×
کاربر مهمان
ورود | عضویت

آموزش تعمیر دوربین موبایل سامسونگ + ویدئو آموزشی

یکی از مشکلاتی که ممکن است برای هر تلفن همراه بر اثر ضربه، آب‌خوردگی و یا ویروسی شدن رخ بدهد از کار افتادن دوربین تلفن همراه است. در این شرایط ممکن است با صفحه‌ای کاملاً سفید و یا مشکی و یا ارورهای مختلف در هنگام فیلم‌برداری مواجه شویم. با توجه به مشکل بوجود آمده باید مرحله به مرحله پیش برویم تا در نهایت بتوانیم عیب را به درستی تشخیص دهیم. ما در مقاله امروز تعمیر دوربین موبایل سامسونگ را به صورت کامل بررسی می‌کنیم.

مشکلات سیستم عامل و نرم افزار دوربین

تعمیر دوربین موبایل سامسونگ می‌تواند جنبه نرم افزاری نیز داشته باشد زمانی که سیستم عامل دستگاه دچار آسیب شده باشد به دلیل اینکه نرم افزار دوربین هم جزو سیستم عامل می‌باشد ممکن است دوربین دستگاه نیز غیر فعال شود. برای تشخیص این قضیه شما می‌توانید از دیگر نرم افزارهای دوربین نیز کمک بگیرید تا نسبت به عملکرد نرم افزارخود دوربین مطمئن شوید. برای حل مشکلات سیستمی در این زمینه می‌توانید تلفن همراه خود را فلش کنید .

تست یک دوربین جدید

یکی از مراحل تعمیر دوربین موبایل سامسونگ تست یک دوربین جدید است. اگر نسبت به عملکرد سیستم عامل دستگاه مطمئن بودید بهتر است سراغ تست یک دوربین جدید بروید. برای انجام این کار تنها چالش باز کردن دستگاه، دسترسی به دوربین موردنظر و در نهایت تعویض کردن آن می‌باشد. هنگام نصب یک دوربین جدید حتماً حواستان باشد که کانکتور محل اتصال آن دچار آسیب نشود.

تعمیر دوربین موبایل سامسونگ با کمک نقشه

اگر با انجام مراحل فوق همچنان بخش دوربین دچار مشکل بود بهتر است سراغ مدار دوربین بروید اولین مرحله برای بررسی روی برد کانکتور دوربین است. از لحاظ ظاهری و سلامت کانکتور دوربین را به صورت دقیق بررسی کنید. در صورت آسیب دیدگی، این کانکتور باید تعویض شود.
یکی از قسمت‌هایی که در مرحله بعد حتماً باید مورد بررسی قرار بگیرد تغذیه بخش دوربین می‌باشد. تغذیه بخش دوربین می‌تواند از سمت آی سی تغذیه، رگولاتورها و یا ای سی تحت عنوان تغذیه دوربین تأمین شود. برای گوشی a51 یک آی سی تغذیه برای بخش دوربین تعبیه شده است. وظیفه اصلی این آی سی تامین ولتاژهای مورد نظر برای دوربین دستگاه می‌باشد .اگر این ولتاژها به سمت دوربین دستگاه نرسد دوربین غیر فعال خواهد شد و دیگر اجازه فیلم برداری صادر نمی شود.

تست عملکرد آی سی تغذیه دوربین

در مرحله بعد برای تعمیر دوربین موبایل سامسونگ نیاز به تست ولتاژ گیری ای سی است در این شرایط می‌توانید از خازن‌هایی که به صورت موازی به پایه‌های ولتاژی متصل شده اند کمک بگیرید.
برای انجام این کار در مرحله اول نیاز است که تلفن خود را کاملاً روشن کرده و بخش دوربین آن را فعال کنید . مولتی‌متر را روی قسمت ولتاژ و پراپ های آن را به دو سر قطعه متصل کنید ولتاژهایی که در نقشه برای این قطعات قید شده است را باید روی صفحه مولتی متر ببینید.
زمانی که این ولتاژها را در خروجی آی سی مشاهده نکنیم به عملکرد آی سی شک خواهیم کرد. در این شرایط بهتر است ولتاژهای ورودی خود ای سی نیز مورد بررسی قرار گیرد. یک ولتاژ از سمت باتری دستگاه در حال وارد شدن به داخل ای سی برای فعالیت آن است. برای انجام این تست نیز شما می‌توانید از خازنی که به پایه مورد نظر متصل است کمک بگیرید.
و در مرحله آخر بررسی آی سی بهتر است پایه فعال ساز آن را نیز چک کنید. توسط این پایه دستور فعال سازی آن از سمت پردازنده دستگاه صادر می‌شود که نام اصلی این پایه enable می‌باشد. برای تست مسیر این پایه از تست اهمی کمک بگیرید. ای سی را از سطح برد جدا می‌کنیم و مولتی متر را روی رنج اهمی قرار می‌دهیم و مقدار اهم مسیر را اندازه گیری می‌کنیم این مسیر باید دارای مقدار اهمی باشد اگر مقدار بینهایت را دیدیم؛ یعنی مسیر دچار قطعی شده است.
اگر نسبت به عملکرد ورودی‌های ولتاژ و پایه فعال ساز آن اطمینان پیدا کردید و ای سی خروجی مناسبی به شما نمی‌دهد باید برای تعمیر دوربین موبایل سامسونگ خود به فکر تعویض ای سی تغذیه این بخش باشید.

پردازنده و خرابی دوربین

اما گزینه آخر برای تعمیر دوربین موبایل سامسونگ بررسی بخش پردازنده دستگاه می‌باشد. گوشی a51 سامسونگ مشکلات عدیده‌ای از سمت پردازنده داشت که تنها راهکار برای حل مشکل پردازنده در این مدل از دستگاه‌ها ریبال کردن آن است.

کلام آخر

ما در این مقاله سعی کردیم مرحله به مرحله نحوه تعمیر دوربین موبایل سامسونگ را بررسی کنیم. اگر شما علاقه مند به حوزهٔ تعمیرات تلفن همراه هستید ما به شما شرکت در دوره‌های آموزشی تعمیرات تلفن همراه آموزشگاه پل را پیشنهاد می‌کنیم در این دوره‌ها علاوه بر یادگیری مباحث الکترونیک از پایه تا پیشرفته، مراحل عیب یابی بخش‌های مختلف دستگاه از جمله صفحه نمایش، صوت، شارژ و در نهایت تعمیر دوربین موبایل سامسونگ نیز به شما آموزش داده خواهد شد.

 

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی