×
کاربر مهمان
ورود | عضویت

آموزش تعمیر و تعویض اسپیکر انواع لپ تاپ ها و کامپیوتر


یکی از مشکلاتی که در لپ‌تاپ‌ها گریبان‌گیر اکثر افراد می‌شود مشکلات مربوط به صوت و اسپیکر است. یعنی اینکه اسپیکر لپ‌تاپ شما به درستی کار نمی‌کند و صدای خروجی قابل قبولی ندارد و یا اینکه به طور کل صدا در این ناحیه قطع شده است.
در این زمان ما باید به سراغ تعمیر اسپیکر کامپیوتر رفته و یا اگر با تعمیر این بخش به نتیجه نرسیدیم به سراغ تعویض اسپیکر لپ تاپ برویم.اما قبل از اینکه اقدامی برای تعمیر اسپیکر کامپیوتر کنید باید از خرابی این بخش و مشکلات سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری آن مطلع باشید و اینکه تمام تست‌های مورد نظر را برای بخش صوت قبل از هرگونه تعمیر یا تعویض اسپیکر لپ‌تاپ انجام دهید.
ما در اینجا قصد داریم تا تمام مراحل مورد نظر برای رفع این مشکل را به شما آموزش دهیم تا بتوانید خودتان به بررسی آن پرداخته در صورت برطرف نشدن مشکل، به سراغ تعمیرکار جهت تعمیر اسپیکر کامپیوتر بروید و مشکل را برطرف کنید.

تعمیر اسپیکر کامپیوتر به کمک نرم افزار 

یکی از راه‌های بررسی مشکل اسپیکر کامپیوتر این است که شما از روش عیب یابی از طریق نرم‌افزار اقدام کنید و برای این کار باید به دنبال عبارت troubleshoot sound باشید.
این گزینه در بعضی از لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترها دیده می‌شود که با استفاده از آن سیستم شما شروع به بررسی و آنالیز بخش صوت می‌کند و اگر مشکلاتی در بخش درایورها یا راه‌اندازهای سیستمی باشد، به صورت خودکار شناسایی شده و اقدام به رفع آن می‌کند.
در این روش فقط کافی است که با زدن بر روی گزینه troubleshoot sound problems کار عیب سیستم لپ تاپ را آغاز کنید و ناظر به بررسی اتفاقات آن باشید؛ چون همه چیز به صورت خودکار انجام می‌شود.
اگر با پیدا کردن این بخش از تنظیمات در دستگاه خود جهت تعمیر اسپیکر کامپیوتر مشکلی دارید و در تنظیمات سیستم شما وجود ندارد پس پیشنهاد می‌شود که راهکار بعدی را پیش بگیرید. 

تعمیر اسپیکر کامپیوتر به کمک هندزفری

در نظر داشته باشید که همیشه به شکل نرم‌افزاری نمی‌توانید یک قطعه سخت‌افزاری در سیستم و دستگاه مورد استفاده شما را تست و بررسی کنید و باید اقدام به کارهای عملی‌تر کرد.
ابزارهایی که به صورت عمومی از آنها استفاده می‌کنید، خیلی زمان‌ها برای تست و بررسی خرابی مربوط به حوزه آنها کاربردی است. یعنی اینکه اگر در بخش صوت مشکلاتی دارید بلندگو یا هندزفری و هدست کاربرد بسیار زیادی دارند.
شما می‌توانید با استفاده از اتصال هندزفری خود به لپ تاپ از خرابی بلندگوی لپ‌تاپ یا کامپیوتر خودآگاه شوید؛ چون در صورت خرابی کلی بخش صوت در سیستم انتظار می‌رود که دیگر توسط هندزفری نیز دریافت نکنید؛ اما اگر قطعه مورد نظر یعنی اسپیکر دچار مشکل شده باشد شما نیازمند تعویض یا تعمیر اسپیکر کامپیوتر هستید.


تعمیر اسپیکر کامپیوتر با به‌روزرسانی

یکی از راه‌هایی که در اکثر سیستم‌ها جوابگو است و مشکلات لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترها را برطرف می‌کند به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری است که می‌تواند مشکلات بسیار زیادی در حوزه‌های مختلف را برطرف کند.
این روش به دلیل اینکه باعث به‌روزرسانی راه‌اندازهای قطعات سخت افزاری می‌شود،  مشکلات آنها را نیز برطرف می‌کند پس شما باید وارد بخش به‌روزرسانی کامپیوتر شوید و اقدام به آپدیت کردن سیستم خود به آخرین نسخه کنید.
البته می‌توان درایورهای مربوط به صوت را به صورت جداگانه بر اساس مدل فنی لپ تاپ به کامپیوتر تهیه کرده و با دانلود و نصب آن به صورت دستی، اقدام به رفع مشکل اسپیکر کامپیوتر کرد.
 

رفع مشکل صوت با تعویض اسپیکر لپ تاپ 

زمانی که تمام تست‌های مربوط به بخش صوت به صورت نرم‌افزاری و حتی فیزیکی انجام شد، نوبت به این می‌رسد که اقدام به تعویض اسپیکر لپ‌تاپ کنید.
در نظر داشته باشید که برای رفع مشکل صوت و تعمیر اسپیکر کامپیوتر باید خرابی‌های آن را بشناسید.
خرابی‌های اسپیکر کامپیوتر بیشتر به دلیل پارگی صفحه ممبران یا آسیب دیدن سیم پیچ داخلی آنهاست که اتفاق می‌افتد و در این زمان کاری جز تعویض اسپیکر لپ‌تاپ ندارید.

برای تعمیر اسپیکر لپ تاپ و تعویض قطعه مورد نظر،  زمانی درب پشتی یا فریم لپ‌تاپ را باز کردید به دنبال بخش خروجی صدا بگردید تا اسپیکر را پیدا کنید.
در نظر داشته باشید که این قطعه با استفاده از دو سیم و یک کانکتور به برد اصلی متصل شده است و عموماً خود اسپیکرها در بخشی از فریم یا پیچ شده و یا به صورت چسبی متصل‌اند.
شما می‌توانید به راحتی آن را جدا کنید آن را تعویض کنید البته به شرطی که در مرحله اول کانکتور آن را جدا کرده و سپس به سراغ خود اسپیکر بروید.حال تنها کاری که نیاز دارید این است که با استفاده از مدل و نوع اسپیکر قطعه‌ای مشابه را تهیه کرده و جایگزین قطعه معیوب کنید.

کلام آخر

در اینجا ما روش‌های مختلف بررسی جهت تعمیر اسپیکر کامپیوتر را به شما آموزش دادیم و در مرحله پایانی اقدام به تعویض اسپیکر لپ‌ تاپ کردیم.در صورت وجود هرگونه ابهام یا سؤالی شما می‌توانید آن را در قسمت نظرات برای ما بنویسید و با اشتراک گذاری این مقالات با سایر دوستان و مطالعه هرچه بیشتر این آموزش‌ها ما را در مسیر ارتقای سطح کیفیت و توان آموزشی قرار می دهد.

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی