×
کاربر مهمان
ورود | عضویت
سایر مقالات آموزشی

استعلام گواهینامه فنی حرفه‌ای چگونه انجام می‌شود؟

 استعلام گواهینامه فنی حرفه‌ای چگونه انجام می‌شود؟

این روزها همه به دنبال یادگیری مهارتی کاربردی هستند تا بتوانند از آن استفاده و کسب درآمد کنند، مسلماً برای یادگیری هر فنی باید وقت و انرژی کافی گذاشته شود تا نتیجه دلخواه به دست آید. البته فراموش نکنید مرجعی که برای آموزش مهارت موردنظر انتخاب می‌کنید باید حرفه‌ای باشد تا بتواند با خدماتی که به شما ارائه می‌دهد، توانایی لازم برای کاربرد بهینه آن حرفه را در شما ایجاد کند.
 مجتمع آموزشی پل با برگزاری دوره‌های اشتغال محور در زمینه آموزش تعمیرات موبایل، آموزش تعمیرات لپ‌تاپ و آموزش نصب و راه‌اندازی دوربین‌های مداربسته، تلاش کرده است این دغدغه امروزی افراد جویای کار کشور را برطرف کند، تا با یادگیری مهارتی اصولی و حرفه‌ای، آینده شغلی خود را تضمین کنند. شرکت در دوره‌های آموزشگاه پل شرایط بسیار ویژه‌ای دارد که به علاقه‌مندان آموزش در این حیطه کمک می‌کند تا با آمادگی کامل وارد بازار کار شوند. اگر شما هم جز علاقه‌مندان به یادگیری آموزش در این زمینه هستید، می‌توانید به صفحه موردنظر معرفی دوره‌ها مراجعه نمایید.

بحث مهمی که طی یادگیری برای فن آموز یک حرفه مهم و حیاتی است، علاوه بر پیداکردن توانایی در آن رشته، کسب گواهینامه معتبر است تا فرد بتواند مدرک قابل استعلامی برای ارائه به بازار کار یا مراجع مربوطه داشته باشد. استعلام گواهینامه فنی حرفه‌ای یکی از مواردی است که برای کارآموز و مراجع مهم است و در بازار کار حرفی برای گفتن دارد. همان‌طور که گفته شد، آموزشگاه پل با برگزاری دوره آموزش تعمیرات موبایل و آموزش تعمیرات لپ‌تاپ و آموزش نصب و راه‌اندازی دوربین‌های مداربسته، مدارک معتبری ارائه می‌دهد که کاربردهای مختلفی دارند و یکی از آن‌ها گواهینامه فنی حرفه‌ای است. مدرک فنی حرفه‌ای یکی از مدارک معتبری است که با داشتن آن می‌توان پروانه کسب و وام خوداشتغالی دریافت کرد. همچنین این مدرک بین‌المللی است و از سمت ارگان فنی حرفه‌ای ارائه می‌شود و برای ارائه به کارفرمایان خارج از کشور نیز اعتبار دارد و فن آموز بعد از اتمام دوره آموزشی خود در مجموعه پل می‌تواند برای دریافت آن اقدام کند. در واقع بعد از گذراندن دو مرحله، آزمون تئوری و عملی و ثبت نمرات از جانب سازمان فنی و حرفه‌ای (حدود 10 روز بعد از آزمون عملی) استعلام مدرک فنی و حرفه‌ای در سایت مربوطه فعال می‌شود و کارآموز می‌تواند به‌راحتی به مدرک خود دسترسی پیدا کند و استعلام مدرک فنی حرفه‌ای خودش را انجام دهد. مدرک فنی حرفه‌ای به‌صورت الکترونیکی صادر و در دسترس مهارت آموختگان قرار می‌گیرد پس بسیار مهم است که کارآموزان طریقه استعلام گواهینامه فنی حرفه‌ای را بداند.
در اینجا مرحله‌به‌مرحله می‌توانید مراحل زیر را که مربوط به استعلام مدرک فنی حرفه‌ای با شماره ملی است طی کنید تا مجاز به دیدن و چاپ مدرک فنی حرفه‌ای خود شوید.

 نحوه استعلام مدرک فنی حرفه‌ای:

1. وارد پورتال سازمان آموزش فنی حرفه‌ای کشور شوید.
(به آدرس:  www.portaltvto.com ، سایت استعلام مدرک فنی حرفه‌ای، مراجعه کنید.
 

 

 

2. در قسمت " آزمون‌های مهارتی" گزینه پرداخت هزینه صدور، تمدید و تعویض گواهینامه مهارت را انتخاب کنید.

3. وارد صفحه جدیدی می‌شوید با عنوان " پرداخت هزینه صدور گواهی‌نامه‌های سال 92 به بعد " که نیاز به واردکردن اطلاعات زیر است.

کد ملی: کد ملی خود را وارد کنید.
ملیت: گزینه ایرانی را انتخاب کنید.
کدشناسایی: این گزینه خالی بماند یا صفر انتخاب شود.
نوع آزمون: گزینه آزمون هماهنگ (دوره آموزشی) انتخاب کنید.
کد امنیتی: شماره 6 رقمی که در آن قسمت نمایش‌داده‌شده است را وارد کنید.


 بعد از تکمیل‌کردن موارد مذکور، در ادامه مراحل استعلام گواهینامه فنی و حرفه‌ای گزینه جستجو را بزنید. پس از گذشت چند ثانیه در پایین همان صفحه در بخش " قابل‌پرداخت" اطلاعات مربوط به گواهینامه فنی حرفه‌ای شما ظاهر می‌شود که باید مبلغ 000/000/1 ریال را از درگاه مربوطه برای تکمیل روند استعلام مدرک فنی حرفه‌ای پرداخت کنید.
4. اکنون به صفحه قبل یعنی به صفحه پورتال بازگردید، حالا برای تکمیل‌کردن استعلام گواهینامه فنی حرفه‌ای در همان بخش "آزمون‌های مهارتی" گزینه مشاهده گواهینامه‌ها را انتخاب کنید.

در اینجا نیز نیاز به تکمیل موارد زیر است: 
شماره ملی: کدملی خود را وارد کنید.
شماره شناسنامه: باید یکی از گزینه‌های پیش را وارد کنید: 
 1)صفر یا 2)شماره ملی یا 3)شماره شناسنامه
 ملیت: گزینه ایرانی را انتخاب کنید.
 کد امنیتی: شماره 6 رقمی که در آن قسمت نمایش‌داده‌شده است را وارد کنید
گزینه دریافت فایل Pdf را فعال کنید.


 بعد از تکمیل‌کردن موارد خواسته شده در طی روند استعلام گواهینامه فنی حرفه‌ای گزینه جستجو را بزنید. در پایین همین صفحه، مدرک فنی حرفه‌ای شما با اطلاعات مربوطه نمایش داده می‌شود و قابل چاپ است.به یاد داشته باشید که استعلام گواهینامه فنی حرفه‌ای در صورتی با موفقیت انجام می‌شود که حتماً بعد از شرکت در آزمون تئوری و عملی برای آن اقدام کرده باشید.

نکته: در نظر داشته باشید برای دانلود مدرک در آخرین مراحل استعلام گواهینامه فنی حرفه‌ای دو فرمت عالی و متوسط وجود دارد. شما باید برای این کار، فرمت متوسط را انتخاب و دانلود کنید. دانلود با فرمت عالی در حال حاضر غیرفعال است و اگر این گزینه را انتخاب کنید روند استعلام گواهینامه فنی حرفه‌ای شما ناتمام می‌ماند.
اکنون شما مراحل استعلام مدرک فنی حرفه‌ای با کد ملی را گذرانده‌اید و گواهینامه شما آماده چاپ است. به یاد داشته باشید با QR Code روی مدرک خود، می‌توانید صحت اعتبار آن را به مراجع مختلف ارائه دهید. این نحوه استعلام گواهینامه فنی حرفه‌ای راحت‌ترین و سریع‌ترین روشی است که شما می‌توانید انجام دهید.یک نمونه از این مدرک را بعد از استعلام گواهینامه فنی و حرفه ای می‌توانید ببینید:


کلام آخر

پس اکنون که روش استعلام گواهینامه فنی حرفه‌ای را یادگرفته اید، می‌توانید با مراجعه به صفحه آموزشی مجتمع پل و تماس با مشاوران ما شرایط شرکت در دوره‌های آموزشی ما را بیشتر بدانید تا بتوانید مهارتی بین‌المللی و معتبر در همه جای دنیا را با مدارک ویژه کسب کنید و آینده شغلی خوبی را برای خود رقم بزنید.

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی