×
کاربر مهمان
ورود | عضویت
مقالات تعمیرات موبایل و تبلت

علت خاموش شدن ناگهانی گوشی سامسونگ j7 + روش های برطرف کردن مشکل

علت خاموش شدن ناگهانی گوشی سامسونگ j7 + روش های برطرف کردن مشکل

گوشی های سری j سامسونگ یکی از پرطرفدارترین و پرفروشترین گوشی ها تا چند ساله گذشته بوده و همچنان کاربران زیادی از این مدل گوشی ها  استفاده می‌کنند. شاید سری  j7 را بتوان جزو مدل های بسیار معروف سری j نامید. اما این سری از گوشی های سامسونگ نیز دارای مشکلات خاص خود هستند یکی از این مشکلات فراگیر خاموشی دستگاه در حین کارکردن با آن است.  البته که علت خاموش شدن ناگهانی گوشی سامسونگ j7 می تواند دلایل مختلفی داشته باشد ما در ادامه این مقاله علت خاموش شدن ناگهانی گوشی سامسونگ j7 را بررسی کرده و تعدادی راهکار نیز به شما ارائه می‌دهیم.

شما در صورت علاقمندی به حوزه تعمیرات گوشی های سامسونگ به دوره آموزش تعمیرات موبایل مراجعه کرده و تبدیل به یک تعمیرکار و متخصص موبایل شوید. 

 

مشکلات نرم افزاری

علت خاموش شدن ناگهانی گوشی سامسونگ j7 را می‌توان در دلایل نرم افزاری نیز جستجو کرد اختلالاتی که در سیستم عامل دستگاه به وجود می‌آید ممکن است حتی باعث خاموش شدن دستگاه نیز شود.  زمانی که با این مشکل مواجه می‌شوید بهتر است با گزینه های ساده تر کار را شروع کنید؛ یعنی دکمه پاور را به مدت چند ثانیه نگه دارید و واکنش گوشی را ببینید در صورت روشن نشدن دستگاه سراغ گزینه بعدی بروید.  با نگه داشتن کلید های ترکیبی پاور و ولوم پایین به مدت چند ثانیه  سعی بر روشن کردن دستگاه می‌کنیم. ممکن است با این کار دستگاه روشن شده و مشکل حل شود؛ اما اگر دستگاه شما به هیچ عنوان روشن نمی شود باید سراغ گزینه بعدی برویم.  شاید علت خاموش شدن ناگهانی گوشی سامسونگ j7 از سمت باتری دستگاه باشد.

 

مطالب مرتبط: علت خاموش شدن ناگهانی و روشن نشدن گوشی سامسونگ a50

باتری دستگاه 

یکی از علت‌های خاموشی گوشی سری j  سامسونگ به خصوص j7 prime  از سمت باتری دستگاه است.   زمانی که باتری دستگاه دچار مشکل شود گوشی کاملاً خاموش خواهد شد و باید تعویض گردد .
تعویض باتری  j7  یکی از  کارهای چالشی برای یک تعمیرکار است دلیل این قضیه هم این است که این گوشی درب پشتی ندارد  و برای رسیدن به باتری و تعویض آن نیاز است که صفحه نمایش دستگاه باز شده تا به باتری و متعلقات دیگر دستگاه دسترسی پیدا کنیم.  برای انجام این کار نیاز است که فرایند باز کردن صفحه نمایش سری j سامسونگ را کاملاً بلد باشید و اگر تا به حال این کار را انجام نداده اید سراغ انجام این کار نروید و سعی کنید که برای تعویض باتری این مدل دستگاه از یک فرد باتجربه در زمینه تعمیرات کمک بگیرید پس علت خاموش شدن ناگهانی گوشی سامسونگ j7 می‌تواند از سمت باتری نیز باشد.

آی سی شارژ دستگاه

اما برای حل این مشکل شاید مجبور شویم سراغ گزینه های دیگر نیز برویم. ممکن است علت خاموش شدن ناگهانی گوشی سامسونگ j7 از سمت آی سی شارژ دستگاه نیز باشد به طور مثال  گوشی های  j700 سامسونگ  مشکلاتی زیادی از سمت ای سی شارژ داشته اند که در نهایت باعث خاموشی دستگاه خواهد شد .
در این مدل از دستگاه ها زمانی که گوشی را به تستر بخش شارژ متصل می‌کنیم می‌بینیم که جریان بسیار ضعیفی دریافت می‌کند  که یکی از نشانه های اصلی برای این مشکل است. زمانی که علت خاموش شدن ناگهانی گوشی سامسونگ j7 از سمت آی سی شارژ باشد این ای سی باید با یک مدل سالم تعویض شود. به این نکته توجه کنید که برای تعویض ای سی شارژ دستگاه  نیاز به یک فرد باتجربه در زمینه تعمیر تلفن همراه می‌باشد. اما اگر مایل هستید که این کار را خودتان انجام دهید نیاز است که شما در دوره های آموزشی تعمیرات تلفن همراه شرکت کنید آموزشگاه پل با بیست سال سابقه آموزش تعمیرات تلفن همراه به شما کمک می‌کند که بتوانید علاوه بر انجام پروسه های عیب یابی تلفن همراه در بخش های مختلف گوشی  مانند بخش شارژ یا بخش صفحه نمایش و یا بخش صوت و ….. نحوه نقشه خوانی تلفن همراه که جزو اصلی ترین روش های عیب یابی نیز است  نیز به شما آموزش داده خواهد شد.
شما با شرکت در این دوره ها علاوه بر تشخیص علت خاموش شدن ناگهانی گوشی سامسونگ j7 می‌توانید پروسه عیب یابی را نیز انجام دهید.

بیشتر بخوانید: علت خاموش شدن ناگهانی انواع گوشی های سامسونگ

خاموشی دستگاه و دلایل دیگر

علت خاموش شدن ناگهانی گوشی سامسونگ j7  می‌تواند دلایل دیگری نیز داشته باشد که نیاز است این دلایل به صورت تخصصی بررسی گردد.
-خرابی از سمت کلید پاور و مسیر مربوط به این بخش روی برد دستگاه.
-مشکلات برد دستگاه و یا اتصالی هایی که ممکن است روی برد رخ داده باشد .
-مشکلات سی پی یو  و رام دستگاه که در نهایت باعث خاموشی خواهد شد.
موارد نام‌برده شده جزو حالت‌های معروف علت خاموش شدن ناگهانی گوشی سامسونگ j7 است. البته که می‌توان عوامل دیگری را نیز در نظر گرفت  که نقش کم‌رنگ تری در خاموشی دستگاه دارند.

کلام آخر

گوشی های سری j سامسونگ علی‌رغم  پرطرفدار بودن دارای مشکلاتی نیز بودند که خاموشی دستگاه نیز جزو این عوامل است  که در این مقاله سعی کردیم علت خاموش شدن ناگهانی گوشی سامسونگ  j7 را به صورت دقیق بررسی کرده و راهکارهای مختلفی را نیز به شما ارائه دهیم.

مجتمع پل گیلان برای افراد علاقمند به حوزه تعمیرات گوشی دوره آموزشی به صورت حضوری و آنلاین برگزار می کند. اگر علاقمند هستید تا در این زمینه متخصص شوید می توانید به صفحه دوره تعمیرات موبایل که به صورت حضوری برگزار می شود، مراجعه کنید و یا این آموزش را به صورت غیر حضوری در صفحه آموزش آنلاین تعمیرات موبایل دنبال کنید.

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی