×
کاربر مهمان
ورود | عضویت
مقالات تعمیرات موبایل و تبلت

علت زود خالی شدن باتری گوشی سامسونگ a12 و روش های حل آن

علت زود خالی شدن باتری گوشی سامسونگ a12 و روش های حل آن

 از گوشی‌های پرطرفدار و میان رده شرکت سامسونگ a12 می‌باشد این گوشی به خاطر قیمت پایین، فروش بالایی داشته است. اما یکی از نقاط ضعف اصلی این تلفن همراه خالی شدن سریع شارژ باتری دستگاه می‌باشد که این مشکل برای کاربر چندان خوشایند نیست. ما در مقاله امروز می‌خواهیم علت زود خالی شدن باتری گوشی سامسونگ a12  را بررسی کرده و تعدادی راه‌حل نیز به شما ارائه دهیم پس تا انتهای این مقاله با ما باشید.

اصلی ترین علت زود خالی شدن باتری گوشی سامسونگ a12  

علت زود خالی شدن باتری گوشی سامسونگ a12 می‌تواند خود باتری باشد. نه تنها گوشی a12 سامسونگ بلکه تمامی باتری‌های تلفن همراه بعد از ۲ الی ۳ سال کم‌ کم مستهلک شده و دیگر مانند روز اول شارژ طولانی مدتی نگه نمی‌دارند. پس خود باتری را می‌توان عامل اصلی این مشکل عنوان کرد برای حل این مشکل هم راهکار ساده‌ای وجود دارد و آن تعویض باتری می‌باشد اگر در زمینه تعویض باتری و باز کردن تلفن همراه تخصص بالایی ندارید بهتر است این کار را به یک تعمیرکار تلفن همراه سپرده تا باتری گوشی را تعویض کند.

کاهش نور صفحه نمایش و فعال کردن dark mode

از دیگر دلایل زود خالی شدن باتری می‌تواند نور بالای صفحه نمایش دستگاه باشد سعی کنید در طول روز و مواقعی که نور کافی وجود دارد نور صفحه نمایش را به حداقل مقدار کاهش دهید تا باتری انرژی بیشتری برای بقیه قسمت‌های دستگاه داشته باشد همچنین فعال کردن حالت دارک مود نیز می‌تواند بر این قضیه تاثیرگذار باشد برای فعال کردن این قسمت در تنظیمات وارد بخش صفحه نمایش می‌شویم و گزینه دارک مود را فعال می‌کنیم در این شرایط تصویر پس زمینه در حالت تاریک قرار می‌گیرد پس می‌توانیم علت زود خالی شدن باتری گوشی سامسونگ a12 را در این موارد نیز جستجو کنیم.
همچنین کم کردن زمان خاموشی صفحه نمایش بعد از آخرین فعالیت نیز می‌تواند کمک کننده باشد سعی کنید زمان خاموشی صفحه در یک دقیقه  تنظیم کنید.  همچنین علت زود خالی شدن باتری گوشی سامسونگ a12 می‌تواند استفاده از تصاویر و یا تم‌های متحرک باشد استفاده از تصاویر پس زمینه ساده در این شرایط گزینه مناسبتری است.

غیر فعال کردن بلوتوث،  وای فای،  جی پی اس و اینترنت

فعال بودن قسمت‌های مختلف دستگاه زمانی که از آنها استفاده نمی‌کنیم نیز می‌تواند علت زود خالی شدن باتری گوشی سامسونگ a12 باشد به طور مثال بلوتوث وای فای، جی پی اس،  اینترنت همراه جزو این گزینه‌ها هستند . زمانی که تبادل دیتا یا اطلاعاتی انجام نمی‌دهید یا اگر پشت فرمان نیستید بهتر است گزینه‌های بلوتوث و جی پی اس دستگاه را غیرفعال کنید.
یا هنگامی که با اینترنت دستگاه کاری ندارید این گزینه‌ها را نیز غیرفعال کنید. فعال بودن هر یک از این قسمت‌ها باعث می‌شود مدار آن فعال شده و در نتیجه انرژی بیشتری از سمت باتری دستگاه مصرف شود.
برنامه‌های پر مصرف را غیر فعال کنید

بعضی از اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها به خاطر گرافیکی بودن و یا طراحی نامناسب خود اپلیکیشن ممکن است علت زود خالی شدن باتری گوشی سامسونگ a12 شود حتماً این برنامه‌ها را غیرفعال و یا پاک کنید. برای شناسایی بهتر این برنامه‌ها شما می‌توانید در قسمت تنظیمات وارد گزینه باتری شده و  در آنجا این برنامه‌های پرمصرف را شناسایی کنید بعد از شناسایی برنامه‌ها آنها را غیر فعال و یا پاک نمایید.

محدود کردن عملکرد cpu دستگاه

از دیگر گزینه‌هایی که می‌تواند به کاهش مصرف انرژی دستگاه کمک کند محدود کردن عملکرد سی‌پی‌یو دستگاه از لحاظ سرعت می‌باشد برای انجام این کار شما باید وارد بخش تنظیمات باتری شده و وارد بخش   پاور سیوینگ مود شوید حالا می‌توانید گزینه محدود کردن عملکرد سی پی یو تا ۷۰ درصد را انتخاب کنید محدود کردن عملکرد سی پی یو به این معنا است که بارگذاری برنامه‌ها و بازی‌ها کمی بیشتر طول می‌کشد باتری در این فرایند انرژی کمتری مصرف می‌کند.
همچنین باز بودن چند برنامه به صورت هم‌زمان در پس زمینه نیز می‌تواند علت زود خالی شدن باتری گوشی سامسونگ a12 باشد برای حل این مشکل سعی کنید برنامه‌هایی که با آنها کاری ندارید را غیر فعال کنید.

کلام آخر

ما سعی کردیم در مقاله امروز علت زود خالی شدن باتری گوشی سامسونگ a12 را بررسی کرده و تعدادی راهکار نیز برای آن ها به شما ارائه دهیم؛ اما یکی از روش‌های تخصصی برای بررسی علت زود خالی شدن باتری گوشی سامسونگ a12 می‌تواند جریان‌کشی باشد در پروسه جریان‌ کشی شما گوشی را به منبع تغذیه با کابل مخصوص متصل می‌کنید و مقدار جریانات اضافی که ممکن است باعث تخلیه سریع شارژ دستگاه شود را اندازه گیری میکنید. برای انجام جریان کشی و عیب یابی تلفن همراه به صورت تخصصی شما می‌توانید با شرکت در دوره‌های آموزش تعمیرات تلفن همراه پل این موارد را به صورت کامل و تخصصی از پایه تا پیشرفته یاد بگیرید.

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی