×
کاربر مهمان
ورود | عضویت

آموزش نصب ویندوز با فلش مموری + ویدئوی آموزشی

وقتی که شما از کامپیوتر خود استفاده می‌کنید ممکن است با مشکلاتی از قبیل کندی و یا ارورهایی مواجه شوید.
در نظر داشته باشید که خیلی از وقت‌ها این ارورها و یا مشکلات سرعت سیستم به برنامه‌هایی که شما در آن نصب کرده‌اید مرتبط می‌شود؛ اما در بعضی موارد نیز ممکن است این مشکلات سیستمی بوده و حتماً باید در حالت اولیه خود برگردانید.
منظور از حالت اولیه کامپیوترها و لپ‌تاپ یعنی تعویض ویندوز آن که در حال حاضر نصب ویندوز با فلش از رایج‌ترین نوع نصب ویندوز برای کامپیوتر هاست.
نصب ویندوز با فلش به این شکل اتفاق می‌افتد که شما باید یک فلش مموری را برای این کار یعنی نصب ویندوز با فلش کنار بگذارید و آن را با استفاده از فایل ویندوزی که دانلود می‌کنید bootable کنید.منظور از بوتیبل به این معنی است که فلش شما فایل ویندوز را به صورت آماده و در حال نصب بر روی خود داشته باشد و زمانی که شما آن را به سیستم متصل کردید فقط نصب ویندوز را دارید شروع به استفاده از آن کند.
این نوع نصب ویندوز با فلش یکی از راحت‌ترین روش‌هایی است که می‌توانید از آن برای تمام سیستم‌ها استفاده کنید و دیگر نیازی به تهیه دیسک‌های نصب ویندوز نیست و مخصوصاً برای لپ‌تاپ‌هایی که دیسک خور نیستند نیز کاربرد بسیار زیادی دارد.
در ادامه ما به بررسی مراحل نصب ویندوز با فلش می‌پردازیم پس با ما همراه باشید.

پیش نیازهای نصب ویندوز با فلش

1. حتماً در نظر داشته باشید که از اطلاعات سیستم خود بک‌آپ تهیه کنید و یا اینکه آن را به درایوی به غیر از درایو C انتقال دهید. 
2. پیشنهاد می‌شود که نام درایو سی با سایر درایوها متفاوت باشد؛ یعنی جای سی را تغییر نام دهید؛ زیرا در زمان نصب ویندوز شما باید فایل ویندوز را بر روی درایو C نصب کنید که در صورت وجود هرگونه عمل اشتباه، اطلاعات شما نیز پاک خواهد شد. 
3. پیشنهاد می‌شود که در صورت داشتن هارد اکسترنال یا خارجی، از آن برای ذخیره‌سازی اطلاعات خود استفاده کنید تا با خیالی راحت به سراغ دستگاه بروید 
4. نکته دیگر این است که در شرایط خاص وان هارد لپ‌تاپ را خارج کرده و با استفاده از تبدیل‌های مخصوص، مانند یک هارد اکسترنال، آن را به پورت usb سیستمی دیگر زده و به اطلاعات دسترسی پیدا کرد. 
5. در این آموزش به دنبال تهیه نرم‌افزاری با عنوان rufus باشید، چون این نرم‌افزار توان bootable کردن فلش مموری را دارد. 
6. از یک فلش مموری با ی مناسب استفاده کنید؛ چون فلش مموری‌های بی‌کیفیت دارای سرعت پایین‌تر و پردازشی ضعیف‌تر هستند که در مراحل کار نصب ویندوز با فلش ممکن است دستگاه شما را دچار مشکل کند. 
7. به دنبال تهیه آخرین نسخه ویندوز با فرمت ISO باشید، زیرا این فرمت قابلیت نصب شدن بر روی فلش مموری و استفاده آن برای نصب ویندوز با فلش را دارد.

آموزش نصب ویندوز با فلش مموری: نرم افزار Rufus

● برای نصب ویندوز با فلش مموری، پس از دانلود ویندوز موردنظر و تهیه نرم‌افزار rufus نوبت به بوتیبل کردن فلش مموری است و برای این کار فلش مموری را به لپ تاپ به کامپیوتر خود متصل کنید و نرم‌افزار rufus را اجرا کنید.
● در قسمت بالای نرم‌افزار یعنی بخش device عموماً فلش مموری به صورت خودکار شناسایی می‌شود.
● اگر این اتفاق نیفتاد به صورت دستی با کلیک و انتخاب فلش مموری این کار را انجام دهید.
● با دیدن گزینه select باید فایل iso ویندوز دانلود شده انتخاب شود.
● در قسمت پایین‌تر بخشی با عنوان partition scheme وجود دارد که برای سیستم‌های جدید و مخصوصاً دستگاه‌هایی که اخیراً تولید شده عموماً از نوع gpt استفاده می‌کنیم.
● حال به مرحله پایانی از bootable کردن برای نصب ویندوز با فلش رسیده ایم و فقط کافی است بر روی استارت کلیک کنید. 
مراحل نصب ویندوز از طریق فلش مموری: محیط بایوس
● به بخش دوم طریقه نصب ویندوز با فلش رسیده‌ایم و زمانی که فلش مموری شما بوتیبل شد حال نوبت به بردن کامپیوتر یا لپ‌تاپتان به تنظیمات bios است.
● برای نصب ویندوز با فلش باید لپ تاپ یا کامپیوتر خود را خاموش کرده و با دکمه‌هایی که مخصوص راه‌اندازی محیط بایوس تعبیه شدند، سیستم را به تنظیمات بایوس هدایت کنید.
● اغلب سیستم‌ها از دکمه‌های کیبورد مانند F12, F8, F2 و … برای این کار استفاده می‌کنند که می‌توانید با جستجو در اینترنت نحوه بردن دستگاه خود به حالت تنظیمات بایوس را پیدا کنید.
● زمانی که موفق به راه اندازی محیط بایوس شدید باید تنظیماتی را که در بخش بعدی به آن می‌پردازیم انجام دهید تا مراحل نصب ویندوز با فلش به اتمام برسد..


مراحل نصب ویندوز با فلش مموری: پارتیشن بندی و راه اندازی سیستم

● در این مرحله با انتخاب گزینه بوت در محیط بایوس صفحه اصلی و راه‌اندازی ویندوز نمایش داده می‌شود که شما مراحلی از قبیل انتخاب زبان مورد نظر و سپس انتخاب نسخه مناسب ویندوز را انتخاب می‌کنید
● نسخه پیشنهادی ما برای نصب ویندوز نسخه pro است که تمام قابلیت‌های رایج ویندوز را در خود دارد
● با گذشتن از چند بخش تأییدیه به صفحه‌ای می‌رسیم که باید درایو سی را انتخاب کنیم.
● در اینجا پیشنهاد می‌شود که در مرحله اول درایو را فرمت کرده و سپس ویندوز خود را نصب کنید.
● اگر با این کار به نتیجه نرسیدید می‌توانید درایو سی را پاک‌کرده و سپس با زدن بر روی new فضای جدیدی را معرفی کرده و آن را برای نصب ویندوز انتخاب کنید.


● حال فقط منتظر کامل شدن مراحل نصب بوده و سپس ویندوزتان راه اندازی می‌شود.


کلام آخر

در این مقاله ما سعی کردیم تا مراحل نصب ویندوز با فلش را به شما آموزش دهیم پس در صورت وجود هرگونه سؤال یا پیشنهادی می‌توانید آن را در قسمت نظرات برای ما بنویسید.شما می‌توانید با اشتراک گذاری این مقالات به دوستان خود از ما برای بالابردن هرچه بیشتر سطح آموزش‌ها حمایت کنید.

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی