×
کاربر مهمان
ورود | عضویت
مقالات تعمیرات موبایل و تبلت

روش های کاربردی افزایش عمر باتری گوشی موبایل

روش های کاربردی افزایش عمر باتری گوشی موبایل


امروزه به خاطر بالا رفتن قیمت کالاهای الکترونیکی و دیجیتالی، رغبت کمتری برای خرید این مدل کالاها وجود دارد. در نتیجه سعی میکنیم همان وسایلی که از قبل داریم را نوسازی کرده و مجدد شروع به استفاده از آن کنیم. این چالش برای تلفن همراه و اجزا متعلق به آن نیز وجود دارد. امروزه کاربران سعی میکنند با گذاشتن کاور و گلس های مختلف محافظت از گوشی خود به بهترین شکل انجام دهند. یکی از اجزا مهم تلفن باتری ها هستند که قطعا بعد از چند سال استفاده دیگر مانند روز اول کارایی ندارند و باید تعویض شوند. اما اگر کاربر نتواند به درستی مصرف باتری دستگاه را مدیریت کند عمر باتری زودتر به اتمام رسیده و باید تعویض گردد. ما در این مقاله سعی میکنیم با ارائه تعدادی راهکار باعث افزایش عمر باتری موبایل خود شویم .

چگونه عمر باتری گوشی را افزایش دهیم ؟

راهکارهای مختلفی برای افزایش طول عمر باتری موبایل وجود دارد که کاربر با رعایت کردن این موارد در دسترس و ساده باعث افزایش عمر باتری موبایل خود می شود که در ادامه به این راهکارها می پردازیم.

استفاده از شارژر اورجینال

یکی از اصلی ترین راهکارها برای افزایش عمر باتری موبایل عدم استفاده از شارژهای غیر استاندارد و یا شارژهای دیگر گوشی ها است. دلیل این قضیه هم متفاوت بودن توان هریک از اداپتورها میباشد. این نوع استفاده میتواند در دراز مدت به گوشی و باتری آن آسیب وارد کند. پس همیشه سعی کنید که از شارژرهای اورجینال و توان مناسب برای دستگاه خود استفاده کنید.

عدم استفاده از گوشی در هنگام شارژ 

برای افزایش طول عمر باتری گوشی شاید نیاز است که از انجام یکسری از کارها پرهیز کنیم. به طور مثال در هنگامی که گوشی به شارژ متصل است از آن استفاده نکنیم که در طولانی مدت باعث آسیب به باتری دستگاه میشود برای افزایش عمر باتری موبایل بهتر است گوشی  دائما به شارژ متصل نباشد زیرا این کار علاوه بر فشار زیاد به مدارات داخلی گوشی ، می تواند به باتری نیز آسیب وارد کند.

قرار دادن گوشی در دما مناسب

قرار دادن تلفن همراه در مکان هایی که دمای بالایی دارند نیز باعث کاهش عمر باتری دستگاه می شود. باتری گوشی در مقابل با دمای بالا بسیار آسیب پذیر و کارایی خود را از دست میدهد. همیشه سعی کنید که تلفن همراه خود را در دمای مناسب محیط قرار دهید که این کار باعث افزایش عمر باتری موبایل خواهد شد.

افزایش عمر باتری موبایل با غیر فعال کردن بعضی قسمتها

غیر فعال کردن بعضی از قابلیت های دستگاه که همیشه از آن استفاده نمی کنید نیز باعث افزایش عمر باتری موبایل خواهد شد. ما اشاره به اینترنت همراه ،وای فای ، جی پی اس  و یا بلوتوث می کنیم که فعال بودن هر یک از این بخش ها باعث بالا رفتن مصرف انرژی دستگاه و در نتیجه کاهش طول عمر آن خواهد شد. پس در مواردی که از این بخش ها استفاده ای نمیکنید بهتر است این گزینه ها را غیر فعال کنید.
یکی دیگر از راهکارهای افزایش عمر باتری گوشی غیر فعال کردن گزینه صفحه همیشه روشن است. این قابلیت صفحه را برای نمایش ساعت و یا تقویم دستگاه دائما روشن نگه می دارد. این گزینه علاوه بر تخلیه سریع شارژ دستگاه باعث کاهش عمر باتری نیز خواهد شد.

غیر فعال کردن برنامه های پر مصرف

برای افزایش عمر باتری موبایل بهتراست بعضی از برنامه و بازی ها را نصب نکنید بعضی از برنامه ها و بازی ها بخاطر گرافیک بالا و یا طراحی نامناسب و یا ویروسی بودن مصرف انرژی دستگاه را به شدت بالا می برد. در مرحله اول با رفتن به قسمت تنظیمات و گزینه باتری، آنها را شناسایی کرده و  در مرحله بعد غیر فعال و یا پاک کنید. استفاده از این برنامه ها در طولانی مدت حتی ممکن است به پردازنده دستگاه نیز آسیب وارد کند پس حتما نسبت به این برنامه ها توجه داشته باشید.

برنامه افزایش طول عمر باتری گوشی

برنامه مشخصی برای افزایش طول عمر باتری وجود ندارد اما بعضی از برنامه ها میتواند به شما برای مدیریت مصرف انرژی دستگاه کمک کند که متعاقبا باعث افزایش طول عمر باتری خواهد شد. یکی از این برنامه ها battery booster می باشد که با نمایش اطلاعات دقیق باتری مانند دما و ولتاژ و یا انجام فرایندهایی که باعث کنترل مصرف انرژِی دستگاه می شود به کاربر کمک میکند که در طولانی مدت باعث افزایش عمر باتری موبایل شود.

کلام آخر 

راهکارهایی که در این مقاله به آن اشاره شد  برای افزایش عمر باتری موبایل بسیار مناسب می باشد. به این نکته نیز توجه داشته باشید که راهکاری برای تقویت باتری موبایل وجود ندارد و فقط رعایت نکات فوق می تواند باعث افزایش طول عمر آن شود. ما در آخر به شما پیشنهاد میکنیم که اگر علاقه مند به حوزه تلفن همراه  و تعمیرات مربوط به آن هستید حتما  در دوره های تعمیرات تلفن همراه آموزشگاه پل که شامل مباحث مختلف عیب یابی ، نقشه خوانی و  الکترونیک و … شرکت کنید.

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
ایمیل
مشاوره رایگان تلفنی