×
کاربر مهمان
ورود | عضویت

معرفی قطعات الکترونیک در تعمیرات لپ تاپ (سلف)

سلف یا اینداکتور

 

سلف یا اینداکتور قطعه الکترونیکی است که از پیچیده شدن سیم  مسی روکش دار به دور یک هسته از جنس هوا یا کربن یا فلزو... ساخته میشود و در مدارات الکترونیکی با حرفLنمایش داده میشود وواحد ظرفیت ان  هانری  و میلی هانری و میکرو هانری است ودر مدارات بهمراه مقاومت و خازن بعنوان فیلتر و نویز گیر یا بعنوان تقویت کننده  وتامین کننده ولتاژ یا جریان ویا تطبیق امپدانس مثلا در مدارات صوت کاربرد دارد برای تست سلف میتوان از مولتی متر روی رنج بازر استفاده کرد و اگر دوسر مولتی متر را به دوسر سلف اتصال دهید در صورتیکه مولتی متر 000 نمایش دهد سلف سالم ودر صورتیکه 1 نمایش داده شود سلف خراب است.

اگر چه انواع مختلف سلف وجود دارد، اما همه آنها مطابق با قوانین یکسانی عمل می‌کنند. هر سلفی یک میدان مغناطیسی را در اطراف رسانا تنظیم می‌کند و همچنین دارای یک مقاومت القایی خاص است. القا یکی از عوامل اساسی است که مدارهای الکتریکی را تحت تأثیر قرار می‌دهد. هر سیم یا سیم پیچ دارای القا خاصی است که در اثر میدان مغناطیسی تنظیم شده هنگام جریان ایجاد می‌شود. انرژی در این میدان ذخیره می‌شود و عملکرد سیم پیچ به این صورت است که در برابر تغییر جریان در داخل هادی یا سیم پیچ مقاومت نشان می‌دهد.

به دنبال دستیابی به یک شغل موفق در صنعت تعمیرات لپ تاپ و کامپیوتر هستید؟ با خرید دوره آموزشی ما، این رویا را به حقیقت تبدیل کنید.

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی