×
کاربر مهمان
ورود | عضویت
مقالات تعمیرات موبایل و تبلت

علت زود خالی شدن باتری گوشی سامسونگ a32 و حل مشکل

علت زود خالی شدن باتری گوشی سامسونگ a32 و حل مشکل

گوشی‌های شرکت سامسونگ جزو  تلفن‌های پرطرفدار بین کاربران می‌باشد. این گوشی‌ها به خاطر داشتن سخت‌افزار قدرتمند و یا صفحه نمایش با کیفیت بالا و رابط کاربری مناسب بین کاربران محبوبیت زیادی پیدا کردند. اما در بعضی از مدل گوشی های میان رده این شرکت مشکلاتی وجود دارد که شاید برای بعضی از کاربران آزاردهنده باشد. بعضی از کاربران گوشی‌های a۳۲ سامسونگ نسبت به تخلیه سریع شارژ باتری دستگاه خود معترض هستند و دائماً در حال شارژ کردن گوشی خود می‌باشند. ما در ادامه این مقاله علت زود خالی شدن باتری گوشی سامسونگ a32 را بررسی کرده و تعدادی راهکار مناسب به شما ارائه می‌دهیم.

استفاده از تصاویر زمینه پویا و فعال بودن حالت دارک مود 

در مراحل اول همیشه سراغ گزینه‌های راحت‌تر و ساده می‌رویم که  تاثیر بسیار زیادی در روند تسریع تخلیه شارژ دستگاه دارد مانند استفاده از تصاویر زمینه متحرک و پویا، این عامل به ظاهر ساده می‌تواند علت زود خالی شدن باتری گوشی سامسونگ a32 باشد. سعی کنید از تصاویر زمینه ثابت و ترجیحاً با رنگ‌های تیره استفاده کنید که می‌تواند بر نگهداری شارژ گوشی تاثیرگذار باشد. و یا فعال بودن حالت دارک مود در تنظیمات دستگاه، که رنگ پیش زمینه منوهای دستگاه را به حالت تیره در می‌آورد .
اما علت زود خالی شدن باتری گوشی سامسونگ a32 می تواند نور بالای صفحه نمایش نیز باشد. اگر در محیطی هستید که نور کافی وجود دارد سعی کنید که نور صفحه نمایش خود را به میزان حداقل کاهش دهید .

روشن بودن اینترنت همراه و وای فای

دیگر علت زود خالی شدن باتری گوشی سامسونگ a32 می تواند عواملی مانند روشن بودن اینترنت همراه و یا وای فای دستگاه باشد.روشن شدن هر یک از این قسمت‌ها باعث فعال شدن مدار مربوط به آن قسمت شده و در نهایت در روند تخلیه سریع شارژ دستگاه تاثیرگذار است. در مواقعی که به این قسمت‌ها احتیاجی ندارید آنها را غیر فعال کنید.
حتی گزینه‌های دیگر مانند جی پی اس دستگاه و یا بلوتوث نیز می‌تواند بر این عامل تاثیرگذار باشد پس اگر پشت فرمان و یا تبادل اطلاعات نیستید آنها را نیز غیر فعال کنید.

عدم وجود آنتن دهی کافی 

در مکان‌هایی که آنتن دهی گوشی ضعیف می‌باشد انرژی زیادی از دستگاه برای پیدا کردن سیگنال‌های جدید صرف می‌شود و این گزینه می‌تواند علت زود خالی شدن باتری گوشی سامسونگ a32  باشد. به طور دقیق‌تر می‌توانیم به این نکته اشاره کنیم که اگر محیط کاری یا منزل شما در شرایطی است که آنتن دهی ضعیفی دارد در روند تخلیه سریع شارژ دستگاه می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد. در این شرایط سعی کنید که از سیم کارت‌های اپراتورهای دیگر استفاده کنید.

محدود کردن اعلان های گوشی

 هر یک از نرم‌افزارها و بازی‌ها به خصوص پیام رسان‌ها می‌توانند اعلان‌های مخصوص به خودشان را در قسمت نوتیفیکیشن به شما نمایش دهند. اگر اعلان همه این قسمتها نمایش داده شود می‌تواند باعث  بالا رفتن انرژی دستگاه  و در نهایت علت زود خالی شدن باتری گوشی سامسونگ a32 شود. وارد تنظیمات دستگاه شده و هر یک از اپلیکیشن‌هایی که به اعلان‌های آن نیازی ندارید را غیرفعال کنید.

نصب برنامه های زیاد و پرمصرف

نصب برنامه‌های متعدد می تواند چالش‌های زیادی را برای کاربر به وجود بیاورد. بعضی از این برنامه‌ها دارای طراحی مناسبی نیستند و همین عامل باعث بالا رفتن مصرف انرژی سی‌پی‌یو دستگاه و در نهایت تخلیه سریع شارژ دستگاه ‌شود. یا بعضی از این برنامه‌ها با هدف تخریب اطلاعات شخصی کاربر طراحی شده‌اند و به خاطر ویروسی  بودن مشکلات متعددی را هم برای بخش سخت‌افزار و هم برای نرم‌افزار دستگاه به وجود بیاورد و علت زود خالی شدن باتری گوشی سامسونگ a32  شود. وارد بخش تنظیمات دستگاه شده و در قسمت اپلیکیشن‌ها برنامه‌های بدون  استفاده و بی‌مورد را پاک کنید.

بروزرسانی نرم افزار و رابط کاربری سیستم

در بعضی از نسخه های رابط کاربری سیستم بخاطر باگ هایی که وجود دارد ممکن است فعالیت پردازنده از حالت عادی بیشتر شده و این عامل منجر به تخلیه سریع شارژ شود.  برای حل این مشکل شما می توانید به بخش تنظیمات دستگاه رفته و در صورت ارائه شدن آخرین آپدیت نرم افزاری آن را دریافت کرده و شروع به نصب کردن آن کنید. پس علت زود خالی شدن باتری گوشی سامسونگ a32  میتواند مشکلات نرم افزاری نیز باشد.

تعویض باتری

بد نیست به این نکته نیز اشاره کنیم که باتری تلفن همراه بعد از گذشت 2 الی 3  سال کم کم مستهلک شده و می تواند  عامل تخلیه سریع شارژ دستگاه شود. برای تعویض کردن باتری دستگاه نیاز به تجربه در این حیطه می باشد. پس اگر سابقه باز کردن و تعویض باتری را ندارید بهتر است که این کار را به یک تعمیر کار تلفن همراه بسپارید. اگر مایل هستید که خودتان این کار را انجام دهید ما به شما شرکت در دوره های آموزش تعمیرات تلفن همراه آموزشگاه را پل پیشنهاد میکنیم .در این دوره ی آموزشی علاوه بر روند عیب یابی تلفن همراه به صورت کاملا حرفه ای، تعویض اجزا مختلف تلفن همراه مانند صفحه نمایش، دوربین و سایر قسمتها از جمله تعویض باتری دستگاه نیز به شما آموزش داده خواهد شد.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم انواع راهکارهای موجود برای علت زود خالی شدن باتری گوشی سامسونگ a32  را بررسی کرده و تعدادی راهکار نیز به شما ارائه دهیم . در صورت جواب نگرفتن از راهکارهای بالا نیاز است که گوشی تلفن شما به صورت تخصصی تر توسط یک تعمیر کار تلفن همراه بررسی شود.

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی