تخفیف ویژه طرح دست به آچار
×
کاربر مهمان
ورود | عضویت
مقالات تعمیرات موبایل و تبلت

علت داغ شدن گوشی سامسونگ a51 و برطرف کردن مشکل آن

علت داغ شدن گوشی سامسونگ a51 و برطرف کردن مشکل آن

یکی از گوشی های پر طرفدار بازار تلفن همراه گوشی سامسونگ a51 می باشد از مشکلات پرتکراری که این مدل دستگاه دارد می توان به داغ شدن های متوالی آن اشاره کرد که برای کاربران بسیار آزار دهنده می باشد. ما در ادامه این مقاله علت داغ شدن گوشی سامسونگ a51 را به صورت کامل بررسی می‌کنیم همچنین تعدادی راهکار نیز برای حل این مشکل به شما ارائه می‌دهیم .

اگر علاقه مند به مباحث تعمیرات تخصصی موبایل سامسونگ هستید، می‌توانید با تهیه دوره آموزش تعمیرات موبایل مجتمع آموزشی پل، بسته های آموزشی را تهیه کنید و به عنوان فردی حرفه ای در این حوزه قدم بگذارید.

دلایل داغ شدن گوشی سامسونگ 

اما داغ شدن دستگاه دلایل مختلفی می تواند داشته باشد که به صورت کلی میتوان به پردازنده دستگاه، باتری گوشی، استفاده از برنامه های پرمصرف و یا استفاده از دستگاه در دمای بالا اشاره کرد که  از جمله دلایل اصلی این قضیه هستند. در ادامه به صورت دقیق تر به موارد ذکر شده اشاره میکنیم.
 

دلایل داغ شدن گوشی سامسونگ

پردازنده اگزینوس علت داغ شدن گوشی سامسونگ a51

اصلی ترین علت داغ شدن گوشی سامسونگ a51 پردازنده اگزینوس آن است.  پردازنده اگزینوس یک پردازنده قدرتمند برای شرکت سامسونگ می‌باشد. سامسونگ برای اکثریت محصولات خود از این پردازنده استفاده می‌کند. یکی از چالش‌هایی که این پردازنده دارد داغ شدن‌های متوالی آن بعد از استفاده طولانی مدت از دستگاه است که اصلی ترین دلیل این قضیه نیز عدم تطابق پردازنده با سیستم عامل اندروید است که باعث می شود پردازنده از بیشترین قابلیت خود برای پروسه پردازش دستگاه استفاده کند.
البته که این داغ شدن آنقدر آزاردهنده نیست که کاربر در هنگام کار با دستگاه دچار مشکل شود، اما برای اینکه بتوانید جلوی این مشکل را بگیرید ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که بعد از استفاده طولانی مدت از دستگاه زمان مشخصی را به دستگاه استراحت دهید تا گوشی خنک شود.

بیشتر بخوانید: علت خالی شدن باتری گوشی سامسونگ بدون استفاده

برنامه ها و بازی های پرمصرف

بعضی از برنامه‌ها و بازی‌ها به خاطر طراحی نامناسب یا حتی به هدف ویروسی کردن دستگاه شما مصرف انرژی گوشی را بالا برده و در نتیجه علت داغ شدن گوشی سامسونگ a51 می‌شود. برای حل این مشکل بهتر است که این برنامه های پرمصرف را شناسایی و حذف کنید.
برای انجام بهتراین کار در مرحله اول وارد تنظیمات دستگاه خود شوید و سپس روی گزینه باتری کلیک کنید حالا برنامه‌هایی که جریان زیادی از باتری دستگاه مصرف می‌کنند به ترتیب نمایش داده می‌شود شما می‌توانید این برنامه‌ها را غیر فعال و یا آنها را حذف کنید تا از داغ شدن های بی مورد دستگاه جلوگیری کنید. لازم به ذکر است که انجام بازی‌های گرافیکی به صورت طولانی مدت نیز باعث داغ شدن دستگاه خواهد شد.

باتری دستگاه، علت داغ شدن گوشی سامسونگ a51

یکی دیگر از دلایلی که باعث داغ شدن دستگاه خواهد شد باتری ها هستند که می تواند علت داغ شدن گوشی سامسونگ a51 را نیز در پی داشته باشد. در این موارد  نیز باتری های دستگاه مستهلک شده و به مرور زمان شروع به داغ شدن می کنند و این گرما نیز به کاربر انتقال داده خواهد شد. برای حل این مشکل ، تنها راهکار تعویض باتری دستگاه می باشد.
 

باتری دستگاه، علت داغ شدن گوشی سامسونگ a51

مطالب مرتبط: علت زود خالی شدن باتری گوشی سامسونگ a12

دور نگه داشتن دستگاه از گرما 

رعایت یکسری موارد نیز باعث می شود که شما نتیجه ی مطلوبی در قبال این چالش بگیرید. از جمله این نکات دور نگه داشتن دستگاه از محیط هایی است که باعث بالا بردن درجه حرارت گوشی خواهد شد و یا استفاده از قاب های ضخیم نیز باعث بالا بردن درجه حرارت دستگاه میشود.  بالا بردن درجه حرارت علاوه بر اینکه می تواند باعث داغ شدن دستگاه و در نتیجه علت داغ شدن گوشی سامسونگ a51 خواهد شد. علاوه بر این گرمای بیش از اندازه  باعث کاهش عمر باتری دستگاه نیز می شود.

دور نگه داشتن دستگاه از گرما

مطالب پیشنهادی: علت زود خالی شدن باتری گوشی سامسونگ a10s

قطعات معیوب و ایجاد گرما

یکی دیگر از عواملی که باعث داغ شدن دستگاه خواهد شد قطعاتی هستند که دچار سوختگی شده‌اند. این قطعات باعث می‌شوند بخش زیادی از جریان باتری دستگاه به سمت  قطعه معیوب رفته و در نتیجه علاوه بر داغ شدن خود قطعه و دستگاه باعث کاهش مصرف انرژی باتری نیز شوند. برای شناسایی این قطعات شما باید از تستی تحت عنوان تست جریان کشی کمک بگیرید.  برای انجام تست جریان کشی شما باید دستگاه را باز کرده و به وسیله کابل مخصوص به منبع تغذیه متصل کنید. این کار توسط کاربرعادی نباید انجام گیرد  چون می‌تواند باعث مشکلات عدیده دیگری در دستگاه شود. بهتر است که این کار را به یک تعمیرکار حرفه‌ای بسپارید اما اگر مایل هستید که خودتان این کار را انجام دهید و علت داغ شدن گوشی سامسونگ a51 را با  تست جریان کشی پیدا کنید  به شما شرکت در دوره‌های آموزشی تعمیرات تلفن همراه پیشنهاد میکنیم.
آموزشگاه پل با ۲۰ سال سابقه کاری برگزار کننده انواع دوره‌های آموزشی تعمیرات تلفن همراه در حوزه‌های سخت‌افزار و نرم‌افزار می‌باشد. شما با شرکت در این دوره‌ها علاوه بر یادگیری تعمیرات گوشیهای روشن  می‌توانید پروسه تعمیر گوشی‌های خاموش را نیز با تست جریان کشی به صورت کامل  یاد بگیرید.

سخن پایانی 

ما سعی کردیم در این مقاله  به صورت دقیق  علت داغ شدن گوشی سامسونگ a51  را بررسی کنیم. همچنین راهکار های مختلفی نیز برای حل این مشکل به شما داده شده است که می توانید با انجام این کارها تا حدودی از داغ شدن دستگاه خود جلوگیری کنید.

اگر به حوزه تعمیرات سخت افزاری و نرم افزاری انواع موبایل علاقه دارید، می‌توانید با تهیه دوره های آموزشگاه پل با عنوان آموزش تعمیرات گوشی و آموزش آنلاین تعمیرات موبایل مجتمع آموزشی پل، اقدام به یادگیری کرده و در این حوزه متخصص شوید.

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی