×
کاربر مهمان
ورود | عضویت
مقالات لپ تاپ و کامپیوتر

آیا لپ تاپ استوک بخریم ؟

آیا لپ تاپ استوک بخریم ؟

لپ تاپ استوک بخریم ؟

امروزه لپ تاپ های استوک بسیار زیادی در بازار عرضه می شوند و عموما اکثر مردم از مزایا و معایب این نوع لپ تاپ ها با خبر هستند، لپ تاپ های استوک ، دستگاه های بسیاری خوبی می باشند ، به طوری که امروزه فروشنده ها آن ها را به عنوان لپ تاپ های دست دوم می شناسند و فرقی میان لپ تاپ های استوک و دست دوم نمی بینن، تفاوت خاصی میان لپ تاپ های استوک و معمولی وجود ندارد اما مواردی هستند که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم.

لپ تاپ استوک چیست ؟

یکی از سوالاتی که معمولا برای خریداران لپ تاپ ایجاد می شود ، این است که لپ تاپ استوک چیست و چگونه وارد می شود؟

در جواب به این دسته سوال ها باید بگوییم ، لپ تاپ های استوک ، لپ تاپ هایی هستند که خط تولید آن ها متوقف شده است و این دستگاه ها به فروش نرسیده اند .

خود کلمه استوک به معنای موجود در انبار می باشد .

لپ تاپ استوک بخریم ؟

بخش عمده ای از این دستگاه ها را به منطقه خاورمیانه ارسال می کنند ، زیرا متقاضیان بسیار زیادی دارند، یک نمونه لپ تاپ استوک دیگری هم وجود دارد ، این نوع لپ تاپ ها بدین صورتند که وقتی مشتری پس از خرید لپ تاپ ، آن را به فروشنده مرجوع می کند ، این نوع دسنگاه ها را به عنوان استوک نام گذاری می کنند.

لپ تاپ های مرجوعی به دلیل خرابی و ... نمی باشند ، بلکه در کشور های خارجی بویژه در کشور های اروپایی یک هفته تا ک ماه مهلت مرجوعی کالا برای خریداران قرار دارد و اگر کلایی مورد علاقه خریداران نباشد می توانند آن را مرجوع کنند.

برخی از خریداران در کشور های خارجی بعد از مدت کوتاهی برای ارتقا دستگاه خود اقدام می کنند ، به این صورت که لپ تاپ خود را به کمپانی سازنده تحویل داده و مدلی بالاتر و جدید تر را خریداری می کنند، علت اصلی این کار هم این است که وقتی لپ تاپ کارتنش باز می شود دیگر آکبند محسوب نمی شود و فروشنده نمی‌ تواند آن را برای فروش بگذارد و به کارخانه مرجوع می کند.

معمولا لپ تاپ های استوک قطعات بسیار بسیار با کیفیتی دارند و نقصی در طراحی آن ها وجود ندارد ، فقط به دلیل اینکه به فروش نرسیده اند و در انبار محفوظ مانده اند به آن ها استوک می گویند، ما در این مقاله قصد داریم به مقایسه لپ تاپ های نو و استوک بپردازیم و ویژگی ها و امکانات هر یک را بررسی کنیم، اگر قصد خرید لپ تاپ را دارید، پیشنهاد می کنم با ما تا انتهای پست همراه باشید .

مزایای لپ تاپ استوک 

بر هیچ کس پوشیده نمی باشد که لپ تاپ های نو ، طراحی بسیار زیبا و شکیلی دارند و وزن بسیار کم و باریک بودن آن ها از بزرگترین مزایای آن ها می باشد ، اما از طرفی با توجه به شرایط سخت اقتصادی ، امروزه توان خرید این لپ تاپ ها توسط مردم بسیار کاهش یافته است و اکثرا به دنبال لپ تاپ هایی با قیمت مناسب می باشند.

پیشنهاد ما خرید لپ تاپ استوک می باشد ، زیرا این لپ تاپ ها در قبال هزینه ای که برای آن ها می پردازید ، امکانات بسیار خوب و جذابی در اختیارتان قرار می دهند و به مراتب طول عمر بیشتری نسبت به باقی لپ تاپ ها دارند.

دستگاه های استوک مزیت ویژه ای که دارند ، این است که مقاومت بسیار بالایی دارند به همین دلیل به نسبت بزرگ تر از لپ تاپ های معمولی می باشند، توجه داشته باشید اختلاف اندازه در این لپ تاپ ها به شدت کم می باشد، لپ تاپ های استوک که مرجوع می شوند به کشور هایی همچون دبی ، امارات و ... ارسال می شوند و سپس وارد ایران می شوند.

لپتاپ استوک بخریم ؟

یکی دیگر از مهم ترین مزایای این نوع لپ تاپ ها ، قیمت بسیار مناسب آن ها می باشد که معمولا شما عزیزان می توانید با نصف مبلغی که برای لپ تاپ های نو می پردازید ، لپ تاپ های استوک با همان امکانات تهیه فرمایید، نکته اصلی اینجاست که در برخی مواقع با همین نصف قیمت کیفیت بسیار بهتر و بالاتری دریافت می نمایید.

متاسفانه عقیده های کاملا غلطی مبنی بر به درد نخور بودن کالاهای دست دوم می باشد ، اما باید در نظر داشته باشید کالاهای کار کرده ، نه تنها دور ریختنی نمی باشند ، بلکه گاهی اوقات از محصولات نو بسیار بهتر می باشند.

به دلیل اینکه لپ تاپ های استوک برای کشور های اروپایی به خصوص آمریکا ساخته شده اند قطعات درجه یک و فوق العاده با کیفیتی دارند که حالا حالاها خراب نمی شوند ‌و چندین سال عمر مفید دارند و فول پورت بودن نیز یکی دیگر از مزایای مهم دستگاه های استوک است .

سازندگان و شرکت های تولید کننده لپ تاپ ها ، امروزه به دلیل زیبایی طراحی و ساخت ، درایو نوری را حذف کرده اند و لپ تاپ های باریکی ایجاد کرده اند اما این مسئله در رابطه با لپ تاپ های استوک صدق نمی کند و تمامی لپ تاپ های استوک فول پورت می باشند و توجه داشته باشید تعویض قطعات و تعمیر لپ تاپ های استوک نسبتا آسان تر از لپ تاپ های نو و معمولی می باشد.

انواع لپ تاپ های استوک

لپ تاپ های استوک را می توان به دو قسمت تقسیم کرد . 

یکی لپ تاپ های کم کارکرد و تمیز که هیچ تفاوتی با لپ تاپ های نو ندارند و فقط قیمت آن ها نصف لپ تاپ های نو می باشد.

بخش دیگر لپ تاپ های کارکرده با خط و خش های جزئی هستند که این دستگاه ها قیمت پایین تری دارند و از لحاظ فنی کاملا سالم می باشند و ظاهر آن ها یک مقدار کارکرده است.

در میان لپ تاپ های استوک ، لپ تاپ های صنعتی بسیار زیادی وجود دارند، این نوع لپ تاپ ها برای مصارف خاص ساخته شده اند و تفاوت زیادی با لپ تاپ های خانگی دارند، لپ تاپ های استوک صنعتی معمولا از لحاظ میزان حافظه هارد ، رم ، گرافیک ، سی پی یو و ... به صورت سفارشی تولید و عرضه می شوند و بیشتر در کارخانجات و شرکت ها مورد استفاده قرار می گیرند، با توجه به تفاسیر بالا و تحقیقاتی که می توانید انجام دهید ، متوجه خواهید شد لپ تاپ های استوک مقرون به صرفه تر می باشند و برای خرید ، بهترین گزینه می باشند .

رده بندی لپتاپ های استوک

لپ تاپ استوک چه معایبی دارد ؟

علاوه بر مزایای گفته شده ، لپ تاپ های استوک  شامل معایبی نیز می شوند که در این بخش قصد داریم آن ها را برای شما بازگو کنیم، یکی از بدترین معایب لپ تاپ های استوک این است که شما به هیچ عنوان نمی توانید لپ تاپ استوکی پیدا کنید که جدید باشد و تازه تولید شده باشد ، زیرا این لپ تاپ ها در انبار می مانند تا فصل فروش آن ها به پایان برسد.

همچنین یکی دیگر از معایبی که لپ تاپ های استوک دارند، این است که تنوع رنگی بالایی ندارند و ممکن است نتوانید رنگ مورد نظر خود را خریداری کنید.

 

مجتمع آموزشی پل برگزارکننده انواع دوره های تعمیراتی به صورت آنلاین، برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه آموزش تعمیرات کامپیوتر و لپ تاپ مراجعه کنید.

 

گرید بندی و درجه بندی لپ تاپ های استوک به چه صورت است ؟

لپ تاپ های استوک گرید بندی های متفاوتی دارند ، در این بخش به بررسی هر کدام از آن ها می پردازیم.

لپ تاپ های گرید A++

لپ تاپ های استوک درجه یکی که از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند در این گروه قرار می گیرند، لپ تاپ های گرید A++  بی خط و خش و کاملا نو می باشند یا دارای کمترین میزان خط و خش هستند که نمایان نمی باشد، البته اغلب لپ تاپ هایی که در این گروه قرار می گیرند بسیار کم کار کرد می ‌باشند و گاهی کارکرد آن ها کمتر از ۴ ماه می باشد.

لپ تاپ های گرید A+

دستگاه های با گرید A+  یک مقدار خط و خش بیشتری نسبت به لپ تاپ های گرید A++  دارند و باز هم از لحاظ ظاهری بسیار زیبا و مناسب می باشند و از لحاظ سخت افزاری این دستگاه ها کاملا بی نقص هستند و بدون مشکل کار می کنند، و تفاوت خاصی با گرید قبلی ندارند فقط از لحاظ ظاهری یک مقدار درجه پایین تری دارند.

لپ تاپ های گرید B

این نوع لپ تاپ های استوک هم کاملا سالم می ‌باشند و خط و خشی که رو بدنه آن ها وجود دارد بیشتر از گرید A+  و A++  است.

لپ تاپ های گرید C

خرید این نوع لپ تاپ ها به هیچ عنوان توصیه نمی شود زیرا طبق بررسی های انجام شده در این نمونه لپ تاپ ها شکستگی های عمیق ، پیکسل سوزی ، خط و خش های زیاد و ... مشاهده شده است.

نتیجه :

البته با توجه به تمامی موارد گفته شده بالا یکی موارد مهم دیگر که باید دقت کرد اطمینان به فروشگاهی است که میخواهید این لپ تاپ را از آنجا تهیه کنید.

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی