×
کاربر مهمان
ورود | عضویت
مقالات تعمیرات موبایل و تبلت

علت زود خالی شدن باتری گوشی های شیائومی و روش های حل آن

علت زود خالی شدن باتری گوشی های شیائومی و روش های حل آن

ممکن است در زمان استفاده از گوشی شیائومی خود مشکلات مختلفی را تجربه کنید، اما یکی از بدترین تجربیات هر فرد خالی شدن شارژ گوشی شیائومی است که دلیل اصلی آن نیز باتری دستگاه می باشد.
اگر شما نیز زود خالی شدن باتری شیائومی را تجربه کرده اید و حتی هنوز با این مشکل دست و پنجه نرم می کنید، در این مقاله سعی شده تا درباره دلیل زود خالی شدن باتری شیائومی بررسی و راهکارهایی را در اختیارتان قرار دهیم.
زود خالی شدن باتری گوشی شیائومی دلایل بسیار زیادی دارد که در بعضی موارد سخت افزاری و بعضی دیگر نرم افزاری هستند.اگر به دنبال اصلی ترین علت زود خالی شدن باتری گوشی شیائومی هستید باید بدانید که در بعضی موارد مشکلات نرم افزاری آن نسبت به سخت افزاری به مراتب بیشتر است و این موضوع باید نگرانی شما را نیز کمتر کند، چون در صورت داشتن مشکل سخت افزاری علت زود خالی شدن باتری گوشی شیائومی به بخش های مربوط میشد که نیازمند باز کردن گوشی و تعمیرات تخصصی تری بود.

در ادامه سعی شده تا چند مورد از اصلی ترین علت زود خالی شدن باتری گوشی شیائومی را مورد بررسی قرار دهیم تا حتی فردی به عنوان کاربر عادی بتواند مشکل باتری دستگاه خود را حل کند.

علت زود خالی شدن باتری گوشی شیائومی

● فعال نبودن بهینه سازی گوشی شیائومی

علت زود خالی شدن باتری گوشی شیائومی در خیلی موارد به بخش بهینه سازی گوشی‌های شیائومی مربوط می‌شود که برای عملکرد بهتر این گوشی‌ها قرار گرفته است.
با فعال بودن بخش بهینه سازی گوشی شیائومی اتفاقی که می‌افتد این است که برنامه‌های نامناسب و غیر رسمی توسط این دستگاه اجرا نشده و یا تایید نمی‌شوند و فقط برنامه‌های قابل تایید توان اجرا بر روی گوشی را دارند.
مخصوصاً برنامه‌های ماد یا کرک شده در بیشتر اوقات بر روی گوشی های شیائومی اجرا نمی‌شود؛ اما زمانی که این گزینه را غیر فعال می‌کنید تمام این فعالیت‌ها حالت غیر ایمن قرار می‌گیرند و در نتیجه مصرف گوشی بسیار افزایش پیدا می‌کند که در بعضی شرایط باعث خالی شدن سریع شارژ باتری می‌شود.

● مشکلات بوجود آمده در بروز رسانی شیائومی

علت زود خالی شدن باتری گوشی شیائومی در خیلی موارد به بروز رسانی‌های شیائومی مرتبط می‌شوند که به دلیل بد دانلود شدن و یا بد نصب شدن سیستم عامل اتفاق می‌افتد.
زمانی که قصد دانلود فایل‌های به روز رسانی برای سیستم عامل خود را دارید سعی کنید تا وقفه در عملکرد دانلود به وجود نیاید.
در این میان ممکن است فایل درست دانلود شده باشد؛ اما به دلیل مشکلات سیستمی فایل به درستی بر روی سیستم عامل سوار نشود که در این صورت یکی از اتفاقات احتمالی بهینه نبودن عملکرد و مصرف بالای گوشی است که به صورت خالی شدن شارژ سریع باتری نمایش داده می‌شود.
شما می‌توانید با نصب مجدد فایل به روز رسانی مشکل مربوطه را حل کنید.
البته همیشه با به روز رسانی مشکل رفع نشده و در بعضی موارد نیاز است تا گوشی را در اختیار تعمیرکار نرم‌افزاری بسپارید تا گوشی شما را فلش کند و با این کار رام و سیستم عامل اصلی گوشی پاک شده و فایل جدیدی با همون مشخصات بر روی گوشی شما نصب می‌شود و تمامی احتمالات مشکلات نرم‌افزاری آن رفع خواهد شد.

● خرابی باتری گوشی شیائومی

علت زود خالی شدن باتری گوشی شیائومی در بعضی مواقع نیز به خود باتری مرتبط شده و به دلیل استفاده نادرست و یا معیوب بودن قطعه دچار این مشکل می‌شود.
از موارد مصرف درست نادرست از باتری می‌توان به شارژ گذاشتن طولانی مدت باتری، کار کردن با گوشی در زمان شارژ و یا استفاده بیشتر از میزان زمان طبیعی عمر باتری اشاره کرد.
در این حالت باتری در کنار خالی کردن سریع شارژ، سرعت شارژ شدن پایینی نیز دارد و در این میان ممکن است با مشکل متورم شدن کردن باتری نیز مواجه شوید.
تنها کار باقیمانده در این زمان تعویض باتری معیوب با یک باتری سالم و نو است.

● برق دزدی و خرابی در مدارات گوشی شیائومی

علت زود خالی شدن باتری گوشی شیائومی برق دزدی و خرابی مدارات گوشی نیز باشد.
در کنار قطعات رایج گوشی‌ها یک سری قطعات الکترونیکی بر روی برد موبایل وجود دارند که در زمان خرابی داغ می‌شوند.
قطعات داغ شده در کنار اینکه دمای گوشی را افزایش می‌دهند باعث مصرف بیش از حد انرژی در گوشی نیز خواهند شد.
حتی در بعضی موارد خرابی و افزایش دما در برخی قطعات بر روی قطعاتی دیگر نیز بی‌تأثیر نیست.
پس در این زمان باید مشکل را به صورت سخت‌افزاری و با بررسی قطعات روی برد رفع کرد و از روش‌هایی مانند استفاده از اسپری فریز و یا دوربین‌های حرارتی برای مشخص کردن قطعه معیوب اقدام کرد و با تعویض یا خارج کردن آن قطعه در شرایط خاص مشکل مربوطه رفع شده و در نتیجه گوشی عملکرد عادی خود را ادامه می‌دهد.

کلام آخر

در این مقاله ما سر کردیم تا چند مورد از اصلی‌ترین علت زود خالی شدن باتری گوشی شیائومی را بررسی کنیم.
در صورت هرگونه سؤال و یا ابهامی نظرات خود را برای ما ارسال کنید.
در صورت تمایل شما می‌توانید دوره های تخصصی نرم‌افزار و سخت‌افزار تعمیرات موبایل مجتمع آموزشی پل را تهیه کرده تا با دانش بیشتر بتوانید به سراغ رفع مشکلات تخصصی گوشی ها بپردازید.

 

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی