×
کاربر مهمان
ورود | عضویت
مقالات لپ تاپ و کامپیوتر

راه های افزایش سرعت لپ تاپ و کامپیوتر به صورت کاربردی

راه های افزایش سرعت لپ تاپ و کامپیوتر به صورت کاربردی

یکی از مواردی که دغدغه اکثر افراد است بالا بردن سرعت لپ تاپ می‌باشد و این موضوع هیچ ربطی به نوع استفاده کاربر ندارد؛ چون در تمام زمینه‌ها افزایش سرعت لپ تاپ یکی از مهم‌ترین موضوعات است.
افزایش سرعت لپ تاپ به موارد بسیار زیادی می‌تواند مرتبط باشد و اکثر افراد سعی می کنند که با داشتن سیستم‌های قوی‌تر و یا ارتقای سیستم خود، تمام کار مورد نیاز یک سیستم جهت افزایش سرعت لپ تاپ را انجام داده‌اند؛ اما جالب اینجاست که اینگونه نیست!
اگر شما سیستم خود را در شرایطی مناسب قرار نمی دهید و از آن استفاده درست نمی کنید طبیعتاً انتظار سرعت بالا را نیز نباید داشته باشید.
عملکرد سخت‌افزار یک دستگاه با نرم‌افزار آن کاملاً رابطه مستقیم دارند و اگر نرم افزار به درستی از بخش‌های سخت‌افزاری جهت اجرا دستورات شما کار نکشد، در نتیجه سرعت سیستم شما نیز کاهش پیدا می‌کند.
در این آموزش سعی می‌کنیم تا روش های افزایش سرعت لپ تاپ را مورد بررسی قرار دهیم.

راه های افزایش سرعت لپ تاپ

اگر به دنبال این هستید که چگونه سرعت لپ تاپ خود را افزایش دهیم ،در ادامه چندین روش از راهکارهای افزایش سرعت لپ تاپ را بیان خواهیم کرد.


● افزایش سرعت لپ تاپ با حذف برنامه های بی مصرف

همیشه در نظر داشته باشید که بر روی لپ‌تاپ شما تعداد بسیار زیادی برنامه‌های بدون کاربرد و بلااستفاده وجود دارد حضور این برنامه‌ها باعث کندی سیستم شما می‌شود.
هر کدام از برنامه‌های بی‌مصرف حجمی را اشغال کرده و در زمان کارکرد سیستم نیز آماده به کار هستند.
بعضی از آنها حتی فضای بسیار زیادی از رم را اشغال می‌کنند که حافظه ای اجرایی برای برنامه‌های شماست.
در صورت نبود هیچ نیازی به این برنامه‌ها حتماً اقدام به پاک‌سازی آنها کنید؛ زیرا آپدیت نکردن آنها نیز عملکرد سیستم شما به مراتب پایین‌تر می‌آید.
پس چه بهتر که این برنامه‌ها بر روی سیستمتان وجود نداشته و در نتیجه فضایی را اشغال نکنند.
برای دسترسی راحت‌تر به برنامه‌ها و مدیریت آنها به بخش control panel رفته و بر روی programs کلیک کنید.
در ادامه نیز programs and features را انتخاب کرده و تمام برنامه‌های نصب شده بر روی سیستم خود را مشاهده کنید.
بعضی از این برنامه‌ها سیستمی هستند؛ اما برخی دیگر توسط شما نصب شده و در صورت عدم نیاز به آنها می‌توانید با ۲ کلیک بر روی برنامه اقدام به پاک‌سازی آنها کنید.

● افزایش سرعت لپ تاپ با غیر فعال کردن اجرای خودکار برنامه ها

یکی از مشکلاتی که در اکثر سیستم‌ها وجود دارد راه‌اندازی خودکار برنامه‌هاست که به دلیل ویژگی‌های پیش فرض برنامه‌ها می‌باشد و به دلیل دانش کمتر افراد و دقت نکردن به این موضوع این گونه برنامه‌ها همیشه در زمان راه‌اندازی به صورت خودکار فعال می‌شوند.
فعال شدن برنامه‌های بی‌مصرف و کم کاربرد آن هم به صورت خودکار می تواند بسیار آزاردهنده باشد. البته اصلی‌ترین اتفاقی که پیش می‌آید سرعت سیستم شما را درگیر خودشان می‌کنند.
کاری که شما باید انجام دهید این است که همه برنامه‌ها یا حداقل نرم‌افزارهای کم کاربرد را در بخش راه‌اندازی سیستم غیرفعال کنید.
برای این کار با دکمه های ترکیبی ctrl + alt + delete را نگه داشته و سپس task manager شوید و در بخش بالا بر روی startup کلیک کنید تا برنامه‌های پیش فرض سیستمی را ببینید.
هر کدام که مورد استفاده شما نیست به راحتی قابلیت غیر فعال کردن دارند و فقط کافی است برنامه را انتخاب کرده و بر روی disable کلیک کنید.

● افزایش سرعت لپ تاپ با افزایش کارایی سیستم

در تنظیمات سیستم بخشی با عنوان high performance وجود دارد که عملکرد سیستم را بسیار افزایش می‌دهد.
در این حالت باتری شما کاملاً بهینه عمل می‌کند و باعث افزایش سرعت در لپ تاپ شما می‌شود.
این حالت در اکثر لپ‌تاپ‌ها بر روی حالت بالانس قرار دارد؛ اما شما وقتی که بخش افزایش کارایی سیستم را انتخاب کنید عملکرد لپ‌تاپ بسیار بهتر شده و روی سرعت آن نیز تأثیر بسیار زیادی می‌گذارد.
برای این کار کافی است که عبارت choose a power plan را در قسمت جستجوی لپ تاپ بنویسید و سپس از حالت پیش فرض یعنی balanced به حالت high performance تغییر ایجاد کنید که در این حالت سیستم شما حتی برای اجرای بازی نیز مناسب‌تر می‌شود.

● افزایش سرعت لپ تاپ با ارتقا سخت افزاری سیستم

یکی دیگر از مواردی که شامل رفع مشکل کندی سیستم و افزایش سرعت لپ‌تاپ می‌شود ارتقا سیستم خود است.
باید بدانید که بعضی از بخش‌های لپ‌تاپ‌ها مانند کیس‌ها قابلیت ارتقا ندارند اما بخشی دیگر را می‌توان ارتقا داد.
مثلاً شما می‌توانید سیستم خود را با رمی قوی‌تر و یا حافظه‌ای بیشتر ارتقا دهید.
مخصوصاً می‌توانید از حافظه‌های ssd برای لپ تاپ خود استفاده کنید که سرعتی بسیار بالاتر را در اختیارتان قرار می‌دهد.
در این صورت نیازی به خرید لپ‌تاپ جدید نیست و با همین کار هزینه‌ای کمتر را جهت داشتن سیستمی قوی‌تر پرداخت کرده اید.

کلام آخر 

در این مقاله سعی شده تا جوابی به این سؤال که چگونه سرعت لپ تاپ را افزایش دهیم را در چند بخش برای شما بیان کنیم که در صورت هرگونه سؤال می‌توانید آن را در بخش نظرات برای ما بنویسید.اگر این مقاله توانست سؤالات احتمالی شما را پاسخ دهد پس جهت حمایت از ما، این مقاله را با سایر دوستان خود به اشتراک بگذارید.
حتماً از سایر مقالات ما نیز دیدن کنید تا با این آموزش‌ها، به راحتی بتوانید مشکل‌های رایج دستگاه‌ها را با روش‌های مختلف حل کنید.

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی