تخفیف ویژه طرح دست به آچار
×
کاربر مهمان
ورود | عضویت
مقالات تعمیرات موبایل و تبلت

علت داغ شدن شارژر گوشی سامسونگ و روش های حل آن

علت داغ شدن شارژر گوشی سامسونگ و روش های حل آن

یکی از چالش هایی که بسیاری از کاربران  گوشی های سامسونگ دارند داغ شدن های متوالی شارژرها می باشند که این گرمای بالا می تواند باعث اذیت کاربران شود.  علت داغ شدن شارژر گوشی سامسونگ می تواند دلایل مختلف و زیادی داشته باشد که در این مقاله ما قصد داریم علت داغ شدن شارژر گوشی سامسونگ که بخشی از آموزش تعمیرات موبایل است را به طور دقیق تری بررسی کنیم  تا بتوانیم این مشکل را نیز حل کنیم.

علت داغ شدن شارژر گوشی سامسونگ

در بسیاری از موارد علت داغ شدن گوشی سامسونگ از خود شارژر می باشد؛  اما اگر این گرما برای کاربر آن‌قدر آزار دهنده نیست شاید نیازی به بررسی آن وجود نداشته باشد،  بعضی از قطعات الکترونیکی به کار رفته در داخل خود شارژر از خود حرارت تولید می‌کنند که این قضیه یک امر کاملاً طبیعی می باشد که عامل تولید حرارت و در نتیجه  گرم شدن شارژر گوشی سامسونگ می شود.

استفاده از شارژرهای متفرقه 

در بعضی از مواقع استفاده از شارژرهای متفرقه و غیر اورجینال نیز می تواند علت داغ شدن شارژر گوشی سامسونگ شود استفاده از شارژرهای نامرغوب  علاوه بر اینکه می تواند باعث درست شارژ نشدن، کند شارژ  شدن و یا حتی قطعی شارژ  شود در انتها می‌تواند باعث تولید حرارت بالا نیز گردد.  استفاده از شارژرهایی با برندهای شرکت های دیگر نیز میتواند علت داغ شدن شارژر گوشی سامسونگ شود پس در مرحله اول سعی کنید از یک شارژر اورجینال استفاده کنید و حتماً از لحاظ توان مصرفی و برند نیز مطابق با دستگاه شما باشد.

استفاده از شارژرهای متفرقه


 مطالب مرتبط: علت داغ شدن باتری گوشی سامسونگ

استفاده از کابل نامناسب

کابل‌ها به‌خاطر طراحی ظریف و حساسی که دارند ممکن است دچار آسیب شوند و این آسیب باعث ایجاد اتصالی و در نتیجه علت داغ شدن شارژر گوشی سامسونگ شود در این شرایط با بررسی ظاهر کابل به راحتی می توانید پی به سالم بودن کابل ببرید. استفاده از یک کابل دیگر نیز می تواند در سالم بودن یا نبودن کابل قبلی به شما اطمینان دهد.

استفاده از کابل نامناسب


 مطالب مرتبط: علت داغ شدن گوشی سامسونگ a20s

باتری معیوب علت داغ شدن شارژر گوشی سامسونگ

در مواردی نیز ممکن است  یک باتری معیوب و یا باتری که به مرور زمان به پایان عمر خود رسیده  علت داغ شدن شارژر گوشی سامسونگ باشد از علائم معیوب بودن باتری دستگاه تخلیه سریع شارژ  یا داغ شدن های متوالی باتری و یا حتی داغ شدن خود باتری نیز است. این علائم از  باتری نشانه های این است که عمر باتری دستگاه به پایان رسیده است و باید باتری تعویض گردد.
برای تعویض باتری دستگاه شما بهتر است که کار را به یک تعمیرکار حرفه ای تعمیرات موبایل بسپارید  و اگر تجربه ای در این زمینه ندارید از انجام آن پرهیز کنید.

باتری معیوب علت داغ شدن شارژر گوشی سامسونگ


 

استفاده از شارژر در محیطی با دمای بالا

زمانی که دمای محیط بالا باشد نیز می تواند باعث داغ شدن شارژر شود بهتر است که شارژر خود را در هنگام شارژ شدن در دمای مناسب و نسبتاً خنک قرار دهید تا دمای بالا محیط علت داغ شدن شارژر گوشی سامسونگ نشود.
یکی دیگر از نکاتی که می‌تواند به افزایش عمر شارژر ها کمک کند استفاده از محافظ های برق می باشد محافظ های برق  در مقابل با نوسانات احتمالی برق که باعث آسیب به شارژر می‌شود فرایند محافظت را انجام می دهد.

مطالب مرتبط: علت داغ شدن گوشی سامسونگ a51

استفاده از دستگاه هنگام شارژ شدن

 زمانی که گوشی در حال شارژ شدن می باشد سعی کنید که از آن استفاده نکنید این عامل نیز می‌تواند باعث بالا رفتن درجه حرارت شارژر و در نتیجه می تواند  علت داغ شدن شارژر گوشی سامسونگ شود.  البته که استفاده از گوشی در هنگام شارژ  در طولانی مدت می‌تواند به باتری دستگاه آسیب وارد نماید  پس بهتر است که بعد از شارژ کامل دستگاه آن را از برق جدا کرده و سپس شروع به استفاده از دستگاه کنید.

استفاده از شارژهای استاندارد

استانداردهایی که برای شارژرها تعیین می شود  fcc یا ce می باشد که این شارژر ها را مقاوم در برابر گرما و یا اتصال کوتاه احتمالی می کند.  شارژرهای متفرقه در برابر عوامل گفته شده آسیب پذیر بوده و علت داغ شدن شارژر گوشی سامسونگ  عدم رعایت استانداردهای مد نظر می‌باشد پس سعی بر استفاده از شارژرهای اورجینال و با کیفیت داشته باشید.

کلام آخر 

در این مقاله سعی شد تا  علت داغ شدن شارژر گوشی سامسونگ را به صورت دقیق بررسی کنیم و راهکارهای مختلفی برای حل این مشکل به شما ارائه دهیم؛ اما یکی از راهکارهای موجود برای حل مشکل شارژرهای داغ شده پیدا کردن قطعه معیوب و تست و تعویض کردن آن می باشد. در این شرایط شما نیاز به شناخت قطعات الکترونیکی و تست آنها دارید در دوره سخت افزار موبایل و آموزش آنلاین تعمیرات موبایل آموزشگاه پل یکی از سر فصل های اصلی الکترونیک می باشد که تمامی مباحث مورد نیاز  الکترونیک که یک تعمیرکار نیاز دارد آموزش داده خواهد شد تا علاوه بر یادگیری تعمیرات تلفن همراه بتوانید تعمیرات سایر بردهای الکترونیکی از جمله برد داخل شارژر را نیز یاد بگیرید.

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی