×
کاربر مهمان
ورود | عضویت
مقالات تعمیرات موبایل و تبلت

علت زود خالی شدن باتری گوشی سامسونگ a13 و روش های حل آن

علت زود خالی شدن باتری گوشی سامسونگ a13 و روش های حل آن


از اجزای بسیار مهم داخل هر گوشی باتری ها هستند بسیاری از کاربران در هنگام خرید گوشی به ظرفیت باتری آن دقت  کرده  تا با داشتن ظرفیت بالا، بتوانند مدت زمان بیشتری از گوشی خود استفاده کنند. یکی از چالش هایی که کاربران تلفن همراه بعد از بعد از مدتی  کار با گوشی های خود دارند تخلیه سریع شارژ دستگاه است که این عامل می تواند دلایل مختلفی را داشته باشد یکی از گوشی های پرفروش سامسونگ  a13می باشد که در بعضی از موارد روند تخلیه شارژ دستگاه سرعت می گیرد.  علت زود خالی شدن باتری گوشی سامسونگ a13 می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که ما در ادامه این مقاله قصد داریم علت زود خالی شدن باتری گوشی سامسونگ a13 را به صورت دقیق بررسی کنیم.

اگر علاقه مند به مباحث تعمیرات تخصصی موبایل های سامسونگ هستید، می‌توانید با تهیه دوره آموزش تعمیرات موبایل مجتمع آموزشی پل، بسته های آموزشی را تهیه کنید و به عنوان فردی حرفه ای در این حوزه قدم بگذارید.

انجام بازی های گرافیکی و برنامه های سنگین

فراموش نکنیم که علت زود خالی شدن باتری گوشی سامسونگ a13 می تواند انجام بازی های گرافیکی و برنامه های بهینه نشده باشد که می تواند به سرعت باتری دستگاه را تخلیه کند. اما راه حلی که می توانیم به شما ارائه دهیم این است که در انجام بازی سنگین سعی کنید که از طریق تنظیمات گرافیک بازی را کاهش دهید تا علاوه بر  اینکه فشار کمتری به پردازنده وارد شود مصرف  انرژی دستگاه نیز کنترل شود .
اما بعضی از برنامه ها نیز به خاطر بهینه نبودن در طراحی و ساختار ممکن است انرژی زیادی از پردازنده دستگاه بگیرند و علت زود خالی شدن باتری گوشی سامسونگ a13  شود. حتی ممکن است بعضی از این برنامه ها با هدف تخریب سیستم عامل دستگاه طراحی شده باشند. بهتر است برای حل این مشکل از مارکت های معتبری مانند گوگل پلی و یا بازار به دانلود نرم‌افزارها و یا بازی های مختلف بپردازید  تا از مشکلات مختلف از جمله علت زود خالی شدن باتری گوشی سامسونگ a13 جلوگیری کنید.

بیشتر بخوانید: علت زود خالی شدن باتری گوشی سامسونگ

کنترل نور صفحه نمایش

از اصلی ترین علت زود خالی شدن باتری گوشی سامسونگ a13 نور بیش از اندازه صفحه نمایش است. زمانی که نور صفحه نمایش بیش از اندازه بالا باشد تخلیه شارژ دستگاه سرعت خواهد گرفت پس سعی کنید نور صفحه نمایش را بر اساس نور محیط  تنظیم کنید و یا اینکه مدت زمان روشن بودن صفحه نمایش دستگاه را به حداقل برسانید  تا مصرف انرژی دستگاه کنترل شود.  علت زود خالی شدن باتری گوشی سامسونگ a13 را می توان در این موارد ساده نیز جستجو کرد.
همچنین بهتر است در تنظیمات گوشی خود صفحه نمایش دستگاه را در حالت دارک مود تنظیم کنید.  فعال بودن این گزینه باعث می شود در اکثریت صفحات و منوها پس زمینه صفحه نمایش در حالت تاریک قرار گیرد که به‌طورقطع باعث کاهش مصرف انرژی دستگاه خواهد شد.

کنترل نور صفحه نمایش

بیشتر بخوانید: علت زود خالی شدن باتری گوشی سامسونگ a12

کنترل بلوتوث،  وای فای،  جی پی اس

یکی دیگر از مواردی که می تواند علت زود خالی شدن باتری گوشی سامسونگ a13 شود فعال بودن گزینه ها و آیتم های مختلف است. به طور مثال روشن بودن بخش هایی مانند بلوتوث، اینترنت همراه، وای فای و یا جی پی اس دستگاه می تواند علت زود خالی شدن باتری گوشی سامسونگ a13 شود.  بهتر است زمانی که در هنگام رانندگی نیستید  جی پی اس دستگاه را غیرفعال کنید یا هنگامی که تبادل دیتا و اطلاعاتی ندارید بلوتوث دستگاه را خاموش کنید. بعضی از برنامه و یا بازی ها به صورت اتوماتیک بلوتوث دستگاه را روشن می‌کنند  و یا اگر به اینترنت متصل نیستید اینترنت همراه را غیر فعال کنید. 
اما روشن بودن بی دلیل این قسمتها چطور می‌تواند باعث تخلیه شارژ دستگاه شود؟  روشن بودن هر یک از این بخش‌ها باعث می شود مدار داخلی آنها روی برد دستگاه فعال شده و از باتری دستگاه انرژی خود را دریافت کنند و در نتیجه علت زود خالی شدن باتری گوشی سامسونگ a13 شود. پس در صورت عدم استفاده  از این بخش ها آنها را غیر فعال کنید.

کنترل بلوتوث،  وای فای،  جی پی اس

بیشتر بخوانید: علت زود خالی شدن باتری گوشی سامسونگ a32


 

نرم افزار های غیرضرور را پاک کنید

فعال بودن بعضی از برنامه ها در پس زمینه دستگاه نیز می تواند علت زود خالی شدن باتری گوشی سامسونگ a13 شود.  این برنامه ها حتی زمانیکه به آنها نیازی ندارید نیز فعال هستند و باعث بالا رفتن مصرف انرژی دستگاه می شود.  برای شناسایی برنامه های پرمصرف شما می توانید از طریق تنظیمات دستگاه وارد بخش باتری شده و در آنجا برنامه های پرمصرف را شناسایی و در مرحله بعد آنها را حذف کنید.

نرم افزار های غیرضرور را پاک کنید

بیشتر بخوانید: علت زود خالی شدن باتری گوشی سامسونگ a52s
 

کلام آخر

ما در این مقاله سعی کردیم علت زود خالی شدن باتری گوشی سامسونگ a13 را به صورت دقیق بررسی کنیم. با رعایت موارد گفته شده شما به راحتی می توانید مصرف انرژی دستگاه را کنترل کرده و از تخلیه سریع شارژ دستگاه جلوگیری کنید. 
اما اگر به تعمیرات تلفن همراه علاقه مند هستید ما به شما شرکت در دوره های آموزش تعمیرات گوشی و یا آموزش آنلاین تعمیرات موبایل را برایتان پیشنهاد میکنیم شما با شرکت در این دوره ها علاوه بر یادگیری فرایند درست عیب یابی با کمک نقشه خواهید توانست قطعات معیوب و مشکل دار روی سطح برد را تعویض کنید.

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی