تخفیف ویژه طرح دست به آچار
×
کاربر مهمان
ورود | عضویت
مقالات تعمیرات موبایل و تبلت

علت داغ شدن گوشی سامسونگ a20s + روش های حل آن

علت داغ شدن گوشی سامسونگ a20s + روش های حل آن

داغ شدن گوشی ها یکی از مشکلاتی است که بسیاری از کاربران با آن روبرو هستند، از جمله گوشی‌های سامسونگ مانند A20s. داغ شدن گوشی نه‌تنها می‌تواند ایجاد مزاحمت کرده و ناراحت‌کننده باشد، بلکه ممکن است باعث وارد کردن آسیب بر سلامت دستگاه و عمر آن نیز شود. 
این مشکل معمولاً از عوامل مختلفی مانند استفاده بیش از حد از دستگاه، محیط داغ، برنامه‌های پس‌زمینه فعال و یا مشکلات سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری ناشی می‌شود. 
در این مقاله قصد داریم به معرفی و بررسی علت داغ شدن گوشی سامسونگ a20s و راه‌حل‌های آن پرداخته و به شما کمک کنیم تا از این مشکل برای گوشی خود جلوگیری کنید.

مجتمع پل گیلان دوره آموزش تعمیرات گوشی را به صورت عملی برگزار می کند شما در صورت علاقمندی می توانید در صفحه آموزش تعمیرات موبایل این دوره را دنبال کرده و تبدیل به یک فرد حرفه ای در زمینه تعمیرات گوشی شوید.


افزایش دمای محیط: 

دمای محیط یکی از عوامل مهم در علت داغ شدن گوشی سامسونگ a20s است. اگر گوشی در معرض دمای بالا یا محیط گرم قرار بگیرد، ممکن است علت داغ شدن گوشی سامسونگ a20s باشد. 

افزایش دمای محیط


 برای جلوگیری از این مشکل، می‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

1. استفاده از محافظ در مقابل حرارت: 
استفاده از قاب و محافظ گوشی که از جنس مواد تخلیه کننده حرارت مثل سیلیکون استفاده می‌کند، می‌تواند از گوشی در برابر دمای محیط محافظت کند.

2. جلوگیری از قرار گرفتن گوشی در معرض آفتاب مستقیم: 
علت داغ شدن گوشی سامسونگ a20s زمانی که گوشی را در معرض آفتاب مستقیم قرار می‌دهید می باشد؛ زیرا دمای آن به شدت افزایش می‌یابد؛ بنابراین، بهتر است گوشی را در فضاهای سایه دار نگه‌دارید.

3. استفاده از حالت‌ صرفه‌جویی مصرف انرژی: 
استفاده از حالت‌های صرفه‌جویی انرژی مثل خاموش کردن وای‌فای و دیگر قابلیت‌های بی‌مورد گوشی، ممکن است به کاهش داغ شدن آن کمک کند.

4. خنک کردن دستگاه: 
می‌توانید از روش‌های خنک کردن دستگاه مانند استفاده از پد خنک کننده، جابه‌جایی به مکان خنک‌تر و یا از وقفه‌های کوتاه برای استراحت گوشی استفاده کنید.
با کاهش پیدا کردن دمای گوشی نشان از این است که شما علت داغ شدن گوشی سامسونگ a20s یافتید.

مطالب مرتبط: علت داغ شدن شارژر گوشی سامسونگ

استفاده بیش از حد: 

استفاده بیش از حد از گوشی علت داغ شدن گوشی سامسونگ a20s می‌تواند باشد. زمانی که گوشی به طور مداوم و بدون وقفه استفاده می‌شود، قدرت پردازش و حرارت دستگاه افزایش می‌یابد و ممکن است داغ شود. 

استفاده بیش از حد



برای جلوگیری از این مشکل، می‌توانید به موارد زیر توجه کنید:

1. محدود کردن استفاده از برنامه‌های با مصرف بالا: 
استفاده از برنامه‌هایی مانند بازی‌های گرافیکی یا برنامه‌های خیلی سنگین می‌توانند علت داغ شدن گوشی سامسونگ a20s باشند. سعی کنید استفاده از این برنامه‌ها را محدود کنید یا در زمان‌های کمتری از آن‌ها استفاده کنید.

2.استفاده از محافظ صفحه نمایش حرارتی: 
قرار دادن محافظ صفحه نمایش روی گوشی می‌تواند به جذب حرارت کمک کند و از داغ شدن آن جلوگیری کند؛ زیرا مانعی میان پوست دست و صفحه نمایش است که در نتیجه دمای گوشی کمتر افزایش می یابد.

4. عدم استفاده از گارد ها و قاب های ضخیم: 
بعضی از قاب ها و گارد هایی که در بازار موجود هستند، از خروج گرمای گوشی جلوگیری کرده و چه بسا باعث افزایش دمای دستگاه می شوند که در این صورت علت داغ شدن گوشی سامسونگ a20s می باشد.

بیشتر بخوانید: علت داغ شدن باتری گوشی سامسونگ

برنامه‌های پس زمینه: 

برنامه‌های پس‌زمینه که به طور مداوم در حال اجرا هستند می‌توانند یکی از اصلی ترین علت داغ شدن گوشی سامسونگ a20s باشند. برنامه‌هایی که در پس‌زمینه اجرا می‌شوند می‌توانند باعث افزایش مصرف منابع سیستمی شده و به دمای گوشی اضافه کنند. برای کنترل این مشکل، راه‌حل‌های زیر می‌توانند مفید باشند:

1. بستن برنامه‌های پس‌زمینه غیرضروری: 
یکی از راه‌حل‌های اصلی برای کاهش دمای گوشی، بستن برنامه‌هایی است که در پس‌زمینه اجرا می‌شوند و در حقیقت به آن‌ها نیازی ندارید.

2. ارتقای نرم‌افزار: 
اطمینان حاصل کنید که نرم‌افزار گوشی شما به روز است و از آخرین نسخه نرم‌افزار و برنامه‌ها استفاده می‌کنید. نسخه‌های قدیمی ممکن است مشکلاتی در عملکرد داشته باشند که به داغ شدن گوشی منجر شوند.

3. غیرفعال کردن اعلان‌ها: برخی از برنامه‌ها, اعلان‌ها و اطلاعیه‌هایی به کاربران نمایش می‌دهند که ممکن است مصرف بیش از حد منابع و داغ شدن گوشی را به همراه داشته باشد. می‌توانید اعلان‌ها را برای برنامه‌هایی که به آن‌ها نیاز ندارید غیرفعال کنید.

باتری ضعیف: 

برای رفع مشکل داغ شدن گوشی سامسونگ A20s به دلیل مشکلات باتری، می‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

باتری ضعیف


1. محافظت از گوشی: 
از گوشی خود به خوبی محافظت کرده و از آن در دماهای بالا استفاده نکنید. گرما و حرارت می‌تواند به داغ شدن باتری و دستگاه منجر شود.

2. تنظیمات مصرف باتری: 
می‌توانید تنظیمات مصرف باتری گوشی را بررسی کرده تا باتری بهینه تر عمل کند و داغ شدن گوشی کاهش یابد.

3. کالیبره کردن باتری: برای کالیبره کردن باتری گوشی، می‌توانید باتری را تا ۰% تخلیه کنید، سپس با استفاده از شارژر اصلی، آن را به ۱۰۰% شارژ کنید. این کار ممکن است باعث بهبود عملکرد باتری و جلوگیری از داغ شدن گوشی شود.

4. تعویض باطری: در صورتی که باتری گوشی شما قدیمی شده و به طور کافی انرژی ذخیره نمی‌کند، بهتر است آن را تعویض کنید و از باطری اصلی و معتبر استفاده کنید.

مطالب مرتبط: علت داغ شدن گوشی سامسونگ a32

مشکلات مربوط به سخت افزار:

در زمان هایی که هیچ کدام از این روش ها برای موضوع علت داغ شدن گوشی سامسونگ a20s جوابگو نبود در این صورت مشکل شما می‌تواند از برد موبایل و آیسی های موجود بر آن باشد که در این صورت پیشنهاد می شود به تعمیرکار مراجعه شود تا با بررسی ها و عیب یابی های مختلف مانند جریان کشی و یا استفاده از اسپری فریز اقدام به رفع مشکل کرد.

کلام آخر:

در این مقاله سعی شد تا علت داغ شدن گوشی سامسونگ a20s را در حالت ها و مشکل های مختلف مورد بررسی قرار دهیم و شما نیز می‌توانید از تجربیات و راهکارهای خود در پایین همین مقاله برای ما بنویسید تا سایر دوستان از اطلاعات شما استفاده کنند.
اگر به تعمیرات سخت افزاری و نرم افزاری موبایل علاقه دارید، می‌توانید با تهیه دوره های آموزشگاه پل با عنوان آموزش تعمیرات گوشی و آموزش آنلاین تعمیرات موبایل مجتمع آموزشی پل، اقدام به یادگیری کنید و در این حوزه متخصص شوید.
برای اطلاعات بیشتر می توانید در بخش دوره ها در سایت مجتمع آموزشی پل، اقدام به دسترسی و تهیه آن ها کنید. برای آشنایی بیشتر و رفع سؤالات احتمالی، مشاوران ما پاسخگویی شما هستند.

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی