تخفیف ویژه طرح دست به آچار
×
کاربر مهمان
ورود | عضویت
مقالات تعمیرات موبایل و تبلت

علت شارژ نشدن گوشی سامسونگ a10s + حل مشکل شارژ

علت شارژ نشدن گوشی سامسونگ a10s + حل مشکل شارژ

گوشی هوشمند سامسونگ A10s یکی از دستگاه‌های محبوب و پرفروش این شرکت است که برخی از کاربران ممکن است با موضوعاتی مثل مشکل شارژ a10s مواجه شوند. اگر شما با مشکل شارژ a10s مواجه شده اید، در ادامه به بررسی علت این مشکل خواهیم پرداخت.
علت شارژ نشدن گوشی سامسونگ a10s ممکن است متنوع باشد. اما برخی از مهم‌ترین عواملی که می‌تواند منجر به مشکل شارژ a10s شود را در ادامه این مقاله مورد بررسی قرار داده ایم.

اگر علاقه مند به مباحث تعمیرات تخصصی موبایل هستید، می‌توانید با تهیه دوره آموزش تعمیرات موبایل مجتمع آموزشی پل، بسته های آموزشی را تهیه کنید و به عنوان فردی حرفه ای در این حوزه قدم بگذارید.

خرابی ها و رفع مشکل شارژ سامسونگ a10s

1. کابل و آداپتور شارژ: 

یکی از مواردی که حتی برای مشکل شارژ نشدن a10s در حالت خاموش نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد, بررسی کابل و آداپتور شارژ است. ابتدا از صحت کابل و آداپتور شارژ خود اطمینان حاصل کنید. گاهی اوقات خرابی یکی از این دو می‌تواند باعث شارژ نشدن گوشی شود.
پیشنهاد می‌شود که همیشه کابل و آداپتور سالمی را در کارگاه خود جهت اینگونه تست‌ها داشته باشید.
البته رای تست شارژر و کابل شارژ می‌توان از usb تسترها کمک گرفت که عملکرد کلی خود گوشی و همینطور کابل شارژتان جهت مشکل شارژ a10s  را مورد بررسی قرار می‌دهد. 

کابل و آداپتور شارژ


2. ورودی شارژ: 

ورودی شارژ گوشی سامسونگ A10s ممکن است خراب شده باشد و بنابراین عدم شارژ شدن گوشی را به وجود آورد. در بعضی زمان ها با بررسی ظاهری سوکت شارژ و در سایر زمان ها با تعویض این سوکت به نتیجه میرسید.
این سوکت مسیر ورودی شارژ است پس خرابی در آن نیز بسیار رایج است. البته خرابی پورت شارژ نیز موضوعی دور از ذهن نیست و اتفاق خواهد افتاد پس در صورت نیاز اقدام به تعویض آن کنید.

ورودی شارژ


3. باتری: 

اگر باتری گوشی شما دچار خرابی شده باشد، ممکن است علت اصلی شارژ نشدن گوشی باشد. در این صورت، نیاز به تعویض باتری دارید.
البته روش‌هایی برای تست و بررسی سلامت باتری وجود دارد,  مثلاً می‌توانید از تسترهای باتری استفاده کنید و یا با استفاده از منبع تغذیه به باتری معیوب شوک دهید تا مجددا  شارژ شده و از خواب مغناطیسی خارج شود.

مطالب پیشنهادی: مشکل شارژ a20s

باتری


4. خرابی سخت افزاری: 

خرابی قطعات سخت افزاری یا کانکتور شارژ گوشی می‌تواند باعث عدم شارژ شدن آن شود. در این صورت، بهتر است به مراکز تخصصی مراجعه کرده و تعمیرات لازم را انجام دهید.
البته در نظر داشته باشید که این خرابی‌ها بر روی قطعات الکترونیکی و حتی آیسی‌ها به وجود می‌آیند که در این صورت تنها راه ممکن تعویض قطعه است.
از آنجایی که این قطعات به صورت مشخص بر روی برد وجود ندارند نیاز به دانش الکترونیک و نقشه خوانی و در نتیجه عیب یابی آنهاست.
راهکارهای بسیار زیادی جهت بررسی لاین‌های ورودی سوکت‌ها وجود دارند که شما می‌توانید از سولوشن شارژ a10s  برای این کار کمک بگیرید.
تصویر زیر نمایانگر یکی از سلوشن هایی است که هر کدام از لاین‌های ورودی است که عموماً مسیرهای مثبت ولتاژ را با رنگ قرمز  اتصال به زمین یا منفی را با رنگ مشکی نمایش می‌دهند
مثلاً ممکن است با خرابی یک فیوز در مسیر ولتاژ بخش شارژ,  ارتباط بین سوکت با آی سی شارژ قطع شده باشد و یا ممکن است خود آیسی شارژ دچار مشکل شده تا نیاز به تعویض آن داشته باشیم.

خرابی سخت افزاری

بیشتر بخوانید: علت شارژ نشدن گوشی سامسونگ a12


5. مشکل نرم‌افزاری: 

 

گاهی اوقات مشکلات نرم‌افزاری نیز می‌تواند به مشکل شارژ a10s منجر شود. در این صورت، ریست فکتوری یا به روزرسانی نرم‌ افزار ممکن است به حل مشکل کمک کند.
مشکلات نرم‌افزاری به شکل‌های مختلفی روی دستگاه تاثیر می‌گذارد,  لاً برخی از گوشی‌ها با مشکلات شارژ دچار عملکرد ضعیف در قسمت تاچ می‌شوند,  و یا صفحه نمایش به درستی عمل نمی‌کند.
در برخی موارد نیز این مشکل به شکل شارژنشدن دستگاه نمایش داده می شود که در این صورت با بررسی‌های نرم‌ افزاری و ریست یا فلش کردن دستگاه, حل مشکل دیر شارژ شدن a10s ا برای دستگاه رقم می‌زنیم.

مشکل نرم‌افزاری



در نهایت، برای حل مشکل شارژ a10s بهتر است ابتدا علت اصلی مشکل را شناسایی کرده و پس از آن اقدام به رفع آن نمایید. در صورتی که مشکل همچنان ادامه داشته و نتوانستید آن را حل کنید، بهتر است به مراکز خدمات پس از فروش و تعمیرکاران زبده گوشی های سامسونگ, جهت رفع مشکل شارژ a10s مراجعه کرده و از راهنمایی‌های آن‌ها استفاده کنید.

مطالب مرتبط: علت شارژ نشدن گوشی سامسونگ a51

کلام آخر

در این مقاله سعی شده تا مشکل شارژ a10s را مورد بررسی قرار دهیم و روش‌های رفع مشکل آن را در چند مورد خاص به شما معرفی کنیم.
اگر به تعمیرات سخت افزاری و نرم افزاری موبایل علاقه دارید، می‌توانید با تهیه دوره های آموزشگاه پل با عنوان آموزش تعمیرات گوشی و آموزش آنلاین تعمیرات موبایل مجتمع آموزشی پل، اقدام به یادگیری کنید و در این حوزه متخصص شوید.
برای دریافت راهنمایی‌ها و مشاوره می‌توانید  از قسمت  ارتباط با ما سوالاتتان را با مشاوران ما در میان بگذارید و پیشنهادات مورد نیاز شما جهت نحوه تهیه دوره‌های آموزشی با شما در میان گذاشته خواهد شد.

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی