برنامه ها را شناسایی و بعد از سیستم خود حذف کنید. برای شناسایی بهتر این برنامه ها شما می‌تواند وارد بخش تنظیمات و سپس باتری دستگاه شوید در این قسمت برنامه و بازی های پرمصرف را به راحتی شناسایی کرده و اگر به آن بر نامه نیازی ندارید آن را حذف کنید .

بیشتر بخوانید: علت داغ شدن گوشی سامسونگ a54

بروز رسانی سیستم عامل دستگاه

شرکت سامسونگ دائماً در حال ارتقا سیستم عامل و رابط کاربری خود می‌باشد؛ اما این آپدیت‌ها ممکن است علت داغ شدن گوشی سامسونگ a53 شود. باگ‌های مختلفی در نسخه‌های اولیه هر آپدیت ممکن است وجود داشته باشد که در نهایت علت داغ شدن گوشی سامسونگ a53 است؛ اما برای حل این مشکل بهتر است در زمانی که آپدیت جدید دریافت می‌کنید سریعاً سراغ آپدیت دستگاه نروید؛ چون ممکن است شرکت سازنده تصمیم به اصلاح آپدیت مربوطه بگیرد. پس بهتر است بعد چند روز  از  ارائه آپدیت بعداً سراغ به‌روزرسانی آن بروید.
برای آپدیت سیستم عامل شما باید وارد بخش تنظیمات دستگاه شده و  به قسمت درباره دستگاه می‌روید و گزینه بروز رسانی نرم‌افزار رو انتخاب می‌کنید.

بیشتر بخوانید: علت داغ شدن گوشی سامسونگ a12

کلام آخر

ما  در این مقاله سعی کردیم علت داغ شدن گوشی سامسونگ a53 را به صورت کامل بررسی کنیم و راه حل های مختلفی نیز در قبال این مشکل به شما ارائه دهیم.  اگر بعد از انجام پیشنهادهای بالا  همچنان گوشی شما حرارت بالایی تولید می‌کند در این حالت باید به صورت تخصصی تر مشکل موردنظر بررسی گردد. در این شرایط نیاز است که تلفن به صورت کامل باز شده و در مرحله بعد مورد تست جریان کشی قرار بگیرد  و با تجهیزاتی مانند دوربین حرارتی و یا اسپری فریز قطعه‌ای که در حال جریان کشی است شناسایی شود. اگر مایل به یادگیری روش فوق برای عیب یابی تلفن همراه هستید ما به شما شرکت در دوره های آموزش سخت افزار تلفن همراه آموزشگاه پل را پیشنهاد می‌کنیم در این دوره مباحث عیب یابی بخش های مختلف گوشی مانند بخش شارژ، دوربین، صفحه نمایش و بخش های مختلف دیگر را به شما یاد خواهیم داد.

همچنین مجتمع پل گیلان برای افراد علاقمند به حوزه تعمیرات انواع موبایل دوره آموزشی به صورت حضوری و آنلاین برگزار می کند. اگر علاقمند هستید تا در این زمینه متخصص سرآمدی شوید می توانید به صفحه آموزش تعمیرات گوشی که در آموزشگاه برگزار می شود، مراجعه کنید و یا این آموزش را به صورت غیر حضوری در صفحه آموزش آنلاین تعمیرات موبایل دنبال کنید.

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی