×
کاربر مهمان
ورود | عضویت

ازبین رفتن فیلم دوربین مدابسته + اشتباهات

در این ویدیو با دو اشتباهی که باعث پاک شدن فیلم های ذخیره شده روی هارد دوربین های مداربسته می شوند آشنا می شویم . زمانیکه برای بکاپ گرفتن فیلم های ذخیره شده با مشکل مواجه هستیم مثلا به هر دلیلی مانند فراموشی رمز دستگاه DVR یا اشکال سخت افزاری در پورت USB دستگاه ، امکان بکاپ گرفتن از فیلم ضبط شده وجود ندارد بروز دو اشتباه از سوی نصاب دوربین های مداربسته می تواند باعث از بین رفتن فیلم ها شود . اولین اشتباه باز کردن هارد از روی دستگاه ضبط و بستن آن روی PC است .

اشتباهات مربوط به هارد

زمانیکه هارد دستگاه روی کامپیوتر نصب شود، چون کامپیوترها بر خلاف دستگاههای DVR یا XVR که دارای سیستم عامل لینوکس هستند، عموما دارای سیستم عامل ویندوز هستند ، این تفاوت در سیستم عامل باعث می شود که ویندوز نتواند به اطلاعات هارد دسترسی پیدا کند و دستور فرمت دهد که قاعدتا با فرمت همه فیلم های ضبط شده از دست خواهند رفت  . در این جا اگر نصاب، هارد را مجددا روی دستگاه ضبط نصب کند به علت اینکه هارد روی PC نصب شده ، ممکن است به علت تغییراتی که ویندوز روی پارتیشن بندی ها ایجاد کرده ، سیستم عامل دستگاه DVR هم نتواند اطلاعات هارد را شناسایی کند و دستور فرمت داده شود که باز هم منجر به از دست رفتن فیلم ها خواهد شد .

اشتباه دیگری که گاهی تعدادی از نصاب ها مرتکب می شوند باز کردن هارد از روی دستگاهی که امکان بکاپ در آن وجود ندارد و بستن آن روی یک دستگاه ضبط دیگر است . در این جا دو احتمال وجود دارد. اگر دستگاه دوم از همان مدل دستگاه اول باشد هارد شناسایی خواهد شد و امکان مشاهده فیلم ها و بکاپ خواهد داشت اما اگر دستگاه از برند یا مدل دیگری باشد این امکان وجود خواهد داشت که به دلیل اختلاف ورژن های دو دستگاه ، دستگاه ضبط دوم یا بلافاصله با بالا آمدن منوی دستگاه دستور فرمت هارد دهد و یا در مدل هایی هارد به صورت خودکار حین راه اندازی دستگاه دوم فرمت شود و به نصاب امکان لغو دستور فرمت داده نشود که در این صورت با بالا آمدن منوی دستگاه هارد هم فرمت شده و همه فیلم های ذخیره شده از دست رفته اند. 

امروزه اکثر ساختمان‌های اداری، تجاری و مسکونی برای امنیت بیشتر از دوربین مداربسته استفاده میکنند؛ بناراین این حرفه میتواند شغلی پولساز برای علاقه مندان باشد. با تهیه دوره آموزشی نصب دوربین مداربسته مجتمع پل در کوتاه‌ترین زمان ممکن وارد بازار کار میشوید.

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی