×
کاربر مهمان
ورود | عضویت
مقالات تعمیرات موبایل و تبلت

علت زود خالی شدن باتری گوشی سامسونگ a52s + رفع مشکل

 علت زود خالی شدن باتری گوشی سامسونگ a52s + رفع مشکل

 شرکت سامسونگ با ارائه گوشی‌های مختلف سری a که گوشی‌های مقرون به صرفه و کاملی می‌باشد توانست طرفداران زیادی پیدا کند. یکی از گوشی‌های معروف این سری a52s می‌باشد که افراد بسیار زیادی در ایران این مدل گوشی را تهیه و استفاده می‌کنند؛ اما یکی از چالش‌هایی که کاربران با این مدل گوشی دارند تخلیه سریع شارژ دستگاه است.  بسیاری از طرفداران علاقه مند به این مدل دوست دارند علت خالی شدن باتری گوشی سامسونگ a52s را بدانند. ما نیز در این مقاله قصد داریم علت زود خالی شدن باتری گوشی سامسونگ a52s را برای شما تشریح کنیم پس حتماً تا انتهای این مقاله با ما باشید.

اصلی‌ترین علت زود خالی شدن باتری گوشی سامسونگ a52s چیست؟

دلایل مختلفی را برای این مشکل می‌توان مطرح کرد از خود باتری گرفته تا مشکلات نرم‌افزاری که در این موارد اشاره به یک قسمت خاص برای علت زود خالی شدن باتری گوشی سامسونگ a52s شاید چندان درست نباشد. ما در ادامه این مقاله به شما چند راهکار منطقی برای حل این مشکل ارائه می‌دهیم .این نکته را نیز فراموش نکنید که باتری گوشی a52s دارای ظرفیت 4500 میلی آمپری می‌باشد که ظرفیت ذخیره سازی نرمالی دارد و نمی‌توان توقع بالایی در رابطه با ذخیره سازی طولانی مدت انرژی داشت.

چند راهکار ساده و در دسترس

در مرحله اول بهتر است سراغ گزینه‌های ساده‌تر و در دسترس تر بروید همانند کنترل نور صفحه نمایش دستگاه، اگر نور محیطی که در آن مکان قرار دارید مناسب است سعی کنید که نور صفحه را به حداقل کاهش دهید تا مصرف انرژی دستگاه نیزکاهش یابد یا فعال کردن حالت دارک مود نیز به شما پیشنهاد می‌شود این حالت باعث می‌شود پیکسل‌هایی که بی دلیل روشن هستند خاموشی شوند و ازمصرف بی رویه انرژی دستگاه جلوگیری شود
و یا غیر فعال کردن قابلیت همیشه روشن دستگاه نیز می‌تواند به شما کمک کننده باشد. این حالت باعث می‌شود که با وارد شدن هر پیام و اعلان به گوشی،  صفحه آن روشن نشود و شارژ بیشتری برای باتری دستگاه داشته باشید. این نکات ساده می‌تواند علت زود خالی شدن باتری گوشی سامسونگ a52s  باشد.
 

غیر فعال کردن بخش‌هایی از گوشی

علت زود خالی شدن باتری گوشی سامسونگ a52s می‌تواند فعال بودن قسمت‌هایی از گوشی باشد که شاید در لحظه از آن بخش استفاده‌ای نمی‌کنیم؛ مانند بلوتوث دستگاه یا جی‌پی‌اس، اگر پشت فرمان در هنگام رانندگی نیستید شاید لزومی به روشن بودن جی‌پی‌اس دستگاه نباشد. یا هنگامی که دستگاه‌های جانبی به گوشی شما متصل نیستند سعی کنید که بلوتوث را غیر فعال کنید. روشن بودن هر یک از این قسمت‌ها باعث می‌شود که مدار آن بخش فعال شده و در نتیجه مصرف انرژی دستگاه بالا برود. از جمله دیگر بخش‌هایی که می‌توانید در روشن یا خاموش بودن آنها مدیریت انجام دهید وای فای و اینترنت همراه است.

نرم افزارها و بازی‌های پر مصرف را شناسایی کنید

علت زود خالی شدن باتری گوشی سامسونگ a52s موارد متعددی از جمله برنامه‌ها و بازی‌ها نیز هستند. بعضی با بازی‌ها و نرم افزارها به‌خاطر گرافیک بالا و سنگینی که دارند باعث می‌شوند مصرف انرژی دستگاه به شدت بالا برود. پس حواستان به این نکته باشد که نرم افزار و یا بازی موردنظر خود را از سایت‌ها و مارکت‌های معتبر دانلود کنید تا از لحاظ امنیت و ویروسی بودن دچار مشکل نشوید.
اما برای شناسایی بازی و یا نرم افزارهای پرمصرف شما می‌توانید در قسمت تنظیمات وارد بخش باتری دستگاه شده و بازی‌ها و برنامه‌های پر مصرف را شناسایی و در مرحله بعد آنها را متوقف و یا پاک نمایید.

به‌روزرسانی سیستم عامل

شرکت سازنده با ارائه بعضی از آپدیت‌های سیستمی می‌خواهد کیفیت و امنیت سیستم عامل را ارتقا دهد؛ اما این مسئله نیز می‌تواند چالش‌هایی از جمله تخلیه سریع شارژ را به همراه داشته باشد. پس علت زود خالی شدن باتری گوشی سامسونگ a52s می‌تواند سیستم عامل نیز باشد. در این شرایط معمولاً شرکت سازنده با آپدیت‌های مجدد سعی در برطرف کردن این مشکل دارد. پس زمانی که آپدیت جدید برای گوشی شما ارائه می‌شود سعی کنید در لحظه شروع به آپدیت کردن دستگاه نکنید. پس  چند روزی صبر کنید و سپس شروع به آپدیت کردن دستگاه خود کنید.

آیا باتری گوشی می تواند علت زود خالی شدن شارژ دستگاه باشد؟

باتری تلفن همراه بعد از گذشت دو الی سه سال کم‌کم مستهلک شده و دیگر همانند روز اول نمی‌تواند شارژ را به صورت طولانی مدت درون خود نگه دارد. البته با توجه به اینکه این مدل جزو گوشی‌های نسبتاً جدید می‌باشد احتمال اینکه علت زود خالی شدن باتری گوشی سامسونگ a52s از خود باتری باشد پایین است.

کلام آخر

سعی کنیم در مقاله فوق علت زود خالی شدن باتری گوشی سامسونگ a52s را با دلایل مختلف و متنوع برای شما بیان کنیم؛ اما ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که اگر علاقه مند به حوزهٔ تعمیرات نرم افزاری و سخت افزاری تلفن همراه هستید می‌توانید به شرکت در دوره‌های آموزش تعمیرات تلفن همراه آموزشگاه پل که شامل موارد مختلف تعمیراتی از مباحث پایه تا پیشرفته می‌باشد شرکت کرده تا در انتها وارد بازار پردرآمد تعمیرات تلفن همراه شوید.
 

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی