تخفیف ویژه طرح دست به آچار
×
کاربر مهمان
ورود | عضویت
مقالات تعمیرات موبایل و تبلت

بررسی و حل مشکل شارژ گوشی های سامسونگ a20s

بررسی و حل مشکل شارژ گوشی های سامسونگ a20s

یکی از مشکلات اصلی که کاربران گوشی های هوشمند ممکن است با آن روبرو شوند، مشکل شارژ دستگاه همراه خود است. 
مشکلاتی از قبیل شارژ نشدن و یا کندی شارژ که گوشی های هوشمند سامسونگ نیز از این قاعده مستثنی نیستند و ممکن است در برخی مواقع گوشی سامسونگ A20s هم با این مشکل روبه‌رو شود. 
در برخی موارد مشکل شارژ a20s به دلیل تعدد مشکلاتی که وجود دارد توسط کاربران بسیار آزاردهنده تجربه شده است.
در این مقاله، به بررسی مشکلات شارژ گوشی سامسونگ A20s و راه حل‌هایی برای رفع این مشکل خواهیم پرداخت.

اگر علاقه مند به مباحث تعمیرات تخصصی موبایل هستید، می‌توانید با تهیه دوره آموزش تعمیرات موبایل مجتمع آموزشی پل، بسته های آموزشی را تهیه کنید و به عنوان فردی حرفه ای در این حوزه قدم بگذارید.

علائم مشکل شارژ a20s

یکی از مشکلات شایع شارژ گوشی سامسونگ A20s، عدم شناسایی شارژر است. 
اگر گوشی شما شارژ نمی‌شود و یا شناسایی شارژر را نمی‌کند، ابتدا باید مطمئن شوید که شارژر و کابل شارژ شما سالم هستند. شارژر و کابل خراب یا دچار خطا باشند ممکن است دستگاه شما به درستی شارژ نشود. بهتر است از کابل و شارژر اورجینال گوشی استفاده کنید.

در بعضی موارد برای مطمئن شدن از علت خرابی و مشکل شارژ a20s می‌توانید از usb تسترها کمک بگیرید.
این دستگاه‌ها میزان جریان، ولتاژ و وات مصرفی گوشی و همچنین مقدار عبوری آن از کابل را به شما نشان می‌دهد.

در چنین مواردی که شما می‌خواهید علت اصلی مشکل را پیدا کنید، استفاده از این ابزار کمک بسیار شایانی در عملکرد کار شما می‌کند.
در صورتی که شارژر و کابل شما سالم باشد، مشکل ممکن است از سخت‌افزار یا نرم‌افزار گوشی باشد. 

علائم مشکل شارژ a20s

مطالب پیشنهادی: مشکل شارژ a10s

روش‌های رفع مشکل شارژ a20s

برای رفع مشکل شارژ a20s، می‌توانید به روش‌های زیر مراجعه کنید:

1. ریستارت کردن گوشی: 

اغلب مشکلات نرم‌افزاری با ریستارت کردن گوشی حل می‌شوند. مخصوصاً اگر یک مشکل لحظه‌ای و مصرف بالای شارژ باشد که به شکل مشکل شارژ a20s به شما نمایش داده می‌شود.
از آنجایی که خیلی از برنامه‌ها به صورت پیش فرض در حال فعالیت هستند و حتی برخی از آنها بدون اجازه کاربر عملکرد خود را دارند، ریستارت کردن برای رفع مشکل شارژ a20s حرکتی بسیار مناسب است.
برای ریستارت کردن گوشی سامسونگ A20s، کافیست دکمه روشن/خاموش را به مدت چند ثانیه فشار دهید و گوشی را خاموش و دوباره روشن کنید.
البته از روش‌هایی مثل نگه داشتن کلید پاور به همراه ولوم کاهش صدا نیز در خاموشی و توقف اجباری دستگاه تأثیر زیادی دارد.

روش‌های رفع مشکل شارژ a20s


2. بررسی پورت شارژ: 

گاهی اوقات پورت شارژ گوشی دچار خرابی می‌شود و شارژر به درستی به گوشی متصل نمی‌شود. در این صورت، می‌توانید پورت شارژ را با دقت بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که هیچ مشکلی در آن وجود ندارد.
خرابی در پورت شارژ یا سوکت شارژ مخصوصاً زمانی که مشکل شارژ a20s رخ داده باشد، بسیار رایج است.
از آنجایی که کاربران در زمان اتصال کابل به گوشی دقت زیادی را به خرج نمی‌دهند و یا با فشار و ضربه این کار را انجام می‌دهند، خرابی نیز در این بخش به اوج خود می‌رسد.

3. استفاده از حالت ایمن: 

گاهی اوقات برنامه‌های نصب شده بر روی گوشی می‌توانند باعث مشکل شارژ شوند. برای رفع این مشکل، می‌توانید به حالت ایمن گوشی وارد شده و بررسی کنید که آیا مشکل هنوز پابرجا است یا نه. 
در حقیقت حالت ایمن یا سیف مود تمام برنامه‌های نصب شده توسط کاربر رو غیرفعال کرده و فقط برنامه‌های سیستمی را محدود نمی‌کند.
به این منظور، دکمه روشن/خاموش را فشار داده و نگه دارید تا گزینه خاموش شدن گوشی ظاهر شود و سپس دکمه حالت ایمن را انتخاب کنید.
برای خارج شدن از این محیط نیز کافیست تا دستگاه خود را راه‌اندازی مجدد کنید.

استفاده از حالت ایمن

مطالب مرتبط: علت شارژ نشدن گوشی سامسونگ a12
 

4. به‌روزرسانی نرم‌افزار: 

گاهی اوقات مشکلات شارژ به دلیل اختلالات در عملکرد نرم‌افزار گوشی نیز ممکن است رخ دهند. برای رفع این مشکل، بهتر است نرم‌افزار گوشی خود را به آخرین نسخه به‌روزرسانی کنید.
در نظر داشته باشید که برای رفع مشکل شارژ a20s شما می‌توانید با آپدیت کردن گوشی اقدام به رفع مشکل کنید؛ اما از آنجایی که گوشی‌های سامسونگ، برای آپدیت شدن نیازمند اعلان به روز رسانی دارند، پس می‌توان از نرم‌افزارها و فایل‌های جانبی کمک گرفت.
به عنوان مثال شما می‌توانید با استفاده از نرم‌افزار اودین، آخرین به روز رسانی گوشی را به صورت فایل فلش تهیه کرده و به روی گوشی نصب کنید.

به‌روزرسانی نرم‌افزار


کلام آخر

با انجام این مراحل، احتمال بالایی وجود دارد که مشکل شارژ a20s شما حل شود. در صورتی که مشکل هنوز پابرجا باقی مانده است، بهتر است به تعمیرکار تلفن همراه مراجعه کنید تا با بررسی‌های احتمالی، مشکل شارژ a20s شما را حل کند.
در نظر داشته باشید که در برخی موارد ممکن است این مشکل از برد شارژ و یا حتی باتری دستگاه باشد که در این صورت نیاز به تجربه باز و بسته کردن دستگاه و تهیه قطعه مناسب است.
اگر به تعمیرات سخت افزاری و نرم افزاری موبایل علاقه دارید، می‌توانید با تهیه دوره های آموزشگاه پل با عنوان آموزش تعمیرات گوشی و آموزش آنلاین تعمیرات موبایل مجتمع آموزشی پل، اقدام به یادگیری کنید و در این حوزه متخصص شوید.
در این زمان می‌توانید خودتان تمامی مشکلاتی از جمله مشکل شارژ a20s را چه سخت‌افزاری و چه نرم‌افزاری رفع عیب کنید.

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی