×
کاربر مهمان
ورود | عضویت
مقالات تعمیرات موبایل و تبلت

علت داغ شدن گوشی سامسونگ a54 و روش های حل آن

علت داغ شدن گوشی سامسونگ a54 و روش های حل آن

یکی از مشکلات رایج برای بسیاری از گوشی های هوشمند داغ شدن آنها بعد از مدتی استفاده از گوشی می باشد ما در مقاله امروز می خواهیم علت داغ شدن گوشی سامسونگ  a54را به صورت دقیق بررسی کرده و تعدادی راهکار نیز به شما ارائه دهیم. از جمله دلایل مختلفی که می توان برای این قضیه بررسی کرد، نوع پردازنده و استفاده متوالی از دستگاه و یا فعال بودن دائمی بخش هایی که از آنها استفاده نمی‌کنید. علت داغ شدن گوشی سامسونگ a54 را می توان در این موارد بررسی کرد. ما سعی می کنیم در ادامه این مقاله تعدادی راهکار مناسب نیز به شما ارائه دهیم. 

آموزش تعمیرات گوشی در مجتمع پل گیلان به صورت عملی برگزار می شود شما در صورت علاقمندی می توانید در صفحه آموزش تعمیرات موبایل این دوره را دنبال کرده و تبدیل به یک فرد حرفه ای در زمینه تعمیرات گوشی شوید.

پردازنده اگزینوس 

اما علت داغ شدن گوشی سامسونگ a54 را می توان در پردازنده دستگاه نیز جستجو کرد. پردازنده  به کار برده شده در این مدل اگزینوس 1380 از نوع 8 هسته ای می باشد. اما شاید یکی از اصلی ترین چالش های ممکن برای پردازنده های اگزینوس را داغ شدن  آن نامید پردازنده های اگزینوس علی‌رغم سرعت بالایی که دارند در بعضی از موارد بعد از استفاده های طولانی مدت شروع به داغ شدن می کنند اما برای اینکه بتوانید این مشکل را حل کنید شما میتوانید چند راهکار ساده را در پیش بگیرید.

بیشتر بخوانید: علت داغ شدن گوشی سامسونگ

عدم استفاده طولانی مدت از بازی های سنگین

بعضی از برنامه ها و بازی ها به خاطر داشتن گرافیک بالا و سنگین ممکن است علت داغ شدن گوشی سامسونگ a54 شود؛ اما بهترین راهکار این است که بعد از استفاده طولانی مدت یک استراحت چند دقیقه‌ای به دستگاه بدهیم و یا اینکه در تنظیمات گرافیکی بازی رفته و شروع به کاهش دادن بخش های گرافیکی بازی کنیم.
بعضی از برنامه نیز بخاطر طراحی نامناسب و یا حتی ویروسی بودن نیز می تواند علت داغ شدن گوشی سامسونگ a54 باشد.

بیشتر بخوانید: علت داغ شدن گوشی سامسونگ a50

نحوه شناسایی برنامه های پرمصرف

همان‌طور که گفته شد علت داغ شدن گوشی سامسونگ a54 را می توان در یکسری از برنامه ها و بازی ها  نیز جستجو کرد برای اینکه برنامه های پرمصرف را شناسایی و حذف کنید شما می توانید در قسمت تنظیمات مربوط به باتری دستگاه آنها را شناسایی کرده و شروع به حذف کردن  آنها کنید. علاوه بر آن می توانید از برنامه ها و اپلیکیشن هایی در این زمینه نیز استفاده کنید چند برنامه معروف در این زمینه phone cooler و یا cool master می باشند. 
این برنامه ها  میزان مصرف رم و پردازنده را به شما نمایش می‌دهند و در مرحله بعد می توانید برنامه های پرمصرفی که علت داغ شدن گوشی سامسونگ a54  را شناسایی کرده  و در صورتی که به آنهای نیازی ندارید آنها را غیرفعال کنید .
همچنین این برنامه ها ادعا دارند که باعث روان تر اجرا شدن برنامه ها و بازی های مختلف خواهند شد.

بیشتر بخوانید: علت داغ شدن گوشی سامسونگ a32

غیر فعال کردن  وای فای، بلوتوث، جی پی اس

یکی دیگر از گزینه هایی که کمتر توجه ای به آن می شود روشن بودن بخش هایی مانند وای فای، بلوتوث، جی پی اس، و اینترنت همراه است که می تواند علت داغ شدن گوشی سامسونگ a54 باشد.  فعال بودن این بخش ها باعث خواهد شد که مدارات آن بخش فعال شده و باعث افزایش درجه حرارت دستگاه شود پس اگر در حال استفاده از اینترنت نیستید اینترنت همراه و یا وای فای دستگاه را غیر فعال کنید و یا زمانیکه در حال تبادل دیتا و اطلاعات با سایر گوشی ها نیستید بهتر است که بلوتوث دستگاه را غیر فعال کنید و یا زمانیکه رانندگی نمی‌کنید جی پی اس دستگاه را غیر فعال کنید.

بیشتر بخوانید: علت داغ شدن گوشی سامسونگ a12

باتری دستگاه 

علت داغ شدن گوشی سامسونگ a54 را نیز در باتری دستگاه می توان جستجو کرد. در بعضی از شرایط ممکن است باتری دستگاه معیوب شده و کم کم شروع به داغ کردن خود باتری و در انتها دستگاه نمایید؛ اما در قبال این مشکل چه راهکاری را می توان انجام داد تنها راهکار موجود تعویض باتری دستگاه می باشد. امروزه باتری های تلفن همراه با چسب مخصوص به شاسی دستگاه و با فلت به برد متصل شده‌اند و برای جدا کردن باتری از دستگاه شما باید تجربه ای در زمینه تعمیرات داشته باشید. در این موارد سعی کنید که تعویض باتری دستگاه را به یک فرد با تجربه واگذار کنید. 
اما اگر مایل هستید که این کار را خودتان انجام دهید ما به شما شرکت در دوره های آنلاین تعمیرات تلفن همراه آموزشگاه پل  را پیشنهاد میکنیم در این دوره ها علاوه بر یادگیری تعویض قطعات شما وارد پروسه عیب یابی و نقشه خوانی به صورت حرفه ای خواهید شد شما با کمک نقشه خواهید توانست یک عیب یابی درست و اصولی و مرحله به مرحله انجام دهید.

بیشتر بخوانید: علت داغ شدن گوشی سامسونگ a53

سخن پایانی 

گوشی سامسونگ a54  جز گوشی های پرفروش و پر طرفدار می باشد که بسیاری از افراد را به خود علاقه مند کرده است؛ اما در بعضی از موارد داغ شدن های ناگهانی برای این گوشی به وجود می آید که در این مقاله به صورت کامل علت داغ شدن گوشی سامسونگ a54 را همراه با راهکارهای مختلف برای  شما تشریح کردیم . آموزشگاه پل گیلان برای افراد علاقمند به حوزه تعمیرات انواع گوشی دوره آموزشی به صورت حضوری و آنلاین برگزار می کند. اگر علاقمند هستید تا در این زمینه متخصص شوید می توانید به صفحه دوره تعمیرات موبایل که به صورت حضوری برگزار می شود، مراجعه کنید و یا این آموزش را به صورت غیر حضوری در صفحه آموزش آنلاین تعمیرات موبایل دنبال کنید.

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی