×
کاربر مهمان
ورود | عضویت

آموزش تخصصی تعمیر گوشی آب خورده سامسونگ

 یکی از چالش‌هایی که برای هر کاربر ممکن است به وجود بیاید آب‌خوردگی تلفن همراه است که این قضیه می‌تواند مشکلات زیادی برای کاربر به همراه داشته باشد. از خاموش شدن کامل تلفن همراه تا اختلال در بخشی از گوشی مثل بخش شارژ یا صوت یا بخش‌های دیگر،  زمانی که با یک گوشی آب‌خورده مواجه می‌شویم نیاز است که تلفن همراه توسط کاربر خاموش شده ودر مرحله  بعد دراختیار تعمیرکار برای سرویس کردن گوشی قرار بگیرد. ما در مقاله امروز مراحل تعمیر گوشی آب خورده سامسونگ را به صورت دقیق بررسی می‌کنیم.


آب‌خوردگی چه مشکلاتی را برای برد به وجود می‌آورد؟

زمانی که برد دچار آب‌خوردگی می‌شود بعد از مدتی آب تبخیر شده و رسوبات به‌جامانده از آب (به خاطر وجود املاحی که در آب است) و اعمال ولتاژ در مدار باعث ایجاد اتصالی بین قسمت‌های مختلف مدار می‌شود. قطعاً این قضیه باعث اختلال در قسمت‌های مختلف گوشی، بخش‌هایی مثل صوت، شارژ و سایر بخش‌ها خواهد شد. اما برای تعمیر گوشی آب خورده سامسونگ چه مراحلی را باید طی کرد؟

اولین قدم در تعمیر گوشی آب خورده سامسونگ

بعد از خاموشی کردن گوشی (در صورتی که تلفن روشن مباشد) نیاز است که تلفن سریعاً باز شود تا به برد آن دسترسی پیدا کنید. آب خوردگی می‌تواند قسمت‌های مختلفی از برد را دربرگرفته باشد پس برد را به صورت دقیق بررسی کنید. شاید در این شرایط استفاده از لوپ یا ذره‌بین گزینه مناسبی باشد تا به صورت کامل تمامی قسمت‌های برد را بررسی کنید .

استفاده از تینر و فرچه برای تعمیر گوشی آب خورده سامسونگ

برای تعمیر گوشی آب خورده سامسونگ به میزان آب خوردگی آن دقت کنید. اگر میزان آب خوردگی گوشی خیلی بالا نبود و بخش کوچکی از برد دچار مشکل شده است شما می‌توانید با تینر و فرچه ناحیه‌ای که دچار رسوب شده را کاملاً شستشو دهید. استفاده از فرچه نرم در این شرایط پیشنهاد می‌شود حتماً موقع تمیزکردن برد حواستان به دوربین، بلندگوها و میکروفن دستگاه باشد که با وارد شدن تینر به این بخش‌ها قطعاً دچار مشکل خواهند شد. پس زمان تمیز کردن برد، این قسمت‌ها را جدا کرده و یا اینکه با احتیاط شروع به تمیز کردن برد کنید. 

استفاده از دستگاه التراسونیک

استفاده از دستگاه التراسونیک برای تعمیر گوشی آب خورده سامسونگ نیز پیشنهاد می شود. زمانی که شدت آب خوردگی روی سطح برد تلفن همراه زیاد باشد و حتی رسوبات به زیر سطح آی سی نیز نفوذ کرده است. به دلیل اینکه فرچه به زیر سطح ای سی نمی‌تواند نفوذ کند قطعاً در این شرایط استفاده از تینر و فرچه کفایت نخواهد کرد. برای تمیز کردن پایه‌های کف ای سی شما می‌توانید از دستگاه التراسونیک استفاده کنید. مزیت اصلی این دستگاه ایجاد ارتعاش در مایع داخل خود است که باعث حرکت آن مایع به زیر سطح ای سی شده و در نتیجه می‌تواند رسوبات کف ای سی را نیز از بین ببرد.
اما از چه مایعی برای تعمیر گوشی آب خورده سامسونگ بوسیله دستگاه استفاده کنیم؟ مایعی تحت عنوان التراسونیک برای اینکار در بازار موجود می‌باشد که برای شستشو و از بین بردن رسوبات بسیار کارامد و مفید است.
یکی دیگر از مایعات پرکاربرد در این زمینه مایع الما است. ترکیب مایع الما همراه با آب مقطر می‌تواند برای شستشو برد استفاده شود؛ اما به‌خاطر قیمت بالا مایع الما، می‌توان از گزینه‌های دیگری نیز برای تمیز کردن برد استفاده کرد.
تینر نیز به عنوان یک تمیز کننده برد بین تعمیرکاران رواج زیادی پیدا کرده است. البته که استفاده از مایع التراسونیک و الما جزو گزینه‌های بهتر می‌باشد.

مدت زمان شستشو برد چقدر است؟

مدت زمان مناسب برای شستشو برد بستگی به میزان جرم و رسوب دارد که بین بازهٔ 5 تا 15 دقیقه طول می‌کشد. اگر رسوبات زیاد و قدیمی روی سطح برد قرار داشت نیاز است تایم شستشو برد را افزایش دهید.
روی دستگاه التراسونیک دو گزینه 30 وات و 50 وات قرار دارد که  گزینه 50 وات برای شستشو بردها بهتر است.

نحوه خشک کردن برد

در مرحله انتهایی تعمیر گوشی آب خورده سامسونگ بهتر است برد را کاملاً خشک نمایید. استفاده از دمنده باد برای خشک کردن برد به شما پیشنهاد می‌شود. یکی دیگر از تجهیزات خشک کننده برد هیتر است. دمای هیتر را به حداقل رسانده و شدت باد دستگاه را بالا ببرید و با یک فاصله مناسب شروع به اعمال حرارت و خشک کردن برد دستگاه کنید. در انتها بهتر است به مدت نیم ساعت برد را در هوای آزاد قرار داده تا کاملاً خشک شود.

رفع قلع مردگی پایه‌ها

زمانی که آب خوردگی پایه‌ها را از بین بردید بهتر است پایه‌های مدنظر خود را رفع قلع مردگی کنید. به‌واسطه آب‌خوردگی قلع پایه‌ها کدر شده (قلع مرده) و خاصیت رسانایی خود را از دست می‌دهند. در این شرایط شما می‌توانید با کمک دستگاه هویه و مقداری خمیر فلاکسی قلع پایه‌هایی که به آنها مشکوک هستید و رنگ آنها تیره شده را رفع قلع مردگی کنید.

کلام آخر

تعمیر گوشی آب خورده سامسونگ دارای چالش‌های مختلفی می‌باشد. اگر مایل هستید که این کار را خودتان و به صورت کاملاً عملی انجام دهید ما به شما شرکت در دوره‌های آموزشی تعمیرات تلفن همراه آموزشگاه پل را پیشنهاد می‌کنیم. با شرکت در این دوره‌ها شما می‌توانید به عنوان تکنیسین تعمیرکار تلفن همراه وارد بازار کار شوید.

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی