×
کاربر مهمان
ورود | عضویت

سوکت زدن کابل شبکه

کابل های شبکه با دو روش Cross over و Straight سوکت زده می شوند . روش crossover زمانی استفاده می شود که بخوایم دو تجهیز یکسان مانند دو سوییچ را به وسیله کابل شبکه به هم متصل کنیم . در کابل Crossover رنگبندی سیم ها در دو سر کابل شبکه متفاوت است . زمانیکه بخواهیم دو تجهیز متفاوت را توسط کابل شبکه اتصال دهیم مثلا دوربین IP را به سوییچ متصل کنیم از کابل Straight استفاده می کنیم که در این کابل رنگبندی سیم ها در دو سمت سوکت شبکه یکسان است . 

در شبکه های جدید چنانچه دو تجهیز یکسان را نیز با کابل Straight به هم متصل کنیم، تجهیزات نوع کابل را تشخیص داده و پین های گیرنده و فرستنده را سوییچ می کنند. بنابراین در شبکه های جدید معمولا کابل Straight استفاده زیادی دارد .

برای سوکت زدن کابل شبکه دو استاندارد T568A و T568B وجود دارد . استاندارد T568B استاندارد جدیدتری است و در حال حاضر معمولا از این استاندارد استفاده می شود . زمانیکه سوکت شبکه را طوری در دست بگیریم که پین ها به سمت جلوو زبانه سوکت به سمت پشت قرار بگیرد ، سمت چپ پین شماره 1 خواهد بود.

رنگبندی استاندارد به ترتیب

رنگبندی این استاندارد به ترتیب : سفید نارنجی – نارنجی – سفید سبز – آبی – سفید آبی – سبز و سفید قهوه ای – قهوه ای می باشد که بعد از ردیف کردن رنگبندی ، سر سیم ها را با تیغه آچار شبکه برابر می شود و داخل سوکت قرار می گیرد و نهایتا توسط آچار شبکه پرس می شود . برای اطمینان از صحت اتصال همه پین ها توسط تستر کابل شبکه ، کابل را تست می کنیم .

امروزه با توجه به میزان اهمیت امنیت منطق مسکونی، نظامی، تجاری نصب دوربین مداربسته در بسترهای مختلف به امری ضروری تبدیل شده است. علاقه مندان به این حوزه فنی جذاب و پولساز میتوانند با تهیه دوره آموزش نصب دوربین مداربسته، وارد بار کار شوند.

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی