×
کاربر مهمان
ورود | عضویت

آموزش تعمیر کیبورد کامپیوتر و لپ تاپ


یکی از مشکلاتی که ممکن است در کامپیوترها و لپ‌تاپ‌ها رخ دهد خرابی در کیبورد آن دستگاه است و ما در این مقاله سعی داریم تا آموزش تعمیر کیبورد کامپیوتر با نکات کاربردی در اختیار شما قرار دهیم.
موضوعی که مد نظر ماست این است که خرابی‌های رایج کیبورد ها را در قالب یک آموزش تعمیر کیبورد کامپیوتر به صورت مرحله به مرحله از دلیل خرابی تا تعمیر یا تعویض کیبورد بیان کنیم که در این صورت شما نیز آموزش تعمیر کیبورد کامپیوتر را در فرا می‌گیرید.
قبل از اینکه به بررسی دلیل خرابی کیبوردهای کامپیوتر بپردازیم باید اشاره کنیم که این مشکل از رایج‌ترین مشکلات موجود در سیستم‌های کامپیوتری است زیر کاربر استفاده بسیار زیادی از کیبوردها می‌کند و به دلیل فشاری بودن آنها خرابی‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند.
در کنار این موضوع افرادی که در حوزه تایپ یا گیمینگ فعالیت دارند عموماً بیشتر از افراد عادی خرابی‌های کیبورد کامپیوتر را تجربه می‌کنند.

دلیل خرابی کیبورد کامپیوتر

برای ادامه دادن بحث آموزش تعمیر کیبورد کامپیوتر می‌بایست دلایل خرابی آن‌ها را بررسی کنیم.
اگر بخواهیم دلایل خرابی کیبورد کامپیوتر را بررسی کنیم باید بدانید که ضربات متعدد و با فشار بالا به کیبوردها به راحتی کیبورد را دچار خرابی می‌کند.
البته سایر خرابی‌ها مثل آسیب دیدن خود کیبورد و برد الکترونیکی که در داخل آن قرار دارد نیز شامل دلایل خرابی کیبورد کامپیوتر است.در بحث آموزش تعمیر کیبورد کامپیوتر ما سعی می‌کنیم تا رایج‌ترین نوع خرابی را به صورت مرحله به مرحله رفع کنیم تا شما نیز در صورت مشکل کار نکردن کلیدهای کیبورد با این آموزش تعمیر کیبورد کامپیوتر را انجام داده و مشکلات رایج آنها را حل کنید.

آموزش تعمیر کیبورد کامپیوتر با تست اولیه

شما قبل از اینکه به سراغ هرگونه تعمیر یا تعویض بروید باید از کیبورد دستگاه خود تست بگیرید.اگر از کامپیوتر استفاده می‌کنید که می‌توانید کیبورد را بر روی سیستم دیگر تست گرفته و از سلامت آن اطمینان حاصل کنید.حتی بعضی گوشی‌ها نیز از کیبوردها با تبدیل otg پشتیبانی می‌کنند که به راحتی می‌توان تست را با یک گوشی نیز انجام داد.
به این دلیل سراغ تست کیبورد می‌رویم، زیرا ممکن است کار نکردن کیبورد به هیچ وجه سخت‌افزاری نبوده باشد و صرفاً با مشکل نرم‌افزاری مواجه شده باشید که با نصب درایورهای مربوط به این بخش مشکلتان رفع خواهد شد.
نرم‌افزارهایی نیز برای تست کیبورد وجود دارند که در مراحل بررسی می‌توان از آن کمک گرفت.به عنوان مثال عبارت keyboard tester را در داخل گوگل سرچ کنید تا وارد سایت آن شوید.
به راحتی کیبوردی مجازی را بر روی مانیتور خود مشاهده می‌کنید و اجازه تست تمام کلیدهای موجود بر روی کیبورد را دارید.
 


 

مراحل آموزش تعمیر کیبورد کامپیوتر
1. جدا کردن کیبورد کامپیوتر

برای شروع بحث آموزش تعمیر کیبورد کامپیوتر شما باید اول بتوانید خود کیبورد را از فریم اصلی آن جدا کنید.
اکثر کیبوردها با تعویض ماژول بخش کلیدها رفع مشکل می‌شوند، اما زمان‌هایی نیز فقط یک دکمه بر روی آنها خرابی دارد که در این صورت حتماً باید ماژول بخش کلیدهای کیبورد اصلی از فریم خارج شود
 


2. مراحل جدا کردن کلید کیبورد کامپیوتر

در نظر داشته باشید که مرحله دوم کار ما خارج کردن بخش فشاری کلید است که بر روی آن عدد یا حرف نوشته می‌شود.
اکثر این کلیدها در زیر خود چند خار دارند که به قسمت پایینی متصل می‌شوند پس با کمی فشار می‌توان آنها را جدا کرد.
ممکن است.بعضی مدل‌ها نوع اتصالشان کمی متفاوت باشد که در این زمان می‌توانید از یک کیبورد مشابه کمک گرفته بر روی آن تست کنید یا اینکه ویدئوی مرحله باز کردن کلیدها را از قبل مشاهده کنید، اما در هر صورت با کمی فشار پیچ گوشتی یا اسپاتول می‌توان بخش کوبشی آن را خارج کرد.
 


 

3. خارج کردن پایه نگه دارنده کلید

در قسمت زیری کلید فشاری دو لایه پلاستیکی وجود دارد که به صورت اهرمی یک شکل فنری به وجود آوردند و در داخل یکدیگر قرار می‌گیرند.
 


4. ترمیم یا تعویض پایه کلید

دو لایه‌هایی که در زیر کلید قرار دارند استحکام کمی داشته و ممکن است به‌راحتی بشکند و در زمان تعویض قطعه یا جازدن آن دقت کنید تا آسیبی به آن وارد نشود.کارنکردن این دولایه باعث می‌شود تا کلید نیز عملکرد درستی نداشته باشد.جالب اینجاست که اکثر خرابی‌ها و کارنکردن کلیدها از همین بخش به وجود می‌آید.



5. نصب مجدد بخش کوبشی یا کلید فشاری

حال نوبت به اتصال مجدد کلید و تست آن می‌رسد. اول باید بخش کوبشی آن را بر روی پایه‌ها قرار دهید و سپس از آن تست بگیرید.برای تست نیز مجدداً ماژول بخش کلیدها را بر روی فریم کیبورد اصلی قرار داده و عملیات تایپ را انجام دهید.در صورت داشتن اتصال درست کلیدها و لایه‌های زیری آن مشکلتان نیز برطرف خواهد شد.

کلام آخر

در این مقاله سعی شده تا به‌صورت کامل جزئیاتی از آموزش تعمیر کیبورد کامپیوتر را در اختیارتان قرار دهیم که این موارد برای تعمیر کیبورد لپ‌تاپ نیز به‌راحتی مورداستفاده قرار می‌گیرد.در صورت وجود هرگونه سؤال یا ابهامی می‌توانید آن را در قسمت نظرات برای ما بنویسید.حتماً از سایر مقالات ما نیز دیدن کنید و ما را در بحث پیشرفت هرچه بیشتر حوزه آموزش همراهی کنید.

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی